Propain Rage III 2012

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

sampers
Propain Rage III 2012

Bericht door sampers » wo mar 21, 2012 5:33 pm

Een van de laatste weekends dat het bikepark in Winterberg open was, waren daar enkele medewerkers van Propain bikes, met een aantal testfietsen. Aangezien het een merk van fietsen is dat enkel via de website verkoopt, rechtstreeks van de fabrikant aan particulieren kan je de fiets nergens in een winkel passen/testen. Daarom doen zij af en toe een trip naar een bikepark als promotie. Het grote voordeel is de prijs. Geen invoerder, geen groothandel of winkelier.

Ik deed een testrit en werd meteen verliefd. Ik was daar met mijn Kraftstoff F1, met horst link, en dat is een erg leuke speelse fiets, maar ik hunkerde naar een bike met stompere balhoofdhoek, vaste achterbrug en floating shock. Mede omdat een mondraker summum die mijn broer de zomer ervoor had gekocht dat ook heeft, en ik nog nooit zo comfortabel en snel de berg af ging.

Afbeelding

Een paar weken terug was het mijn verjaardag, en dan had mijn broer me twee grote geschenken (we verjaren in dezelfde maand en hebben de gewoonte om mekaars fiets nogal wat te pimpen). Ik kreeg een set Hope tech V2's, en DMR bikes Vault pedalen. (hij kreeg dan definitief ook meteen de set Tech M4 die toen al op zijn yt play stonden, en heb nog wat besteld..)

Eerst moest mijn kraftstoff verkocht worden en dan met vakantiegeld, en overuren bij te leggen had ik genoeg geld voor de Propain.
Toen ook besteld via de website en gemaild met de baas (en bedenker van het veerprincipe) van Propain.
Het werden 2spannende weken maar had de fiets nog steeds niet. Dan mailde ik met de vraag of er nog nieuws was, en paar dagen later opnieuw, en toen leek het even of de fiets was kwijtgeraakt bij DHL.
Er werd meteen een nieuwe fiets klaargemaakt om te verzenden en als er geen nieuws kwam tegen woensdag werd deze verstuurd.
Maar toen kreeg ik maandag van de postbode te horen dat er 2 grote pakketten op me te lagen wachten in het kantoor.
Dus die dinsdag maar effe ophalen, bleek dat er inderdaad een vergissing gebeurd was. Ze hadden 2 fietsen voor verschillende personen allebei naar mij gestuurd.
Waaronder gelukkig wel de mijne! De ander zijn fiets gewoon geweigerd en die ging terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat ik gisteren net een dagje vrij hebben en het stralend weer zijn! De fiets werd meteen opgebouwd (was erg netjes verpakt). en er kwamen meteen ook de V2's op.
Alle onderdelen zijn super, en het frame is gewoon zalig! de fiets is erg plush en heel erg stabiel, met een laag zwaartepunt, de geometrie en lengte van de toptube bevallen me enorm!
Ook de Maxxis High Roller II's hebben goede grip en rollen goed. zeker geen verkeerde keuze.

Later die dag meteen dan maar eens gaan testen in Rosieres/champles. En ook vanaf de eerste dag de pain in propain ontdekt. Geland op mijn hoofd en schouder nadat mijn voorwiel blokkeerde op een jump. Er kwam iets klem te ztten tussen de voorvork en voorwiel.

Er komen wel wat betere/detail foto's. De CCDB kan ook nog beter afgesteld worden, maar de standaard settings vind ik al een heel goed begin. Heb ook al Ti bouten liggen voor de fiets, gekregen van een vriend die ik met iets help, daarover later meer. In de loop vanher seizoen komt er wellicht wel een tweede wielset op hope naven. En een Troy Lee Designs D3 is al besteld.

De volledige speclist vind je hier:
Propain rage III (2012) van sampers
dead straight to live wrong

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » wo mar 21, 2012 7:03 pm

Mooi hoor! geen blijvende schade aan de crash over gehouden?
Ijzeren paarden eten geen haver....

Chmod

Bericht door Chmod » wo mar 21, 2012 7:09 pm

altijd vet gevonden. Veel plezier ermee.

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mar 21, 2012 7:15 pm

Ziet er wel heel erg mooi uit die Propain,mooi veersysteem :)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

mtb arno

Bericht door mtb arno » wo mar 21, 2012 8:43 pm

nice ride mate

froggy01

Bericht door froggy01 » wo mar 21, 2012 9:41 pm

mooi fiets
welke maat is dit en hoe zwaar is ie?

sampers

Bericht door sampers » wo mar 21, 2012 10:28 pm

dankjewel iedereen!

Het is een long (large) en dit is nog op zen 2011's eigenlijk, in de loop van dit jaar komt er de optie small, medium, large. tot nu toe enkel small en large.

De toptube is een beetje korter dan een mondraker of V10 carbon in large. Maar een vriend met een V10 carbon zegt dat het net is alsof hij op zijn eigen fiets stapt, zo'n gevoel heeft hij.
Ook het sturen gaat super, dit is een direct mount stem zonder rise, en ik verwachtte een beetje dat ik deze minder leuk zou vinden, maar de eerste testrit toonde meteen dat het goed zit.

