finale mini dh cup

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

christoff
finale mini dh cup

Bericht door christoff » do sep 20, 2012 10:43 am

de inschrijvingen voor de finale van de mini dh cup zijn open
Afbeelding
http://www.southside-mountainbiking.com ... nhill-2012

sampers

Bericht door sampers » do sep 20, 2012 1:10 pm

seg Van Driessche, welken track is da eigenlijk?
dead straight to live wrong

Tuup J

Bericht door Tuup J » do sep 20, 2012 1:32 pm

Niet bekend.
Life begins at the end of your comfortzone.

christoff

Bericht door christoff » do sep 20, 2012 2:30 pm

word een verassing op zaterdag van de wedstrijd. daar is de trackwalk voor

christoff

Bericht door christoff » do sep 20, 2012 2:39 pm

Nieuws flash/ News flash Finals Mini DH cup and Open Dutch NK Downhill 2012:

Bikepark Ferme Libert organiseert op de zaterdagavond na de Whip contest een barbecue die gratis is voor de wedstrijdrijders die zich hebben ingeschreven voor beide dagen.
Bezoekers, familieleden en vrienden betalen €7,50 voor deze barbecue.
Ook zal er een bar aanwezig zijn, drank is voor eigen rekening.

baconstrips

Bericht door baconstrips » do sep 20, 2012 6:28 pm

ze zegge da ge geen lisensie nodig hebt, dus moet ik niks hebben en gewoon inscrijven?

christoff

Bericht door christoff » do sep 20, 2012 6:33 pm

je kan je gewoon inschrijven (zonder licentie)

baconstrips

Bericht door baconstrips » do sep 20, 2012 8:06 pm

oke bedankt :)

aappii

Bericht door aappii » vr sep 21, 2012 3:06 pm

is er ook mogelijkheid om te overnachten? en dan niet in het hotel maar gewoon een tentje ofzo?

baconstrips

Bericht door baconstrips » vr sep 21, 2012 3:55 pm

dat stond op de site (link vanboven) da er een campeeerterrein zou zijn

aappii

Bericht door aappii » vr sep 21, 2012 4:42 pm

baconstrips schreef:dat stond op de site (link vanboven) da er een campeeerterrein zou zijn
bedankt. Als ik het goed begrijp wordt het dus ook gehouden op de Southside track? (Ik maak dat op uit het feit dat het een track in het bos is) Persoonlijk zou ik dat wel jammer vinden aangezien ik vind dat niet al teveel lijn keuze is op die track en ik een stuk flow mis.

christoff

Bericht door christoff » vr sep 21, 2012 5:16 pm

er zijn 3 tracks in het bos. een van die 3 tracks word de wedstrijd op gehouden en word pas mee gedeeld op zaterdag van de wedstrijd net voor de trackwalk en zal daarvoor zeker ook niet bekend gemaakt worden. het zal zeker niet dezelfde track zijn als met de nissan cup.

er is idd een campingplaats voorzien om met de tent/caravan te kunnen kamperen.

Smittie

Bericht door Smittie » vr sep 21, 2012 5:23 pm

het zou inderdaad op die southside track gereden worden.
ik heb hem afgelopen zondag keer gereden en vond het helemaal niks dus ik blijf lekker thuis ;)

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr sep 21, 2012 7:17 pm

Dat het anders op de 4x track gehouden wordt, dat is al meer downhill dan dat de meeste gewend zijn hier...
Life begins at the end of your comfortzone.

christoff

Bericht door christoff » vr sep 21, 2012 7:36 pm

+1 voor tuup j!!

christoff

Bericht door christoff » vr sep 21, 2012 8:00 pm

word er eindelijk is een mini dh cup gehouden waar je te minsten een downhill bike voor nodig hebt en dan is het nog niet goed

Smittie

Bericht door Smittie » vr sep 21, 2012 8:14 pm

hahah ja jullie hebben wel gelijk, maar ik rijd voor mn plezier..
als het de NDC baan was geweest had ik plezier gehad in het rijden aangezien je daar nog lekker kan flowen.
die southside baan is op een freeride fiets ook wel te doen maar ik zie er de lol niet van in ;)

christoff

Bericht door christoff » vr sep 21, 2012 8:35 pm

de scott voltage fr kan dat met gemak aan, geloof mij. ken nog vrienden die er mee rijden op nog zwaardere dh banen zoals bwb, steinach am brenner en noem maar op, en die vinden het een prima bike er voor, dan moet het in het kleine malmedy op de bostracks ook wel lukken

christoff

Bericht door christoff » vr sep 21, 2012 8:37 pm

en de nissan dh cup track is ook geen echte downhillbaan, kan je beetje vergelijken met de track in namen, 2 wortels en al de rest bijna van beton

aappii

Bericht door aappii » za sep 22, 2012 6:37 pm

Ik snap dat ik met mijn comment tegen het zere been van de maker van de track trap (christoff). Ik vind de sssb track gewoon geen leuke track dat komt door weinig flow en weinig lijnkeus. Ik hoop dat er voor de wedstrijd een mooie open track ligt waar rijders creatief kunnen zijn met hun lijnkeuze. Dat er niet maar 1 lijn de snelste is maar dat het meer een spel wordt van consequenties afwegen.

