TNNZ - Prelude

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ochikiro

Bericht door ochikiro » ma aug 26, 2013 5:25 pm

Ik volg http://gypsybytrade.wordpress.com/ In de lente gestart in Amsterdam, via GR routes door België, Luxemburg, Vogezen, trein naar Polen en Tsjechië en nu verder door naar het oosten.

Wat meer in het bereik van mijn budget ;-)

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 26, 2013 9:54 pm

Er is dit weekend weer gefietst en gecontroleerd.

Noord-Groningen
De meester lasser uit Kiel-Windeweer heeft track fouten verwijderd en ons gewaarschuwd dat een 80km weg met verbodsborden niet de optimale bikepacking off-road route is. Track heeft update gekregen bij Oosternieland, inclusief variant om verse klei op dijklichamen te ontwijken.

Groningen-Gieten
Tracks geïntegreerd en cosmetische foutjes verwijderd.

Gennep-Venlo
Michiel heeft "eventjes" de track afgerost. Fouten verwijderd, paar saaie zandpaden verwijderd en wat kleine updates. Als het goed is blijf je nu steken met rode Ortlieb zijtassen :) Bikepacking !!

Venlo-Roermond
Als je de toertocht van Swalmen gedaan hebt dan ben je op vertrouwd terrein. Verkenning ging ruim door Duitsland en is dus aangepast, we kunnen ook in NL blijven. Track eindigt vlak bij een voortreffelijke lunchplek. Zeiknat van regen en de modder werden we daar tijdens de verkenning hartelijk ontvangen.

Roermond-Sittard
De blinde vlek. Michiel, ja hij weer, heeft hier een mooie track neergelegd, maar die is vrij speels en gaat met een erg ruime bocht om Mariadorp heen. Route is met GPSIES gps files strak langs de grens gelegd maar controle is gewenst.

Totaal zal zo'n 560km worden, nog twee segementen 8)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

marten

Bericht door marten » di aug 27, 2013 7:50 am

willem12 schreef: Track eindigt vlak bij een voortreffelijke lunchplek.
In dezelfde categorie: pizzeria Italia in de Hoofdstraat van Uithuizermeden, waar ze mediteraan genoeg zijn om zonder te vragen een tweede glas koud water naast je expresso te zetten!
/Marten

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di aug 27, 2013 10:48 am

marten schreef:
willem12 schreef: Track eindigt vlak bij een voortreffelijke lunchplek.
In dezelfde categorie: pizzeria Italia in de Hoofdstraat van Uithuizermeden, waar ze mediteraan genoeg zijn om zonder te vragen een tweede glas koud water naast je expresso te zetten!
:D
Humps are for camels

Repelsteel

Bericht door Repelsteel » di aug 27, 2013 1:41 pm

Ik ben van plan om (donderdag) vrijdag 11 tm zondag 14 oktober deze route te fietsen.
Trein tot en met Roodeschool op donderdag avond. Even 's avonds het monument aantikken en een plekje vinden voor de tarp langs de route.
Kan ik vrijdag morgen vroeg van start.

Alvast dank voor alle inspanningen die nog zijn (geweest) om dit te realiseren!
Ik heb er enorm zin in!

Hoe lang blijven de tracks eigenlijk beschikbaar om te downloaden?

Repelsteel

willem12

Bericht door willem12 » di aug 27, 2013 2:37 pm

Repelsteel schreef: Hoe lang blijven de tracks eigenlijk beschikbaar om te downloaden?
Repelsteel
Da's een hele goede vraag. Omdat we de track nu crowd sourcen wil ik hem niet voor mezelf houden, maar ik denk dat ik hem "op aanvraag" ga maken. Dus wel voor iedereen te rijden, maar niet voor iedereen te vinden.

floepert

Bericht door floepert » di aug 27, 2013 3:07 pm

Kan je de tracks niet iets minder filteren ? Het is wel heel erg grof en je loopt op een aantal plekken kans dat je gaat waterfietsen :o

willem12

Bericht door willem12 » di aug 27, 2013 3:39 pm

Tracks zijn ongefiltered. Ze worden samengesteld uit gereden stukken met handmatige correcties. Op termijn hebben we correcte, gereden tracks. Maar alle bochten zitten erin, maak je geen zorgen :) Die demo van Gennep-Venlo die op de vorige pagina staat wordt wel heel erg gefiltered door de Dirty-Pages API, bedoel je die soms? Download de echte track en vergelijk even.