Afbeelding

Afbeelding

Hij werd gewogen net na de montage met pedalen en V2's, en dat kwam uit, net onder de 18 kg. paar gram eronder. De mondraker van mijn broer weegt 200 gram minder op dit moment, maar zijn nieuwe wielen worden gespaakt.

Afbeelding

nog twee foto's met de avid elixirs nog op, dan eentje met de hope tech V2 set.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met bijhorende Propain Jersey
Afbeelding

ohja, en de balhoofdhoek is 63,2 graden, maar dat zou je op het eerste zicht niet zeggen. enkel de rijder op de fiets gaat zitten en op sag zit. aangezien de veer helemaal verticaal hangt. het is ook heel eenvoudig en snel om de achterdemper eruit te halen.
En je krijgt er de CCDB tool bij waarmee je alle regelingen kunt doen. net als alle boekjes van remmen, shock, voorvork, fiets...en de site van cane creek is vernieuwd voor wat hulp bij het afstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit nu met een verschrikkelijk stijve nek, en alles wat ik met links doe voel ik in mijn schouder. dus doe effe op het gemak aan dat ik dit weekend weer fitter ben. We gaan al eens in malmedy rijden als eerste echte rit van het seizoen, en goede oefening voor de Nissdan downhill cup de week erop.

paties

Bericht door paties » vr mar 23, 2012 9:51 pm

prachtige bike! mooi zo met de rode colorkit, ik heb een rage 2 sinds begin dit jaar en na een paar keer uitlaten kan ik zeggen dat het geweldig fijne fiets is.

veel plezier ermee!

bulldogg73

Bericht door bulldogg73 » vr mar 23, 2012 11:10 pm

Mooie reportage van een mooie fiets, nu nog enkele aktieshots.
2013 Canyon Nerve AL 29

sampers

Bericht door sampers » ma mar 26, 2012 5:39 pm

u vraagt, wij draaien :D

Afbeelding

De fiets rijdt heerlijk! hij is volledig wat ik verwacht van een downhill bike.

De vork en achterdemper kunnen naar mijn mening niet beter. Zo soepel inveren, alle schokken absorberen, en als je eens op je veren drukt voor een jump vlieg je aanzienlijk verder!
De fiets heeft een balhoofdhoek van 63,2graden en dat maakt hem stabiel.
Een eerste kleine vergelijking met de mondraker zegt me dat hij iets gemakkelijker springt en je een goed gevoel geeft.
De mondraker is dan weer nog veel stijver.

Alle onderdelen doen het goed, maar de hope tech V2's zijn ware juweeltjes! komende van tech M4's was het even wennen, maar deze zijn toch agressiever zoals ik het liever heb.

De fiets is zo gebouwd dat je veel vergeven wordt maar hij je toch feedback geeft zoveel dat kan, je voelt dus heel goed dat je grip hebt. De brede pedalen (die overigens een monstercombinatie zijn met 5.10's Sam hill). zorgen ook weer dat je veel op je pedaal kan duwen in een bocht. En doe daar dan nog eens de high roller II's bij die in het droge ook uitstekend aan de grond kleven, doet mij het gevoel krijgen heel wat grip te hebben.

De Cane Creek Double Barrel is, buiten de rebound te vertragen, ongewijzigd gebleven kwa instellingen, en die doet het voorlopig al bijzonder goed. Vooral op de kleine bumps voel ik verschil. (vergelijk ik meer met de mondraker met RC4 van men broer, want het veerprincipe op de kraftstoff zet een super veer zoals de Bos Stoy minder in de verf.)

De titanium boutjes werden eind vorige week ook gemonteerd, met montagevet. Heb ze gekregen, en is ook meer om de anti-oxidatie te doen dan het gewicht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let ook op het 888 detail op de vorkbumper, geeft afdrukken in het stof...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot slot nog één minpuntje, de stickers houden niet al te goed vast. De letters van het merk propain komen al los. maar ik spreek de fabrikant er wel nog over aan.
En post later nog wat detailfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

sampers

Bericht door sampers » zo apr 08, 2012 9:33 pm

Actiefoto van de NDC vandaag, met de nieuwe troy lee designs D3.
Het werd een super weekend! Deelname enkel en alleen voor de fun, en die was grootschalig aanwezig! (ben ook helemaal geen goede chrono rijder)
Was het niet door alle mogelijke weersomstandigheden te hebben gehad (sneeuw, regen, hagel, wind en ook zon!) De track en het bikepark die dit voor mij de leukste race in Belgie maakt, de massa aan sympathieke en sportieve mensen. En voor dat plezier hebben we zelf ook wel gezorgd.

