Fox dhx rp 4.0

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm
Fox dhx rp 4.0

Bericht door Tigerclaw » wo aug 03, 2016 6:41 pm

Vraagje

Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » wo aug 03, 2016 7:18 pm

de veer bepaald de sag.

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » wo aug 03, 2016 8:33 pm

ok dus heb ik n sterkere veer nodig. Enig idee welke? Ik weeg 95 kg.

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Re: Fox dhx rc 4.0

Bericht door Tigerclaw » wo aug 03, 2016 8:51 pm

Tigerclaw schreef:Vraagje

Ik heb bovenstaande demper. Luchtdruk is goed alleen hij zakt nog te ver door, sag. Kan dit ad veer sterkte liggen? Ik heb nu 550x2.35. Of miss ad olie binnen in de demper?

aappii
Berichten:461
Lid geworden op:wo aug 13, 2008 4:37 pm

Bericht door aappii » za aug 06, 2016 9:01 am

Onze vrienden bij TFT hebben hier een mooie veer calculator voor gemaakt. Gewoon de stapjes invullen en je krijgt vanzelf de juiste veer eruit voor je gewicht. Neem voor je gewicht je totale gewicht incl rij uitrusting, dat kan toch een paar kilo schelen waardoor je net ander gedrag kunt krijgen.


http://www.tftuned.com/spring-calculator

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » za aug 06, 2016 10:12 am

Bedankt daar kan ik wat mee

Gebruikersavatar
BigHitRider
Berichten:332
Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
Locatie:rijswijk

Bericht door BigHitRider » do aug 11, 2016 8:43 pm

En wederom een dubbele post... Owww nee wacht, sinds je vorige post ben je 5 kg aangekomen...

Kom je überhaupt wel aan fietsen toe, of zit je alleen een beetje te trillen?

Zijn er trouwens nog mods op DP, of kan alles hier tegenwoordig?

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » do aug 11, 2016 9:15 pm

Ok nou ben ik t zat. Flikker lekker gauw op met je je kut commentaar. Wie zegt mij da t jij wel zon rijdertje bent en niet 1 of andere dikzak die t n sport vind om anderen af te zeiken!!! Weet t wel zeker! Bemoei je met je eigen zaken en laat iedereen in zijn waarde! Loser! Ik probeer gewoon aan dpullen te komen en wil net zoals elke andere fanaat mn fietsupgraden! En ja ik fiets zeker alleen daar heb jij geen schijt mee te maken loser!! Moet je me maar n pb bericht sturen dat staat n stuk stoerder ipv mij publiekelijk belachelijk te maken!

Gebruikersavatar
BigHitRider
Berichten:332
Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
Locatie:rijswijk

Bericht door BigHitRider » do aug 11, 2016 9:24 pm


Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » do aug 11, 2016 9:40 pm

Moest je toch ff laten zien he haha. Tof iig dat je ook normaal kan reageren! De 666 trail is mooi. Je kijkt recht de afgrond in. Wat ik zei ik probeer die dubble posts juist te voorkomen en wil ook wat reserve spul verzamelen.

Gebruikersavatar
BigHitRider
Berichten:332
Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
Locatie:rijswijk

Bericht door BigHitRider » do aug 11, 2016 9:58 pm

Haha ja dik ik zeker niet.... Maar de Venosc trail is het echt de meest indrukwekkende van de 2.

Ff on-topic: heb even alles in gevuld in de cane Creek spring calculator en een 550 zou precies goed moeten zijn met 95kg.

Is het niet gewoon zo dat je denkt dat ie veel te ver doorzakt?
Het verbaasde mij bij me Nukeproof scalp ook dat het leek alsof ie tot de grond doorzakte maar op iets meer dan 30% Sag zat.

Neem aan dat je weet wat Sag is, en enige basis kennis over de vering hebt,en weet dat je ook een soort van negatieve vering nodig hebt om te zorgen dat je achterwiel zoveel mogelijk op de grond blijft.

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » do aug 11, 2016 10:29 pm

De sag ja in hoeverre de veer " doorzakt " toch? Je bedoelt de preload en rebound. ik denk zelf idd dat t lijkt alsof hij te ver doorzakt. Ik ga dat morgen nog maar eens testen. Ik kan de rebound wat strakker zetten miss ?

Gebruikersavatar
BigHitRider
Berichten:332
Lid geworden op:wo feb 08, 2006 11:52 pm
Locatie:rijswijk

Bericht door BigHitRider » do aug 11, 2016 10:56 pm

Preload is hoeveel slagen je de ring tegen de veer aan draait, dit moet zo weinig mogelijk zijn.

Rebound heeft niks te maken met het doorzakken/Sag, maar met hoe snel de shock terugkeert naar uitgeveerde toestand na het inveren.

Maar er zitten op een DHX rc4 een hoop instel mogelijkheden :

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... index.html

links op de pagina: rear shocks ->dhx->rc4

Is de handleiding van je shock.
Als je die op je gemak doorleest moet het afstellen wel lukken..

Maar het blijft altijd een kwestie van veel proberen, en steeds kleine veranderingen maken.

Tigerclaw
Berichten:193
Lid geworden op:zo jan 17, 2016 8:12 pm

Bericht door Tigerclaw » do aug 11, 2016 11:18 pm

Rebound is de snelheid waarop de demper terugveert idd. Dat wist ik. Ik heb die gegevens vd stappen v fox al. ga morgen ad slag. Iig de sag meten. Als dit rond de 25% 30 % is zit dat goed. Bedankt.

Plaats reactie