floepert

Bericht door floepert » di aug 27, 2013 6:58 pm

Excuus, ik bekeek ze online en dat zag er niet uit, blijkbaar filtert dat programma zelf..
In Mapsource ziet het er top uit !

fools

Bericht door fools » vr aug 30, 2013 8:36 am

Ik sta te popelen of los te gaan, ..nieuw matje gekocht want ik moet na een dag beulen wel kunnen uitrusten.
Verder n.a.v. Martens conrtole ritje;
Dat 80 km stuk weg slaat nergens op, ..een of andere megalomane wedhouder heeft daar z'n BMW vrij baan willen geven door alle fietsers kilometers om te laten rijden.
Daar ga ik niet aan mee werken en rij stug dat stukje door, ..noem het maar burgelijke ongehoorzaamheid. Natuurlijk dat de off. track daar niet langs moet, zinvolle correctie waarvoor dank Marten.
Klei dijk heb ik vorige week nog gereden en het nieuw opgehoogde klei stuk is inmiddels ook ingeklonken en begaanbaar; echt het hele stuk is nu definitief te doen.

fools

Bericht door fools » vr aug 30, 2013 6:13 pm

@Willem, Marten meesterlasser noemen ! Ga je mond spoelen,..de man is master in de edele kunst van het lugloos hardsolderen.

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 30, 2013 6:23 pm

@Fools
Heb je wel een stuur zonder "death grip" deze keer? Ik zou er niet aan mee willen werken dat al je gevoel definitief uit je handen verdwenen is.....

Jullie gaan op zondag finishen? Ik ga denk a.s. zondag Roermond-Sittard bekijken en dan de 8e tussen Sittard en Vaals heen en weer. Ik de finish absoluut meemaken !!

fools

Bericht door fools » vr aug 30, 2013 8:19 pm

willem12 schreef:@Fools
Heb je wel een stuur zonder "death grip" deze keer? Ik zou er niet aan mee willen werken dat al je gevoel definitief uit je handen verdwenen is.....

Jullie gaan op zondag finishen? Ik ga denk a.s. zondag Roermond-Sittard bekijken en dan de 8e tussen Sittard en Vaals heen en weer. Ik de finish absoluut meemaken !!
Leuk dat je erover begint, .het gevoel kwam net weer terug in de vingers.
Ik heb het zelfde stuur dat ik gebruikte met de TNWO nu op de KM overgezet incl. opzetstuur. :shock:
Maar nu rij ik met 60 mm banden en een REBA dus het zal hopelijk minder schade opleveren.
Als alles goed gaat komen we zondag aan in Vaals, ..misschien kunnen we het zo uitkienen dat je het laatste stukje samen opfietsen. Of wil je liever, zelf fris als een hoentje , drie volledig uitgeputte types na 550 km en een gruwelijke slotklim met holle ogen en slijm op de bek boven zien komen kruipen :taunt: :taunt:
Laatst gewijzigd door fools op vr aug 30, 2013 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 30, 2013 8:30 pm

fools schreef:...Of wil je liever, zelf fris als een hoentje , drie volledig uitgeputte types na 550 km en een gruwelijke slotklim met holle ogen en slijm op de bek boven komen kruipen :taunt: :taunt:
Dat heeft natuurlijk mijn voorkeur. Maar ik wil wel de eerste finishers persoonlijk feliciteren. Je hebt mijn telefoonummer, vertel onderweg per sms waar je overnacht.

fools

Bericht door fools » vr aug 30, 2013 8:31 pm

willem12 schreef:
fools schreef:...Of wil je liever, zelf fris als een hoentje , drie volledig uitgeputte types na 550 km en een gruwelijke slotklim met holle ogen en slijm op de bek boven komen kruipen :taunt: :taunt:
Dat heeft natuurlijk mijn voorkeur. Maar ik wil wel de eerste finishers persoonlijk feliciteren. Je hebt mijn telefoonummer, vertel onderweg per sms waar je overnacht.
Top, doen we!

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 30, 2013 9:06 pm

De laatste tracks zijn geplaatst 8) 8) We zijn van Beta naar RC1

Sittard - Heerlen 36km
Combinatie van tracks van Michiel, Luc Bertram en de vaste routes van Parkstad. Die vaste routes zijn behoorlijk in orde dus daar maken we graag gebruik van. Track is vorig najaar getest door Luc, Michiel, Alexander en Willem, dus dat gaat lukken. Vlak voor Snowworld pakken we nog even de steile Wilhelminaberg mee (voornamelijk mijn afval) met een heerlijke slingerafdaling.

