Rijden voor officiële opening?
Moderator:Beheerders
- mentalernie
Hi guys!
Wou misschien met een paar maten in het laatste weekend van maart naar winterberg/willingen gaan.
Weet dat normaal de opening in april is.
Maar weet iemand of je er dan al kan/mag biken en of de liften en shizzle open zijn?
Er ligt toch geen sneeuw en denk ook niet echt dat dat snel gaat veranderen...
Thanks voor jullie replys
Wou misschien met een paar maten in het laatste weekend van maart naar winterberg/willingen gaan.
Weet dat normaal de opening in april is.
Maar weet iemand of je er dan al kan/mag biken en of de liften en shizzle open zijn?
Er ligt toch geen sneeuw en denk ook niet echt dat dat snel gaat veranderen...
Thanks voor jullie replys
-
- mentalernie
-
je wordt niet toegelaten met een fiets in de lift als er sneeuw ligt in Willingen.Rutger1992 schreef:Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.
In winterberg zitten ze ( denk ik) niet te wachten op fietsers voor de officiele opening;
aangezien ze als de sneeuw weg is beginnen met de banen te renoveren.
en in het winterseizoen kan je je fiets niet in de lift hangen, ze hangen die rekken/ hangers (of hoe je het noemen wilt) pas weer aan de kabel als het seizoen begint.
en het winterseizoen is nog lang dus dr kan veel gebeuren
- mentalernie
-
Ik denk dat je Winterberg bedoelt? In Willingen hebben ze een gondellift, dus in principe kan je daar het hele jaar met de fiets naar boven.Smittie schreef:je wordt niet toegelaten met een fiets in de lift als er sneeuw ligt in Willingen.Rutger1992 schreef:Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.
In winterberg zitten ze ( denk ik) niet te wachten op fietsers voor de officiele opening;
en in het winterseizoen kan je je fiets niet in de lift hangen, ze hangen die rekken/ hangers (of hoe je het noemen wilt) pas weer aan de kabel als het seizoen begint.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
- mentalernie
Heb even met het Tourismusverband en de liftmaatschappij gebeld.
Daar geeft men aan dat er nu geen sneeuw ligt, maar dat ze er ook niet echt een uitspraak over kunnen doen tot begin maart.
De lift wordt ook tijdelijk gesloten voor onderhoud in maart en is dan alleen de zaterdagen en zondagen open.
Ze laten mensen met fietsen in het skiseizoen (lees zolang er sneeuw) ligt niet toe ivm veiligheid, dus dat klopt.
Persoonlijk hoop ik dat er niks valt, lullig voor de mensen die op sneeuw zitten te wachten, maar dan begint het seizoen een stuk eerder dit jaar.
Maar in principe als de FR en DH vrij zijn, dan mag je ook gewoon met de lift naar boven, ook in einde maart...
Daar geeft men aan dat er nu geen sneeuw ligt, maar dat ze er ook niet echt een uitspraak over kunnen doen tot begin maart.
De lift wordt ook tijdelijk gesloten voor onderhoud in maart en is dan alleen de zaterdagen en zondagen open.
Ze laten mensen met fietsen in het skiseizoen (lees zolang er sneeuw) ligt niet toe ivm veiligheid, dus dat klopt.
Persoonlijk hoop ik dat er niks valt, lullig voor de mensen die op sneeuw zitten te wachten, maar dan begint het seizoen een stuk eerder dit jaar.
Maar in principe als de FR en DH vrij zijn, dan mag je ook gewoon met de lift naar boven, ook in einde maart...
idd het tweede deel ging over winterbergMichielvanosch schreef:Ik denk dat je Winterberg bedoelt? In Willingen hebben ze een gondellift, dus in principe kan je daar het hele jaar met de fiets naar boven.Smittie schreef:je wordt niet toegelaten met een fiets in de lift als er sneeuw ligt in Willingen.Rutger1992 schreef:Willingen is dacht ik het hele jaar open voor dowhillers, kan het alleen niet aanraden in de sneeuw.