Flaters van de LBS.

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

stennis
Flaters van de LBS.

Bericht door stennis » do mar 14, 2013 10:26 pm

Het leek mij wel leuk om hier je verhalen te posten over wat je fietswinkel voor totale onzin uitkraamt over fietsen , onderdelen en dergelijke.

Hier vast een begin.

Mijn hayes strokers voelden naar mijn mening sponzig aan , en ben met dit probleem naar de winkel gegaan waar ik deze nieuw heb gekocht.
Ik vertel dat ik mijn remmen sponzig aan vind voelen en of ze deze voor mij konden ontluchten.Dit kon niet , want : "Er is dan iets kapot in de klauw en deze moet vervangen worden. Maar mijn huidige groothandel doet niks in Hayes en met mijn oude doe ik geen zaken meer mee , dus moet er een nieuwe set remmen op" :shock:
Zonder ook maar naar de remmen gekeken te hebben.
Ik ben naar goodbikes gegaan en remmen zijn toen ontlucht.

Mijn broer heeft bij een eigenaar van een fietsenwinkel in Waalwijk een seat dropper gekocht.
Tijdens de koop waren we aan het praten over het gebruik en de voordelen van een dropper.
Tot de man zegt dat het fijn is met klimmen , zodat na het klimmen op het rechte stuk , je de dropper weer omhoog kan zetten.
Toen zeiden wij "maar je gebruikt toch de dropper als je omlaag gaat om meer speling te creëren, en als je klimt zet je hem omhoog?"
"Nee , want dan gebruik je de spieren van je benen niet goed , jullie doen nog niet zolang fietsen , wel? " zei hij.
Zucht...

Nog 1 , collega van mij heeft een mtb gekocht bij Matrabike, en de verkoper had hem geadviseerd om de fiets te pakken met voor schijfrem en achter v-brake (schijnbaar bestaat dat zo), omdat schijf niet zo hard remt als een v-brake, en dat je dan niet zo snel over kop vliegt.

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » vr mar 15, 2013 7:42 am

Ik heb ook wel een paar slechte ervaringen met mijn lbs.
Heb er 2 beurten laten doen.
En tot 2 keer toe viel mn linkercrankarm van mn fiets omdat ie te slap was aangedraaid.
Ook stelden ze 2x mijn deraileur af, maar iedere keer schakelt hij hetzelfde als eerst: niet reageren en daarna ineens 2 bladen overslaan. (Kan waarschijnlijk mn derailleur zelf zijn?)
Ik heb mijn achterwiel laten vervangen( die ik nog had liggen ) en de oude die ze er af hebben gehaald was een spaak kapot van, en ik wist vrij zeker dat dat bij mij nog niet was.

Bij een andere bikeshop was ik eens een kijkje gaan nemen voor een nieuw bmx achterwiel. Hij vroeg mn oude te geven, en daarna een dag later terug te komen.
Hij kwam met een 20 inch achterwiel, van een kinderfietsje, en vroeg er 20 euro voor.
...

Moet ik Nog een andere lbs zoeken? :|

En Matrabike kan je volgens,ij het beste heel ver vandaan blijven.

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » vr mar 15, 2013 8:14 am

Als je een mtb wil kopen ga je ook niet naar matrabike. Leuk voor iemand van 10 jaar die een beetje wil crossen.
Maar als je nog een keer problemen hebt kom je maar een keer in Valkenswaard langs. Dan zorg ik ervoor dat je goed geholpen wordt! ;)
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

stennis

Bericht door stennis » vr mar 15, 2013 9:19 am

Michielvanosch schreef:Als je een mtb wil kopen ga je ook niet naar matrabike. Leuk voor iemand van 10 jaar die een beetje wil crossen.
Maar als je nog een keer problemen hebt kom je maar een keer in Valkenswaard langs. Dan zorg ik ervoor dat je goed geholpen wordt! ;)
Nee maar ja collega van me geeft er niet zoveel om .
Ik zou het ook niet aanraden daar.

Synasthesia

Bericht door Synasthesia » vr mar 15, 2013 10:44 am

LBS waar ik mijn fiets heb gekocht...

Na +- een jaartje vroeg ik hem mijn Reba SL voorvork een onderhoudsbeurt te geven, het antwoord was:

Verende vorken hebben geen onderhoud nodig, je moet ze alleen regelmatig weer op de juiste druk brengen

Sneeck

Bericht door Sneeck » za mar 16, 2013 9:06 am

van een "grote" lbs jaren terug.