Heerlen-Vaals 27km
Schande, schande, schande....maar daar heb ik nog nooit op de mtb gefietst. We nemen de parkstadroute Heerlen uit en vervolgens is elk paadje wat je maar kan zien gebruikt in de één of andere versie van Limburg Mooiste of Campagnolo Fietschallenge gebruikt. We gaan dus absoluut in Vaals aankomen. De track kent nu twee varianten, na feedback van de eerste berijders de definitieve keuze. Foto bij drielandenpunt verplicht en dan hopen dat je vervoer terug hebt of anders terugfietsen naar de trein in....Aken of Kerkrade.

TNNZ Vervolg
De eerste rijders starten a.s. Donderdag voor ene vier-daagse trip gevolgd in Oktober door een solo poging, die maar drie dagen reserveert.... Het wedstrijdelement is dus al meteen aanwezig. Volgend jaar maar eens een massastart plannen.

Ik laat de route nog even "open staan" maar alle feedback zal alleen nog verwerkt worden in tracks die op aanvraag verspreid worden.

Ik ben de komende twee zondagen in Limburg op de tracks te vinden voor controle. Op een 29"long travel fully, trainen voor Les Boucles de Hollange !! ;) ;)

fools

Bericht door fools » za aug 31, 2013 9:01 am

willem12 schreef:De laatste tracks zijn geplaatst 8) 8) We zijn van Beta naar RC1

Sittard - Heerlen 36km
Combinatie van tracks van Michiel, Luc Bertram en de vaste routes van Parkstad. Die vaste routes zijn behoorlijk in orde dus daar maken we graag gebruik van. Track is vorig najaar getest door Luc, Michiel, Alexander en Willem, dus dat gaat lukken. Vlak voor Snowworld pakken we nog even de steile Wilhelminaberg mee (voornamelijk mijn afval) met een heerlijke slingerafdaling.

Heerlen-Vaals 27km
Schande, schande, schande....maar daar heb ik nog nooit op de mtb gefietst. We nemen de parkstadroute Heerlen uit en vervolgens is elk paadje wat je maar kan zien gebruikt in de één of andere versie van Limburg Mooiste of Campagnolo Fietschallenge gebruikt. We gaan dus absoluut in Vaals aankomen. De track kent nu twee varianten, na feedback van de eerste berijders de definitieve keuze. Foto bij drielandenpunt verplicht en dan hopen dat je vervoer terug hebt of anders terugfietsen naar de trein in....Aken of Kerkrade.

TNNZ Vervolg
De eerste rijders starten a.s. Donderdag voor ene vier-daagse trip gevolgd in Oktober door een solo poging, die maar drie dagen reserveert.... Het wedstrijdelement is dus al meteen aanwezig. Volgend jaar maar eens een massastart plannen.

Ik laat de route nog even "open staan" maar alle feedback zal alleen nog verwerkt worden in tracks die op aanvraag verspreid worden.

Ik ben de komende twee zondagen in Limburg op de tracks te vinden voor controle. Op een 29"long travel fully, trainen voor Les Boucles de Hollange !! ;) ;)
Dank Willem, de tracks geupload en in de Dakota opgeborgen, ..nu nog hopen dat mijn tentje van 1050 gram op tijd binnenkomt.

willem12

Bericht door willem12 » za aug 31, 2013 10:37 am

fools schreef: ..nu nog hopen dat mijn tentje van 1050 gram op tijd binnenkomt.
Tuurlijk, zo'n tocht doe je met nieuwe, ongecontroleerde hardware :)

Gaan jullie slapen langs de track of bij paal- en natuurcampings?

fools

Bericht door fools » za aug 31, 2013 2:16 pm

willem12 schreef:
fools schreef: ..nu nog hopen dat mijn tentje van 1050 gram op tijd binnenkomt.
Tuurlijk, zo'n tocht doe je met nieuwe, ongecontroleerde hardware :)

Gaan jullie slapen langs de track of bij paal- en natuurcampings?
Ach ja, ..blijft de Trans Nederland dus geen echte bedreigende wildernis.
De meerderheid gaat liever naar een camping, ..ikzelf zou liever doorkachelen tot de schemering en dan wild kamperen maar ik pas me aan. Een douche is trouwens best wel fijn zo op z'n tijd en camping patat kan ook een uitkomst zijn. We zien wel.

willem12

Bericht door willem12 » zo sep 01, 2013 8:13 pm

Zelf controleren is altijd beter. 75 km top trails en top weer. Helaas 1x lek, maar dat mocht de pret niet drukken.