Ik vind het een zeer goed initiatief om eindelijk weer eens een NK te rijden, op een dh waardige lokatie. En indd het ruigste wat ik hier heb is de xc baan van Bergschenhoek, dus met een 4x baan op een uurtje rijden zou ik al door het dolle zijn. Maar helaas is het 3 uur rijden voor mij en zou ik graag willen weten waarvoor ik dan daar naar toe kom. Nieuwegein is maar een uurtje rijden voor mij en dat vind ik niet erg om daar voor een track van nog geen minuut naar toe te rijden. Al is het alleen maar voor de sfeer tijdens de wedstrijd.

De nissan track is indd ook niet echt een volwaardige dh race track, veel is indd net zo hard als beton. Maar er zit wel flow in en je hebt op sommige stukken wat lijnkeuze. Laten we hopen dat jullie voor het NK een mooie baan kunnen uitzetten, en als jullie wat van mijn ideeèn willen horen moet je me maar een pm sturen.

p.s. Ik weet dat ik een zeikerd ben, mja ik ben nou eenmaal een Nederlander, en jullie organiseren nou eenmaal het ek ;)

Smittie

Bericht door Smittie » zo sep 23, 2012 4:45 am

Ik ben dus niet de enige ;-)

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » zo sep 23, 2012 2:45 pm

Ff serieus? We hebben het toch over downhill?! Als je flow wilt ga je toch op een fr track rijden en doe je niet mee. Ik zie het punt niet. Weinig lijnkeuze? Ja en? Iedereen rijdt dezelfde track dus iedereen heeft er last van. Bovendien moet het laagdrempelig zijn zodat iedereen er aan mee zou kunnen doen.

Wees dankbaar dat er een organisatie is die een cup wil organiseren. Het enige wat jullie hoeven te doen is op komen dagen en rijden.

Maar het geeft niet.... Des te meer plek is er voor mensen die wel graag mee willen doen en willen genieten van de enorm goede sfeer in de scene ;)

sampers

Bericht door sampers » zo sep 23, 2012 8:18 pm

De eerste track die mede door Christoff gemaakt werd in Malmedy was ik ook niet echt fan van. Ook omdat ik de Nissan piste eigenlijk wel een goede piste vind. Er zijn voor mij ook pistes in het buitenland die mij nog beter liggen, maar ik vind de Nissan track een volwaardige track waar er een combinatie is van allerhande typische downhilll obstakels: gemiddelde drops, wortelsecties, in het eerste bos een rotssectie (en ook al is deze slechts enkele meters lang, vallen net daar veel beslissende seconden te winnen of verliezen.) Relatief grote jumps, kombochten, korte technische bochten, off camber stukken, van smal tot breed, zelf een tunnel voor een jump. Ik vind dat in vergelijking met Namen of andere Belgische tracks, veel aangenamer en representatiever voor een Belgische downhiller.

Vandaag in Malmedy gereden (topdag) niet teveel volk, niet te warm of te koud, wel redelijk wat wind, ...
En aangezien ik toch benieuwd ben naar de piste, wat gezocht. En geschrokken van een piste die ongeveer in de buurt ligt van de piste van Christoff. Waarschijnlijk deze piste herwerkt, maar niet meer te vergelijken met vroeger.
Om dat toch te proberen denk ik aan nieuwe jumps, drops, andere gekozen lijnen...
Kortom dingen die de flow ten goede komen. En nee nog steeds geen Rockgarden waar ze in de rest van Europa een punt kunnen aan zuigen, ook geen Kombochten waar je een wallride kan doen, of geen hoogteverschil waar je met een helicopter gedropt moet worden.
Gewoon een piste die ik representatief zou durven noemen, en al helemaal meer dan 'mini'.

Dus als het eventueel deze piste wordt, denk ik dat het wel goed komt. Er zijn leukere tracks, maar een wedstrijd in Malmedy bikepark is altijd feest :D
en er is een lift!....

BTW, Tenzij jullie Nederlands bier denken te serveren, dan wordt het misschien toch een ramp 8)
dead straight to live wrong

baconstrips

Bericht door baconstrips » ma sep 24, 2012 4:24 pm

kost de camping eigelijk geld of mag je er gewoon op gaan?

christoff

Bericht door christoff » ma sep 24, 2012 4:38 pm

Parking en camping zijn gratis

Plaats reactie