Fox dhx rp 4.0
Moderator:Beheerders
Vraagje
Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?
Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?
Re: Fox dhx rc 4.0
Tigerclaw schreef:Vraagje
Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?
Onze vrienden bij TFT hebben hier een mooie veer calculator voor gemaakt. Gewoon de stapjes invullen en je krijgt vanzelf de juiste veer eruit voor je gewicht. Neem voor je gewicht je totale gewicht incl rij uitrusting, dat kan toch een paar kilo schelen waardoor je net ander gedrag kunt krijgen.
http://www.tftuned.com/spring-calculator
http://www.tftuned.com/spring-calculator
- BigHitRider
- Berichten:332
- Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
- Locatie:rijswijk
Ok nou ben ik t zat. Flikker lekker gauw op met je je kut commentaar. Wie zegt mij da t jij wel zon rijdertje bent en niet 1 of andere dikzak die t n sport vind om anderen af te zeiken!!! Weet t wel zeker! Bemoei je met je eigen zaken en laat iedereen in zijn waarde! Loser! Ik probeer gewoon aan dpullen te komen en wil net zoals elke andere fanaat mn fietsupgraden! En ja ik fiets zeker alleen daar heb jij geen schijt mee te maken loser!! Moet je me maar n pb bericht sturen dat staat n stuk stoerder ipv mij publiekelijk belachelijk te maken!
- BigHitRider
- Berichten:332
- Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
- Locatie:rijswijk
- BigHitRider
- Berichten:332
- Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
- Locatie:rijswijk
Haha ja dik ik zeker niet.... Maar de Venosc trail is het echt de meest indrukwekkende van de 2.
Ff on-topic: heb even alles in gevuld in de cane Creek spring calculator en een 550 zou precies goed moeten zijn met 95kg.
Is het niet gewoon zo dat je denkt dat ie veel te ver doorzakt?
Het verbaasde mij bij me Nukeproof scalp ook dat het leek alsof ie tot de grond doorzakte maar op iets meer dan 30% Sag zat.
Neem aan dat je weet wat Sag is, en enige basis kennis over de vering hebt,en weet dat je ook een soort van negatieve vering nodig hebt om te zorgen dat je achterwiel zoveel mogelijk op de grond blijft.
Ff on-topic: heb even alles in gevuld in de cane Creek spring calculator en een 550 zou precies goed moeten zijn met 95kg.
Is het niet gewoon zo dat je denkt dat ie veel te ver doorzakt?
Het verbaasde mij bij me Nukeproof scalp ook dat het leek alsof ie tot de grond doorzakte maar op iets meer dan 30% Sag zat.
Neem aan dat je weet wat Sag is, en enige basis kennis over de vering hebt,en weet dat je ook een soort van negatieve vering nodig hebt om te zorgen dat je achterwiel zoveel mogelijk op de grond blijft.
- BigHitRider
- Berichten:332
- Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
- Locatie:rijswijk
Preload is hoeveel slagen je de ring tegen de veer aan draait, dit moet zo weinig mogelijk zijn.
Rebound heeft niks te maken met het doorzakken/Sag, maar met hoe snel de shock terugkeert naar uitgeveerde toestand na het inveren.
Maar er zitten op een DHX rc4 een hoop instel mogelijkheden :
http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... index.html
links op de pagina: rear shocks ->dhx->rc4
Is de handleiding van je shock.
Als je die op je gemak doorleest moet het afstellen wel lukken..
Maar het blijft altijd een kwestie van veel proberen, en steeds kleine veranderingen maken.
Rebound heeft niks te maken met het doorzakken/Sag, maar met hoe snel de shock terugkeert naar uitgeveerde toestand na het inveren.
Maar er zitten op een DHX rc4 een hoop instel mogelijkheden :
http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... index.html
links op de pagina: rear shocks ->dhx->rc4
Is de handleiding van je shock.
Als je die op je gemak doorleest moet het afstellen wel lukken..
Maar het blijft altijd een kwestie van veel proberen, en steeds kleine veranderingen maken.