Venlo-Roermond
Dit is altijd een heftig stuk. Als je consequent de heuvels opzoekt kun je honderden hoogtemeters aaneenrijgen, maar wij zoeken een doorgaande zuidelijke route, kiezen dus. Houtkap blokkeert het begin van een leuk pad maar gelukkig vind ik een betere entree. Voor de rest schoonheidsfoutjes verwijderd. Wie op deze track kan vertellen hoe vaak we grens oversteken krijgt een bonus. Helaas het 5Guldenpad niet kunnen rijden vanwege de Toertocht van Swalmen die dit pad met 600 man in Noordelijke richting wilde afleggen....jammer.

Roermond-Sittard
Na heerlijke lunch bij Venhof weer op pad. Terrein veranderd opeens, veldwegen i.p.v. singletracks, de maasduinen zijn even weg. Tot Sittard kan het tempo iets omhoog. Toch ook op deze sectie een paar leuke tracks gevonden. Zeer weinig asfalt. We slingeren rondom de grens en als er in Nederland asfalt ligt dan nemen we het Duitse gravelpad. Een pad door een weiland was nu maisveld geworden en is verwijderd. Aan het eind pakken we nog wat stadspark in Sittard mee.

Beide tracks verbeterd en storende fouten verwijderd. Sterkte team Noorderlingen !!

Educatief verantwoord
Afbeelding

Tussendoortje, de bramenstruiken zijn als waypoint opgenomen
Afbeelding

Niet alleen heide in het Noorden
Afbeelding

Werkplaats
Afbeelding

Hier doen we het voor
Afbeelding

Slimme Jurist. MTB toegestaan binnen deze gemeente op aangewezen paden, maar ik heb geen aangewezen pad gezien.....
Afbeelding

Safety First
Afbeelding

fools

Bericht door fools » zo sep 01, 2013 10:02 pm

Ziet er weer fantatisch uit die foto's van jou, ..ik hoop dat we ook zulk prettig weer hebben. Tot mijn spijt zag ik dat de noorderwind van afgelopen dagen aant draaien is naar west en zuid.
Geef je ff een seintje als de laatste gecorrigeerde tracks te uploaden zijn?
Laatst gewijzigd door fools op zo sep 01, 2013 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

willem12

Bericht door willem12 » zo sep 01, 2013 10:13 pm

fools schreef: Geef je ff een seintje als de laatste gecorrigeerde tracks te uploaden zijn?
Check the site Luke !

Volgens mij hebben jullie ook perfect weer. Het wordt misschien zelfs te warm !

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma sep 02, 2013 10:52 pm

man o man o man, wat krijg ik er toch zin in! Vanavond een lesje "hoe gebruik ik de extrex" van vrind Wictor gehad. Blijkt echter mijn usb kabeltje roet in het eten te gooien want die zorgt ervoor dat het apparaat niet herkent wordt op de laptop. Morgen een nieuwe kabel regelen. En dan zelf nog weer wat routes maken en testen.

Een 1x8 verzet (36T/11-21) zoals gebruikt bij Zandvoort Enschede zal wel ontoereikend zijn zeker bij de TNNZ tocht? Puglsey of toch Ogre met racestuur of toch de nog op te bouwen On-One Scandal niet in SS-uitvoering maar met gears? 2x10 ofzo?

Hoop ergens in oktober of november (liefst nog in de zomertijd) een paar dagen te gaan rijden!

TBB

Repelsteel

Bericht door Repelsteel » di sep 03, 2013 10:18 am

willem12 schreef:
TNNZ Vervolg
Willem12, Ik ben van plan een solo poging te ondernemen in Oktober, maar dan wel in 4 dagen (vrijdag tm maandag).
Ik weet niet of je naar mij refereert in bovenstaande quote?

Enige wat nu nog roet in het eten kan gooien is een mudrun eind speptember. Gaat er "iets" stuk aan het lijfje, dan zal ik het uit moeten stellen.
Ik heb enorm veel zin in dit avontuur!

Clydesdale endurance racing... :lol:

willem12

Bericht door willem12 » di sep 03, 2013 12:09 pm

Excusus, had die maandag gemist.

Clydesdale maakt voor deze weinig uit. Parcours is "redelijk" vlak te noemen :)

Willem

Plaats reactie