Het is trouwens een Scratch geworden (alweer verouderde info maar goed), Scratch 9 frame uit 2011, luchtveringselementen erop. 2x9 nu nog...ik klim er prima mee, je kan er ook gewoon mee touren, zadel omhoog en ik heb de propedal nog niet eens aangeraakt bedenk ik me net

-> meer een "super enduro" dus (of lichte freerider...wat je wil)
Ietwat belachelijke voorvork, maar dat maakt hem voor mij veelzijdig (totem 2step)...ook daar weer, heb hem bij het klimmen nog niet op 140 gezet -> maar dat doe ik de volgende keer wel om t uit te testen

(ja met 180 kan er ook geklommen worden...het verbaast mij ook :P) Eerlijk om te vermelden: ben laatst bij 1 klim wel afgestapt op gegeven moment, maar ik denk dat die klim met mijn hardtail misschien net haalbaar zou zijn -goed (te) stijl- -> volgende keer dus op 140mm proberen
Hij weegt geen 12kg...kuchkuch...maar wel 16, en dat met deze voorvork en een bontrager wielset...heeft de potentie om onder de 15kg uit te komen. (de slash (7) zit op 15,5 kg (gevonden op internet)...dus zoveel lichter is die niet. Persoonlijk schrok ik in eerste instantie van het gewicht, maar t rijdt licht genoeg (zeker voor "echt" enduro -is immers voornamelijk bergaf en wat flauwe klimmetjes-)