Ik deed een testrit en werd meteen verliefd. Ik was daar met mijn Kraftstoff F1, met horst link, en dat is een erg leuke speelse fiets, maar ik hunkerde naar een bike met stompere balhoofdhoek, vaste achterbrug en floating shock. Mede omdat een mondraker summum die mijn broer de zomer ervoor had gekocht dat ook heeft, en ik nog nooit zo comfortabel en snel de berg af ging.

Een paar weken terug was het mijn verjaardag, en dan had mijn broer me twee grote geschenken (we verjaren in dezelfde maand en hebben de gewoonte om mekaars fiets nogal wat te pimpen). Ik kreeg een set Hope tech V2's, en DMR bikes Vault pedalen. (hij kreeg dan definitief ook meteen de set Tech M4 die toen al op zijn yt play stonden, en heb nog wat besteld..)
Eerst moest mijn kraftstoff verkocht worden en dan met vakantiegeld, en overuren bij te leggen had ik genoeg geld voor de Propain.
Toen ook besteld via de website en gemaild met de baas (en bedenker van het veerprincipe) van Propain.
Het werden 2spannende weken maar had de fiets nog steeds niet. Dan mailde ik met de vraag of er nog nieuws was, en paar dagen later opnieuw, en toen leek het even of de fiets was kwijtgeraakt bij DHL.
Er werd meteen een nieuwe fiets klaargemaakt om te verzenden en als er geen nieuws kwam tegen woensdag werd deze verstuurd.
Maar toen kreeg ik maandag van de postbode te horen dat er 2 grote pakketten op me te lagen wachten in het kantoor.
Dus die dinsdag maar effe ophalen, bleek dat er inderdaad een vergissing gebeurd was. Ze hadden 2 fietsen voor verschillende personen allebei naar mij gestuurd.
Waaronder gelukkig wel de mijne! De ander zijn fiets gewoon geweigerd en die ging terug.

Laat ik gisteren net een dagje vrij hebben en het stralend weer zijn! De fiets werd meteen opgebouwd (was erg netjes verpakt). en er kwamen meteen ook de V2's op.
Alle onderdelen zijn super, en het frame is gewoon zalig! de fiets is erg plush en heel erg stabiel, met een laag zwaartepunt, de geometrie en lengte van de toptube bevallen me enorm!
Ook de Maxxis High Roller II's hebben goede grip en rollen goed. zeker geen verkeerde keuze.
Later die dag meteen dan maar eens gaan testen in Rosieres/champles. En ook vanaf de eerste dag de pain in propain ontdekt. Geland op mijn hoofd en schouder nadat mijn voorwiel blokkeerde op een jump. Er kwam iets klem te ztten tussen de voorvork en voorwiel.
Er komen wel wat betere/detail foto's. De CCDB kan ook nog beter afgesteld worden, maar de standaard settings vind ik al een heel goed begin. Heb ook al Ti bouten liggen voor de fiets, gekregen van een vriend die ik met iets help, daarover later meer. In de loop vanher seizoen komt er wellicht wel een tweede wielset op hope naven. En een Troy Lee Designs D3 is al besteld.
De volledige speclist vind je hier:
Propain rage III (2012) van sampers