Afbeelding
Nissan Dowhill Cup Malmedy by Ludo-Grafica.nl, on Flickr

Het was ook leuk om te zien dat er wel redelijk wat propain bikes meereden. Waaronder 2 van het officiële Duitse propain team. Altijd leuk als die mensen ook jou geluk wensen voor een run.
Mijn eerste run begon goed, tot ik scheef sprong op een kleine dubbel, met als resultaat dat ik bovenop mijn fiets stond, net voor een step up. Die heb ik vervolgens naar boven moeten lopen om verder te rijden :lol: het tweede gedeelte van de track ging fantastisch goed.
De tweede run was veel beter op het eerste gedeelte, maar eens na de step up in het bos, koos ik nogal wat verkeerde lijnen, dus als ik de kans had om die twee runs te combineren had ik er iets beter kunnen uitkomen :D let wel, ik spreek over een aantal seconden :angelnot: niet een tiental seconden, die wel nodig waren om de top30 in te geraken 8)

Afbeelding

edit: nog een foto van Gert Van Horebeek gevonden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sampers op wo apr 18, 2012 5:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma apr 09, 2012 8:23 am

Ik was er ook en zag je "foutje"; ik dacht eerste dat je hert extra deed :lol: want je slingerde één been naar achteren in de lucht alsof je wilde showen :o

Je zag er iig snel uit tot dat "foutje"

Groeten!
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

sampers

Bericht door sampers » wo jun 13, 2012 10:16 pm

Nog een foto gemaakt door Nicolas Niederprüm

Afbeelding

Ondertussen heb ik een nieuwe stickerkit, maar daarover later meer, wanneer het beter weer is om foto's te trekken. Ze zijn volledig naar eigen wens, maar zoals jullie wel weten, een fiets is nooit volledig af :D

sampers

Bericht door sampers » za jun 16, 2012 11:57 pm

Vandaag naar de MXGP in Bastogne geweest met mede-bikers, verschillende oud wereldkampioenen gezien/gesproken. (Stefan Everts, Eric Geboers).
Tot we wat later een huidig wereldkampioen tegen het lijf liepen.
Vertrekt dinsdag alweer naar Canada voor de volgende world cup.

Afbeelding

sampers

Bericht door sampers » ma jun 18, 2012 11:46 pm

En hier dan maar een update met de custom decals; made by piranha painting (website nog in de maak).
Het is het eerste ontwerp, waar ik al enorm tevreden mee ben. In het echt ziet het er veel beter uit dan op foto. Toch getracht het goed weer te geven.

De stickers zijn geprint, en in mat laminaat gezet. zodat ze tegen een stootje kunnen. Achteraf de fluo oranje stickers er bovenop geplakt. En onder het propain logo zit nog een zilveren sticker. Vooral deze in combinatie met fluo geeft in real life echt goed, en is voor mij zo goed als onmogelijk om goed te tonen op een foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jun 19, 2012 7:14 am

Die decals vind ik wel erg gaaf zo :o
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di jun 19, 2012 8:10 am

Die dame heeft wel veel skaamhaar!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jun 19, 2012 8:19 am

Die pin up heeft wel een flinke bos haar op de doos :lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jun 19, 2012 8:23 am

issut niet..

"dead straight , to live wrong,.." ?

maar mooie decals non the less :arms:

DESL

Bericht door DESL » di jun 19, 2012 10:40 am

cyberhawk schreef:issut niet..

You're dead right!

Back on topic;
Bike staat er mooi bij zo, nice.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

sampers

Bericht door sampers » di jun 19, 2012 10:45 am

cyberhawk schreef:issut niet..

:o Juist!
Maar de ideeën komen verder op, om het nog brutaler te maken, het propaan logo is nu nagemaakt van het originele, maar het lettertype dat gebruikt werd voor Rage, zou daar ook niet misstaan.
Ook de tattoo van de dame is duidelijk aan verandering toe :lol:

leuk om te horen dat jullie ze ook goed vinden. Bij Piranha painting is het de bedoeling om stickersets voor de meest courante fietsen op de markt te brengen, maar ook custom/unieke dingen. Ook helmen in special paint enzo zijn mogelijk.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 19, 2012 12:46 pm

sampers schreef:Bij Piranha painting is het de bedoeling om stickersets voor de meest courante fietsen op de markt te brengen, maar ook custom/unieke dingen. Ook helmen in special paint enzo zijn mogelijk.
Dat is allemaal mooi, maar wa kos da? :lol:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jun 19, 2012 12:48 pm

WitteReus schreef:
sampers schreef:Bij Piranha painting is het de bedoeling om stickersets voor de meest courante fietsen op de markt te brengen, maar ook custom/unieke dingen. Ook helmen in special paint enzo zijn mogelijk.
Dat is allemaal mooi, maar wa kos da? :lol:
Vraag ik me ook af idd wat dat kost

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di jun 19, 2012 4:00 pm

Nice die stickerset! ben ook benieuwd wat zon custom set zo zou moeten kosten in euro,s
What goes up must come down(hill)

sampers

Bericht door sampers » di jun 19, 2012 6:44 pm

Ik kan voorlopig al de facebook pagina delen met jullie, daar heb je dan al de mogelijkheid om contact op te nemen en een prijs/offerte vragen.

http://www.facebook.com/pages/Piranhapa ... 0717871492

Plaats reactie