Hope achternaaf terug in elkaar, met welk vet?
Moderator:Beheerders
Welk vet smeer ik op de veertjes/ palletjes in een body van een
Hope naaf?
Hope naaf?
- cyberhawk
- Contacteer:
vroegah was t blauw wat eruit kwam..
ik gebruik nu groen vet.. (voor naven en BB's enzo) echt een type is er niet speciaal voor..a;s het maar dun genoeg is.. dik vet werkt niet ,..
in de inkepingen van de pallen smeer ik wel nog vet
maar bij tarty werd al gezegd dat hope nu ook olie gebruikt zoals CK
ik gooi er nu met een spuitje 5-10cc erbij voor de seal erin klikt/gaat..
10 of 15-40w synthetische motor olie.. (van de FZR)
werkt super en mooi geluidje
ik gebruik nu groen vet.. (voor naven en BB's enzo) echt een type is er niet speciaal voor..a;s het maar dun genoeg is.. dik vet werkt niet ,..
in de inkepingen van de pallen smeer ik wel nog vet
maar bij tarty werd al gezegd dat hope nu ook olie gebruikt zoals CK
ik gooi er nu met een spuitje 5-10cc erbij voor de seal erin klikt/gaat..
10 of 15-40w synthetische motor olie.. (van de FZR)

werkt super en mooi geluidje

Heb zelf erg goede ervaringen met Shimano Nexus grease, deze is zoals de naam al doet vermoeden voor de internals van m'n nexus maar gebruik hem ook voor in de body van m'n naaf vanwege de (naar mijn mening) juiste viscositeit.
De internals van m'n nexus zoemen altijd weer als nieuw na een behandeling.
De internals van m'n nexus zoemen altijd weer als nieuw na een behandeling.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
- de lachende derde
- Contacteer:
Da's geen weerstand die je tegenwerkt als je aan het trappen bent, he... Tenzij je last hebt van aflopende kettingen door teveel weerstand in de je freewheelbody niet echt een issue. Als je daar wel last van hebt, trap je waarschijnlijk veel achteruit (bmxert).de lachende derde schreef:Wilde ik net zeggen, ik gebruik zelf altijd dat spul van King. Schijnt de weerstand te verminderen en voor mijn gevoel werkt het inderdaad.willem12 schreef:Geen vet maar olie. Kwaliteit naaimachine. Het geluid wordt er ook een stuk leuker door
Hoogstens wat vet om af te dichten.
Ik gebruik meestal gewoon het vet dat ik voorhanden heb (Finish Line teflon vet op 't moment), idd niet zoveel dat de pallen doorslaan.. Gaat al jaren prima en betekent dat ik de boel iets minder vaak hoef te smeren dan de oliefans. Itt de claims over Hope naven zijn ze nu ook weer niet zo verschrikkelijk goed afgedicht, namelijk.

- de lachende derde
- Contacteer:
mateis schreef:Da's geen weerstand die je tegenwerkt als je aan het trappen bent, he... Tenzij je last hebt van aflopende kettingen door teveel weerstand in de je freewheelbody niet echt een issue. Als je daar wel last van hebt, trap je waarschijnlijk veel achteruit (bmxert).Ik gebruik meestal gewoon het vet dat ik voorhanden heb (Finish Line teflon vet op 't moment), idd niet zoveel dat de pallen doorslaan.. Gaat al jaren prima en betekent dat ik de boel iets minder vaak hoef te smeren dan de oliefans. Itt de claims over Hope naven zijn ze nu ook weer niet zo verschrikkelijk goed afgedicht, namelijk.de lachende derde schreef:Wilde ik net zeggen, ik gebruik zelf altijd dat spul van King. Schijnt de weerstand te verminderen en voor mijn gevoel werkt het inderdaad.willem12 schreef:Geen vet maar olie. Kwaliteit naaimachine. Het geluid wordt er ook een stuk leuker door
Hoogstens wat vet om af te dichten.
De meeste mensen trappen niet bij tussen dirts en op een pumptrack is dat ook niet helemaal de bedoeling dus het maakt echt wel uit hoe soepel een naaf loopt..