Hope achternaaf terug in elkaar, met welk vet?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Hope achternaaf terug in elkaar, met welk vet?

Bericht door Jurriaan » wo jun 01, 2011 12:42 pm

Welk vet smeer ik op de veertjes/ palletjes in een body van een
Hope naaf?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jun 01, 2011 1:55 pm

vroegah was t blauw wat eruit kwam..

ik gebruik nu groen vet.. (voor naven en BB's enzo) echt een type is er niet speciaal voor..a;s het maar dun genoeg is.. dik vet werkt niet ,..

in de inkepingen van de pallen smeer ik wel nog vet

maar bij tarty werd al gezegd dat hope nu ook olie gebruikt zoals CK
ik gooi er nu met een spuitje 5-10cc erbij voor de seal erin klikt/gaat..
10 of 15-40w synthetische motor olie.. (van de FZR) :D

werkt super en mooi geluidje 8)

DESL

Bericht door DESL » do jun 02, 2011 7:57 am

Heb zelf erg goede ervaringen met Shimano Nexus grease, deze is zoals de naam al doet vermoeden voor de internals van m'n nexus maar gebruik hem ook voor in de body van m'n naaf vanwege de (naar mijn mening) juiste viscositeit.

De internals van m'n nexus zoemen altijd weer als nieuw na een behandeling.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

willem12

Bericht door willem12 » do jun 02, 2011 9:13 am

Geen vet maar olie. Kwaliteit naaimachine. Het geluid wordt er ook een stuk leuker door :)
Hoogstens wat vet om af te dichten.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

chelly

vet

Bericht door chelly » vr jun 10, 2011 9:37 am

Phill woods vet is echt VET!!!!
Lekker, ech LEKKER!!!!

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr jun 17, 2011 1:08 pm

willem12 schreef:Geen vet maar olie. Kwaliteit naaimachine. Het geluid wordt er ook een stuk leuker door :)
Wilde ik net zeggen, ik gebruik zelf altijd dat spul van King. Schijnt de weerstand te verminderen en voor mijn gevoel werkt het inderdaad.

mateis

Bericht door mateis » vr jun 17, 2011 1:20 pm

de lachende derde schreef:
willem12 schreef:Geen vet maar olie. Kwaliteit naaimachine. Het geluid wordt er ook een stuk leuker door :)
Wilde ik net zeggen, ik gebruik zelf altijd dat spul van King. Schijnt de weerstand te verminderen en voor mijn gevoel werkt het inderdaad.
Da's geen weerstand die je tegenwerkt als je aan het trappen bent, he... Tenzij je last hebt van aflopende kettingen door teveel weerstand in de je freewheelbody niet echt een issue. Als je daar wel last van hebt, trap je waarschijnlijk veel achteruit (bmxert).

Ik gebruik meestal gewoon het vet dat ik voorhanden heb (Finish Line teflon vet op 't moment), idd niet zoveel dat de pallen doorslaan.. Gaat al jaren prima en betekent dat ik de boel iets minder vaak hoef te smeren dan de oliefans. Itt de claims over Hope naven zijn ze nu ook weer niet zo verschrikkelijk goed afgedicht, namelijk. :)

SITH

Bericht door SITH » vr jun 17, 2011 9:57 pm

manitou perp.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr jun 17, 2011 10:58 pm

mateis schreef:
de lachende derde schreef:
Da's geen weerstand die je tegenwerkt als je aan het trappen bent, he... Tenzij je last hebt van aflopende kettingen door teveel weerstand in de je freewheelbody niet echt een issue. Als je daar wel last van hebt, trap je waarschijnlijk veel achteruit (bmxert).Ik gebruik meestal gewoon het vet dat ik voorhanden heb (Finish Line teflon vet op 't moment), idd niet zoveel dat de pallen doorslaan.. Gaat al jaren prima en betekent dat ik de boel iets minder vaak hoef te smeren dan de oliefans. Itt de claims over Hope naven zijn ze nu ook weer niet zo verschrikkelijk goed afgedicht, namelijk. :)

De meeste mensen trappen niet bij tussen dirts en op een pumptrack is dat ook niet helemaal de bedoeling dus het maakt echt wel uit hoe soepel een naaf loopt..

mateis

Bericht door mateis » ma jun 20, 2011 11:02 am

Freewheel bedoel je. Vooruit, voor de exceptionele disciplines dirt en pumptrack zal het wat uitmaken. Ik kan me heel sterk vergissen, maar volgens doet Jurriaan beide maar zelden. ;)

Olie... Dat betekent nog meer herrie. :|

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma jun 20, 2011 12:08 pm

Ik ga er Manitou vet op doen, dat heb ik nog liggen.

(Hope zelf gebruikt Mobil XHP222 weet ik na mail contact met hun. Uiteraard voor de gewone sterveling lastig te verkrijgen)

Plaats reactie