http://forums.mtbr.com/fat-bikes/fatten ... 64573.html
Dit moest mij ook wel lukken dacht ik. alhoewel ik geen aluminium kan lassen, zou er toch wel een lasser zijn die dit voor me kan doen. Het internet wat afgestruind naar materiaal. De wielen/velgen leken nog lastig, maar er was bij nodabs een aanbieding op trail 26" velgen, setje spaken erbij en naven gekocht, kon ik gaan vlechten. Ook de eerste keer, dat viel wat tegen, maar na 2x overdoen is het redelijk gelukt. Het achterwiel is ca. 15mm asymetrische gespaakt, zodat ik 160mm tussen de achterpaden kwijt kan.

Het frame kocht ik kaal op marktplaats, een cyclowolf venom, wie kent hem niet. Deze had het voordeel dat de achterbrug eenvoudig was. Hier de zaag in gezet en wat opvul materiaal om de fat tires kwijt te kunnen. Toen een lasser gevonden, Edward Hagen uit Heemskerk. Deze heeft het frame netjes gelast en een vulblokje geplaatst voor de achternaaf. om de 135 naar 160mm op te vullen.

Frame na het lassen, nog in originele kleuren.

Na het lassen kon het opbouwen beginnen, eerst alles groen geschilderd, want het wordt een "trekkerfiets" volgens de kinderen. vandaar ook al de rode wielen. Als trapas heb ik een 70mm as gekocht met lengte van 131mm, op de gok, maar zou het wel mee moeten lukken, dit wel voor het lassen gepast natuurlijk. Een qr verlengt voor het achterwiel. en op marktplaats en hier nog wat materialen gescoord. en ala:

Betere fotos volgen nog wel.