Evil Uprising, REVIEW Oval chainring.

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » do mar 27, 2014 11:25 am

Het is binnen :)
Afbeelding
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr mar 28, 2014 3:03 pm

oké dan. En wanneer heb je het erop? ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » vr mar 28, 2014 5:05 pm

Vandaag 8)

Afbeelding

Afbeelding

Net meteen de eerste rit ermee gereden op de mtb route Brunssumerheide van Discovery, wat een geweldig spul!

Super smooth schakelen, stil, geen klapperende ketting, een openbaring, haha. Het lijkt veel meer mee te werken dan tegen te werken. Wortel sectie's waar de ketting met de X0 type 2 flink klapperde en soms ghostshifte, blijft dit gaan, stil, smooth en super strak voelt het aan. Je kan gas blijven geven zonder dat de ketting/derallieur een kick geeft, geweldig!
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr mar 28, 2014 7:22 pm

Mag ook wel voor dat geld :lol:

Maar ziet er echt strak uit Tuup 8)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » za mar 29, 2014 8:21 pm

Vandaag een goeie enduro rit gemaakt bij de Ruhrsee, meer klimmen als afdalen was het wel, maar meteen een goeie test. Nu kwam het 42 tandblad wel goed van pas met sommige beklimmingen recht naar de top toe ipv zig zag omhoog. Het 10t kransje achter heb ik nog niet gebruikt, waardoor ik voren nog naar een 30t zou kunnen gaan om beklimmingen nog lichter te maken, al kwam ik nu niet te kort met 32t voren.

Kwa werking niks te klagen, muisstil, smooth en super strak.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » zo mar 30, 2014 5:24 pm

Ruhrsee he? Hmmm, heb je mss een adresje voor een goede startplaats? ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » zo mar 30, 2014 11:23 pm

Sorry, dan moet je toch eens mee gaan ;).
En daarbij, startplaats of niet, ik denk niet dat je iets zou vinden. Wij hadden gelukkig een gids 8)
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma mar 31, 2014 9:33 pm

Gvd :evil:
Maar je hebt gelijk! Nog een paar maanden en dan neem ik contact met je op ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

scamid
Berichten:204
Lid geworden op:vr mei 06, 2011 7:38 am

Bericht door scamid » wo apr 02, 2014 12:42 pm

Dikke bike!!
Ik krijg binnenkort alles X01 met 30 tands voor. Was aan het twijfelen of het licht genoeg zou zijn met mijn (slechte) conditie maar daar komen we maar op een manier achter he!
George, George, George of the Jungle,

Lives a life that's free,

Whoa, whoahhhhh,

Watch out for that tree!

divere rules
Berichten:1148
Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
Locatie:lisse

Bericht door divere rules » wo apr 02, 2014 7:26 pm

Tuup

hiervoor had je toch ook een type 2 derri? en nu toch ook ??

waarom is deze dan stiller die je nu hebt??

japie carbon
Berichten:58
Lid geworden op:za sep 26, 2009 7:30 pm
Locatie:Sliedrecht

Bericht door japie carbon » wo apr 02, 2014 7:46 pm

Omdat een XX1 geen neerwaartse beweging heeft, Alleen horizontaal

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 02, 2014 8:49 pm

scamid schreef:Dikke bike!!
Ik krijg binnenkort alles X01 met 30 tands voor. Was aan het twijfelen of het licht genoeg zou zijn met mijn (slechte) conditie maar daar komen we maar op een manier achter he!
Ligt eraan waar je veel rijdt of juist niet als je een slechte conditie hebt ;).
Denk dat 30t dan wel zwaar voor je gaat zijn met sommige beklimmingen in de Ardennen bijv. Ik rijdt 32t.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » do apr 10, 2014 12:10 pm

Wat nieuwe foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand enig idee hoe crash bestendig verstelbare zadelpennen zijn? Wil met deze bike ook wel wat bikeparks bezoeken en was aan het denken om er een normale zadelpen met zadel in te zetten dan.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr apr 11, 2014 11:31 am

Ik heb er geen ervaring mee (behalve dan dat ik bikeparks heb gereden met dropper en er niet op gevallen ben :lol: ), maar mij lijkt dat alles kapot gaat als je verkeerd op valt. Maar dat zo'n dropperpost toch echt tegen een stootje moet kunnen ;)

P.S.: ziet er gruwelijk vet uit die bike :shock:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

scamid
Berichten:204
Lid geworden op:vr mei 06, 2011 7:38 am

Bericht door scamid » za apr 12, 2014 3:52 pm

Tuup J schreef: Iemand enig idee hoe crash bestendig verstelbare zadelpennen zijn? Wil met deze bike ook wel wat bikeparks bezoeken en was aan het denken om er een normale zadelpen met zadel in te zetten dan.
Zelf heeft mijn hand het begeven bij een crash paar weken geleden. De reverb heeft echter niets.

