Hier vast een begin.
Mijn hayes strokers voelden naar mijn mening sponzig aan , en ben met dit probleem naar de winkel gegaan waar ik deze nieuw heb gekocht.
Ik vertel dat ik mijn remmen sponzig aan vind voelen en of ze deze voor mij konden ontluchten.Dit kon niet , want : "Er is dan iets kapot in de klauw en deze moet vervangen worden. Maar mijn huidige groothandel doet niks in Hayes en met mijn oude doe ik geen zaken meer mee , dus moet er een nieuwe set remmen op"

Zonder ook maar naar de remmen gekeken te hebben.
Ik ben naar goodbikes gegaan en remmen zijn toen ontlucht.
Mijn broer heeft bij een eigenaar van een fietsenwinkel in Waalwijk een seat dropper gekocht.
Tijdens de koop waren we aan het praten over het gebruik en de voordelen van een dropper.
Tot de man zegt dat het fijn is met klimmen , zodat na het klimmen op het rechte stuk , je de dropper weer omhoog kan zetten.
Toen zeiden wij "maar je gebruikt toch de dropper als je omlaag gaat om meer speling te creëren, en als je klimt zet je hem omhoog?"
"Nee , want dan gebruik je de spieren van je benen niet goed , jullie doen nog niet zolang fietsen , wel? " zei hij.
Zucht...
Nog 1 , collega van mij heeft een mtb gekocht bij Matrabike, en de verkoper had hem geadviseerd om de fiets te pakken met voor schijfrem en achter v-brake (schijnbaar bestaat dat zo), omdat schijf niet zo hard remt als een v-brake, en dat je dan niet zo snel over kop vliegt.