Rijden voor officiële opening?

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mentalernie
Rijden voor officiële opening?

Bericht door mentalernie » di jan 10, 2012 5:48 pm

Hi guys!

Wou misschien met een paar maten in het laatste weekend van maart naar winterberg/willingen gaan.

Weet dat normaal de opening in april is.
Maar weet iemand of je er dan al kan/mag biken en of de liften en shizzle open zijn?

Er ligt toch geen sneeuw en denk ook niet echt dat dat snel gaat veranderen...

Thanks voor jullie replys

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 10, 2012 6:34 pm

Er ligt nu geen sneeuw, maar de winter is nog lang niet voorbij....

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » di jan 10, 2012 7:47 pm

Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.
In winterberg zitten ze ( denk ik) niet te wachten op fietsers voor de officiele opening;
aangezien ze als de sneeuw weg is beginnen met de banen te renoveren.
Scott scale 40
Ghost Dh 9000 Custom
http://rutger1992.pinkbike.com/

mentalernie

Bericht door mentalernie » di jan 10, 2012 8:11 pm

En is in willingen dan de dh en de fr open?
Want daar kunnen we ons wel een dag of 2 vermaken denk ik zo...

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » di jan 10, 2012 8:30 pm

Wellicht dat er meer info op de site staat, ik heb het ook maar via via gehoord.
Scott scale 40
Ghost Dh 9000 Custom
http://rutger1992.pinkbike.com/

Smittie

Bericht door Smittie » di jan 10, 2012 9:50 pm

Rutger1992 schreef:Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.
In winterberg zitten ze ( denk ik) niet te wachten op fietsers voor de officiele opening;
je wordt niet toegelaten met een fiets in de lift als er sneeuw ligt in Willingen.

en in het winterseizoen kan je je fiets niet in de lift hangen, ze hangen die rekken/ hangers (of hoe je het noemen wilt) pas weer aan de kabel als het seizoen begint.

en het winterseizoen is nog lang dus dr kan veel gebeuren

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo jan 11, 2012 11:28 am

Ja voor mij helaas geen wintersport dit jaar dus daarom hoop ik dat er tegen die tijd in willingen geen sneeuw ligt zodat we preseason kunnen biken...

Ga 's kijken of ik per mail misschien iemand in willingen te pakken kan krijgen

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo jan 11, 2012 11:40 am

Smittie schreef:
Rutger1992 schreef:Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.
je wordt niet toegelaten met een fiets in de lift als er sneeuw ligt in Willingen.

en in het winterseizoen kan je je fiets niet in de lift hangen, ze hangen die rekken/ hangers (of hoe je het noemen wilt) pas weer aan de kabel als het seizoen begint.

Ik denk dat je Winterberg bedoelt? In Willingen hebben ze een gondellift, dus in principe kan je daar het hele jaar met de fiets naar boven.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

nut-case

Bericht door nut-case » wo jan 11, 2012 12:12 pm

nee in willingen word je gewoon niet toegelaten met een fiets in het ski seizoen. heb schijnt dat je wel naar boven mag lopen. maar zeker weten doe ik dat niet
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo jan 11, 2012 2:30 pm

Heb even met het Tourismusverband en de liftmaatschappij gebeld.
Daar geeft men aan dat er nu geen sneeuw ligt, maar dat ze er ook niet echt een uitspraak over kunnen doen tot begin maart.

De lift wordt ook tijdelijk gesloten voor onderhoud in maart en is dan alleen de zaterdagen en zondagen open.

Ze laten mensen met fietsen in het skiseizoen (lees zolang er sneeuw) ligt niet toe ivm veiligheid, dus dat klopt.

Persoonlijk hoop ik dat er niks valt, lullig voor de mensen die op sneeuw zitten te wachten, maar dan begint het seizoen een stuk eerder dit jaar.

Maar in principe als de FR en DH vrij zijn, dan mag je ook gewoon met de lift naar boven, ook in einde maart...

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 11, 2012 6:20 pm

Michielvanosch schreef:
Smittie schreef:

Ik denk dat je Winterberg bedoelt? In Willingen hebben ze een gondellift, dus in principe kan je daar het hele jaar met de fiets naar boven.
idd het tweede deel ging over winterberg

Plaats reactie