een tijdje terug kocht ik een koga frame met het plan hem op te knappen en als single speed te gaan gebruiken, ogen open te houden voor leuk fixed wielsetje en dan met geheel fixed rijden.

inmiddels heb ik de meeste vliegroest weg kunnen poetsen, helaas op een paar plaatsen niet meer mogelijk. met veeeeel draaien en koelen en verhitten de zadelpen losgekregen. BB zat volledig geblokkeerd.
nu dus als laatste obstakel aan het BB begonnen. Na tijdje klooien de linkercup en as losgekregen. Lagerkooi is deels afgebroken en heeft de rechtercup beschadigd.

Rechtercup zit nog volledig vast in het frame, heb wel een passende sleutel maar het zit vaster dan sleutel sterk is vrees ik.
Mocht er iemand suggesties hebben voor het vervangen van het BB dan hoor ik het graag. Een gelijk dura ace BB staat voor 100 euro te koop, dat is me iets te veel. Ik heb echter niet echt een idee wat een goede vervanging is.
de opbouw zal vooral chrome-wit zijn. Heb als geintje een houten zadel gemaakt, wellicht dat die er een plaatsje op vind.

ik hoop ergens nog een setje dura-ace remhendels op de kop te tikken, anders ga ik voor shimano 600.
suggesties tips en opmerkingen welkom!