De eerste track die mede door Christoff gemaakt werd in Malmedy was ik ook niet echt fan van. Ook omdat ik de Nissan piste eigenlijk wel een goede piste vind. Er zijn voor mij ook pistes in het buitenland die mij nog beter liggen, maar ik vind de Nissan track een volwaardige track waar er een combinatie is van allerhande typische downhilll obstakels: gemiddelde drops, wortelsecties, in het eerste bos een rotssectie (en ook al is deze slechts enkele meters lang, vallen net daar veel beslissende seconden te winnen of verliezen.) Relatief grote jumps, kombochten, korte technische bochten, off camber stukken, van smal tot breed, zelf een tunnel voor een jump. Ik vind dat in vergelijking met Namen of andere Belgische tracks, veel aangenamer en representatiever voor een Belgische downhiller.
Vandaag in Malmedy gereden (topdag) niet teveel volk, niet te warm of te koud, wel redelijk wat wind, ...
En aangezien ik toch benieuwd ben naar de piste, wat gezocht. En geschrokken van een piste die ongeveer in de buurt ligt van de piste van Christoff. Waarschijnlijk deze piste herwerkt, maar niet meer te vergelijken met vroeger.
Om dat toch te proberen denk ik aan nieuwe jumps, drops, andere gekozen lijnen...
Kortom dingen die de flow ten goede komen. En nee nog steeds geen Rockgarden waar ze in de rest van Europa een punt kunnen aan zuigen, ook geen Kombochten waar je een wallride kan doen, of geen hoogteverschil waar je met een helicopter gedropt moet worden.
Gewoon een piste die ik representatief zou durven noemen, en al helemaal meer dan 'mini'.
Dus als het eventueel deze piste wordt, denk ik dat het wel goed komt. Er zijn leukere tracks, maar een wedstrijd in Malmedy bikepark is altijd feest

en er is een lift!....
BTW, Tenzij jullie Nederlands bier denken te serveren, dan wordt het misschien toch een ramp