2007 frame in sept '06 gepre-orderd en 900 ballen aanbetaald. na télkens verschoven eta's van de leverancier uit duitsland in januari besloten de order te cancellen en het frame wat in engeland in voorraad was daar te halen. een boel gezeik en frustratie later wou de eigenaar dat ik 74 euro "administratie kosten" betaalde voor ik mijn 900 euro terug kreeg, aan verloren uren! aan de telefoon en mailtjes tikken.

hiervoor was ik trouw klant en heb honderden euro's materiaal afgenomen, nu doe ik alles zelf. mooie grote winkel zegt niets over klantbinding.

frykt

Bericht door frykt » di mar 19, 2013 8:25 am

De naam van de winkel ga ik niet noemen, iedereen die de shop kent zal zeker en vast weten over welke winkel ik het heb...

Een 'grote' fietswinkel in centrum Gent, met een gekende naam sinds heel lang.

Een maat van mij stak zijn street bmx binnen om gewoon even een boutje aan te draaien (was aan het streeten in de buurt). Kreeg zijn fiets 10min later terug, en moest 10 euro betalen... Volledig onthutst zegt hij van: "allé, die fiets komt van hier, het is gewoon 3 toeren draaien..." Waarop de eigenaar: "Ja, maar ge hebt de sticker van de shop eraf gehaald"... WTF!!

Ge moet weten dat die stickers fluo oranje zijn, +-8cm op 3cm, en gewoon in blokletters de letters van de winkel erop met tel.nr. enz... En fluo oranje op een donkerblauw frame is schreeuwlelijk!!
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

GW

Bericht door GW » di mar 19, 2013 11:00 am

Mijn (ex) lbs heeft mijn bike twee maanden bij hem laten staan met speling op de achtervering.

Tegen mij vertelde hij dat het bewuste onderdeel bij merida zelf niet op voorraad was. Terwijl de nieuwe bikes van dat jaar met het zelfde veer systeem en dezelfde lagers rondrijden. Ook had hij zwarte tape rond een lager gedraaid om de speling op te lossen. Wat later bij de volgende dealer zelfs geen lager bleek te zijn maar een vulbus.

Daarna ben ik hem gaan halen en via mail verkeer met merida zelf te weten gekomen dat er nooit een bestelling heeft geweest voor mijn lagers van mijn achtervering van die bewuste dealer.

Dus naar andere dealer geweest en dikke week later had ik mijn lagers.

fredo

Bericht door fredo » di mar 19, 2013 11:13 am

tering, wat een hoop prutsers lopen er toch rond!

ik vraag me ook altijd af hoe hard ik wordt bedrogen als ik iets laat maken waar ik niets van ken, bvb: auto, dokters, tandarts...

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mar 19, 2013 2:05 pm

Vragen om een 30mm zadelklem. Vond ie al vreemd want die maat kende hij niet. (idd komt weinig voor) Begon hij de maat te controleren door een rolmaat over de oude klem heen te leggen. Terwijl ik hem thuis met een schuifmaat nog gecontroleerd had.

Daar ben ik sindsdien ook niet meer geweest. Andere fietsenmaker hier in het dorp mag ik soms zelfs gereedschapschap lenen. Das een relaxte zaak (maar ik moet niet met vreemde vragen aankomen, 29-ers gaan nog net).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JansenS

Bericht door JansenS » di apr 02, 2013 9:34 am

fredo schreef:tering, wat een hoop prutsers lopen er toch rond!

ik vraag me ook altijd af hoe hard ik wordt bedrogen als ik iets laat maken waar ik niets van ken, bvb: auto, dokters, tandarts...
ik vraag me altijd af of sommige mensen daadwerkelijk voor een dergerlijke job zijn opgeleid, als ik dan dit gisteravond zie.....

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1335133

leendewinterpeen

Bericht door leendewinterpeen » di apr 02, 2013 7:14 pm

BQDHFR schreef:Ik heb ook wel een paar slechte ervaringen met mijn lbs.
En tot 2 keer toe viel mn linkercrankarm van mn fiets omdat ie te slap was aangedraaid.
Ook stelden ze 2x mijn deraileur af, maar iedere keer schakelt hij hetzelfde als eerst: niet reageren en daarna ineens 2 bladen overslaan. (Kan waarschijnlijk mn derailleur zelf zijn?)
Ik heb mijn achterwiel laten vervangen( die ik nog had liggen ) en de oude die ze er af hebben gehaald was een spaak kapot van, en ik wist vrij zeker dat dat bij mij nog niet was.

Bij een andere bikeshop was ik eens een kijkje gaan nemen voor een nieuw bmx achterwiel. Hij vroeg mn oude te geven, en daarna een dag later terug te komen.
Hij kwam met een 20 inch achterwiel, van een kinderfietsje, en vroeg er 20 euro voor.
...

HMMMMMMMMM bin jie soms naer tholen gegean ? Want die binne van dn verkeerde kant, vooral bie dn fietse :taunt:
Al is de auto nog zo snel de downhiller achterhaalt hem wel.