Als de dropper op zijn laagste punt staat zal er echt niets mee gebeuren aangezien de krachten die er eventueel opkomen over de gehele behuizing komen. Als hij uitgeschoven is komt het alleen op het bovenste stuk van de behuizing en zal hij kwetsbaarder zijn.
(naar mijn inziens)
George, George, George of the Jungle,

Lives a life that's free,

Whoa, whoahhhhh,

Watch out for that tree!

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 16, 2014 11:02 am

Life begins at the end of your comfortzone.

scamid
Berichten:204
Lid geworden op:vr mei 06, 2011 7:38 am

Bericht door scamid » di apr 22, 2014 5:45 pm

Hey,

Ik was benieuwd hoe je plasti dip het houdt op je voorvork? (steenslag enzo.)

En zou je het aanraden om met of zonder chainguide met full xo1 te rijden?
George, George, George of the Jungle,

Lives a life that's free,

Whoa, whoahhhhh,

Watch out for that tree!

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 23, 2014 9:23 am

scamid schreef:Hey,

Ik was benieuwd hoe je plasti dip het houdt op je voorvork? (steenslag enzo.)

En zou je het aanraden om met of zonder chainguide met full xo1 te rijden?
Hey,

de plasti dip houdt zich nog goed, je ziet wat lichte vegen als je goed kijkt, maar valt bijna niet op.

Aanraden, pfff. Ligt eraan wat je rijdt, met wat enduro en all mountain zul je hem niet nodig hebben. Met dh en de betere ruwere tracks in het buitenland is het wel een fijn idee om iets te hebben wat de ketting boven toch erop houdt. Hij is iig nog nooit eraf gekomen.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 23, 2014 9:33 am

Ik heb een beetje de ervaring, mening van andere nodig.
Tijdens steilere technische beklimmingen komt mijn voorwiel los van de grond, erg irritant.

Nu heb ik de uprising in maat S/M (maat doet er niet toe), staat in low position (slacker) en rijdt met een 170mm vork, aangeraden word met 160mm vork erin te rijden.

Dus waarschijnlijk is mijn bike te slack (door de 170mm vork), waardoor mijn voorwiel los komt. Kan ik dit oplossen door mijn frame in high position te zetten, dan win ik wat "graden" en zal ik de geo ongeveer krijgen als dat die normaal in low position staat, het wordt dus weer wat steiler dan.

Maar, dan zit ik weer met het probleem dat mijn bb hoger wordt en die als al wat hoger als normaal door de 170mm vork.

Lastige situatie.

Of gewoon oplossen door een 160mm vork erin te gooien en het beste uit het frame te halen. Zwarte pike rct3 dual air wat gaat uitkomen erin, die ik ook nog kan droppen in travel met langere beklimmingen.
Life begins at the end of your comfortzone.

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » wo apr 23, 2014 9:47 am

En bv een vork met n verstelbare veerweg van bv 150-170mm?
What goes up must come down(hill)

Gebruikersavatar
xRemcox
Berichten:1886
Lid geworden op:do aug 24, 2006 6:02 pm

Bericht door xRemcox » wo apr 23, 2014 9:48 am

Probleem had ik ook met mijn Mega. Iets langere stuurpen monteren helpt misschien al wat. Maar dan ga je wel wat inleveren op de DH's.

En zoals je zegt idd een verstelbare vork monteren eventueel.

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 23, 2014 10:03 am

Langere stuurpen gaat hem niet worden. Ik lever dan liever 1cm veerweg in als ik daardoor meer uit het frame kan halen.

Het is ook niet zo dat als je echte enduro tracks aan het rijden bent, waarbij je dus vaak van die kleine steile klimmetjes hebt, dat je je vork gaat verstellen tussendoor, dan wil je door blijven knallen, met je handen aan het stuur.

Op de langere beklimmingen zal je een vork met verstelbare veerweg wel gebruiken.

Ik had in het begin zoiets, die 1 cm meer travel is wel fijn voor de dh. Maar met 160mm neem ik ook genoegen als dit ten goede komt van de rijeigenschappen.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » wo apr 23, 2014 11:37 am

Even wat inbouwhoogtes op een rij:

- Bos Deville 170mm: 555.
- Bos Deville 160mm: 545.
- RS Pike 160mm: 542.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » wo apr 23, 2014 2:22 pm

wat is de reach bij een 170mm vork?

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » wo apr 23, 2014 2:48 pm

Is de vork niet te verlagen dmv een spacer zoals bij bv een lyrik?
What goes up must come down(hill)

Plaats reactie