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo apr 03, 2013 5:00 pm

leendewinterpeen schreef:
BQDHFR schreef:Ik heb ook wel een paar slechte ervaringen met mijn lbs.

...

HMMMMMMMMM bin jie soms naer tholen gegean ? Want die binne van dn verkeerde kant, vooral bie dn fietse :taunt:
ha ouwe kotsert, mot jie ook eens een kijkje nemen misschien :p

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo apr 03, 2013 7:05 pm

ik heb geen LBS 8)

mezelf alles aangeleerd... met vragen en zoeken..

DTA

Don't Trust Anyone....

met mn motor al geleerd.. :evil:

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo apr 03, 2013 8:42 pm

cyberhawk schreef:ik heb geen LBS 8)

mezelf alles aangeleerd... met vragen en zoeken..

DTA

Don't Trust Anyone....

met mn motor al geleerd.. :evil:
Bij mij komt dat veel neer op slopen en falen :P

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo apr 03, 2013 9:09 pm

Weet nog dat mijn maat net zijn Stinky kreeg en toen geen bb sleutel had.
Hij ook met die fiets naar een kleine fietsenmaker hier in de buurt om te vragen of ze de cups ff vast konden draaien.
Hij kreeg toen ook zonder dat die gast er naar had gekeken te horen dat het kapot was en dat er een nieuwe bb in moest terwijl dat ding net een uur geleden uit de doos kwam. :D

Ik breng mijn bike trouwens ook niet naar een fietsenmaker. Zelfs niet naar ten Tusscher hier in Enschede. Ten 1e ze hebben er geen verstand van. Ten 2e als je daar niet een xc fiets van 3 rooien koopt doen ze weinig moeite voor je. Ten 3e als je er een Specialized Rockhopper koopt zetten ze Trek op de bon :? :D En ik vind het ook wel een soort van vereiste om zelf aan je bike te kunnen sleutelen. Als je voor elk klein ding naar de lbs moet wordt het een duur grapje. :)
Laatst gewijzigd door Technicks op wo apr 03, 2013 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo apr 03, 2013 9:34 pm

Meeste is ook zelf te doen hoor, alleen een nieuwe headset erin pompen of idd de Bb cups vervangen zou ikzelf door de lbs laten doen.
Ze komen idd soms met gekke uitspraken:
Geen spacer boven je stem doen, dat is niet steviger en vaak alleen tijdelijk?!

Smittie

Bericht door Smittie » wo apr 03, 2013 9:37 pm

ik doe alles zelf behalve mijn demper, deze laat ik servicen.
en mijn remmen laat ik doen door een vriend die bij een goede fietsenwinkel werkt

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo apr 03, 2013 9:39 pm

Hahaaa. Das een goeie. Moet je toch zelf weten als je toevallig je stuurbuis niet wil inkorten. En headset ram ik er altijd in met een blok hout en hamer. Grote lijmklem werkt ook mooi. :D Nu je het zegt ik wou me nog een keer een headset pers gaan maken.

En Smittie remmen heb ik ook nog nooit zelf gedaan. Zal hopelijk van het weekend verandering in komen aangezien mijn Zee remmen krijg en Shimano altijd zeer lange remleiding heeft zal ik ze wel in moeten korten.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 04, 2013 9:43 am

tis allemaal niet zo erg..

10x lezen 5 x nadenken

en in een keer doen ;)

er is genoeg met google of soms zelfs you tube vids te vinden..

en van je fouten leer je..
als je maar in gods naam niet met je vingers tussen je schijf komt/gaat zitten

teveel horro pics gezien van "foutjes" :cry:

stennis

Bericht door stennis » do apr 04, 2013 3:21 pm

Sommige dingen kan je beter overlaten aan de lbs ,mits deze ook echt er verstand van heeft.

Ik probeer ook alles zelf te doen maar heb niet al het juiste gereedschap , dus gaan we naar de lbs.

Smittie

Bericht door Smittie » do apr 04, 2013 4:43 pm

stennis schreef: dus gaan we naar de lbs.
om gereedschap te kopen ;)

stennis

Bericht door stennis » do apr 04, 2013 5:24 pm

haha , nee ik ben nu super tevreden over de lbs waar ik nu kom ,dus die mogen mij helpen zo.

Remmes

Re: Flaters van de LBS.

Bericht door Remmes » za apr 06, 2013 10:02 am

stennis schreef: Matrabike.
als je daar binnen loopt maak je al een fout :)

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » zo apr 07, 2013 12:36 pm

nu trouwens wel een plusje voor mijn bikeshop.
Heb verteld dat ik niet tevreden was vorige keren en nu hebben ze reparatie en dergelijke gratis gedaan.
of het veel werk was weet ik niet, lijkt me niet , toch wel aardig.

Plaats reactie