Kona Unit 2011 | 2 x 9 ervaringen gevraagd!?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Rinse Appelstroop
Contacteer:
Kona Unit 2011 | 2 x 9 ervaringen gevraagd!?

Bericht door Rinse Appelstroop » ma nov 01, 2010 4:15 pm

Na begin dit jaar nog een On One Inbred 26" gekocht te hebben en die afgelopen winter+zomer met veel plezier bereden te hebben was het al een tijd aan het kriebelen.

Afgelopen zondag nog een testrit op een Singular Swift gehad en nu deze besteld: Kona Unit 2011 in 22"frame + vork. En dan zelf passend afmonteren:

Afbeelding

Gekozen voor deze vanwege de goede kritieken, nieuwe bovenbuislengte (20mm langer dan 2009/2010 model) en de mogelijkheid tot het wisselen van de achterpad voor een geared hanger. Verwachte levertijd is ongeveer 2-3maanden..

Ik ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Rinse Appelstroop op ma apr 04, 2011 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

Bericht door Oddlaw » ma nov 01, 2010 7:59 pm

Ik heb mijn Unit inmiddels verteld dat er een broertje op komst is!!! :o

Mooie fiets...maarja ik ben bevoorrecht
Afbeelding

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=72519

zonoskar

Bericht door zonoskar » di nov 02, 2010 1:07 pm

Ik vind hem in het groen mooier :angelnot:

Oddlaw
Contacteer:

Bericht door Oddlaw » di nov 02, 2010 2:32 pm

zonoskar schreef:Ik vind hem in het groen mooier :angelnot:
"oud model" 8) dat groen! maar ook mooi hoor. Echter vind ik het mat wit wel erg top!
tja anders zou ik hem ook niet hebben aangeschaft!

zonoskar

Bericht door zonoskar » di nov 02, 2010 3:12 pm

Dat wit is ook heel erg mooi, was ook meer om te plagen. Ik ben benieuwd of Rinse dat SS wel leuk gaat vinden.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di nov 02, 2010 3:36 pm

zonoskar schreef:Dat wit is ook heel erg mooi, was ook meer om te plagen. Ik ben benieuwd of Rinse dat SS wel leuk gaat vinden.
Dat ss vind ik wel leuk, dat weet ik al zeker (heb er al twee gehad), en ook in Brabants land vermaak ik mij er prima mee. De keuze voor de Unit is vanwege de mogelijkheid tot het rijden van geared en singlespeed op één fiets zonder een doofer of i.d.

Ik rijd in nederland eigenlijk altijd singlespeed,en in het buitenland altijd geared met als gevolg dat er nu één fiets gem. 10mnd per jaar stil staat, dat vind ik zonde. Met deze kan beide en kan ik hem ook prima tijdelijk ombouwen voor Marathons e.d. Of dat echt zo gaat werken, ik heb er nog geen ervaring mee en laat de praktijk dat lekker uitwijzen.
Whoop Whoop!

George2

Bericht door George2 » wo nov 03, 2010 8:54 am

Je was er op de beurs duidelijk al een beetje verliefd op (ik ook, maar ik heb het nog niet in daden omgezet ;))

Maareh, lees ik nu goed dat je alleen frame en vork hebt besteld?

hil1

Bericht door hil1 » wo nov 03, 2010 10:11 pm

Mooi ding hoor, hij is lekker ''rauw" in dat wit.
En singlespeed.... niet iedereen snapt het, maar dat geeft nix.. 8)

Oddlaw
Contacteer:

--

Bericht door Oddlaw » ma dec 06, 2010 4:53 pm

Is de Unit inmiddels al binnen ?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Re: --

Bericht door Rinse Appelstroop » do dec 09, 2010 11:30 pm

Oddlaw schreef:Is de Unit inmiddels al binnen ?
Ik mag nog wachten tot februari/maart 2011 :(
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

--

Bericht door Oddlaw » vr dec 10, 2010 1:06 pm

ah mai :? dat is fraai.... maar ik moet zeggen, het wachten zal het waard zijn.

Na mijn blessure aan mijn scheenbeen ben ik inmiddels weer in het bos te vinden en elke keer kom ik weer met een big smile eruit.

Toertochten bij ons in de omstreken ga ik niet meer rijden, wat een gehannis die geared rijders zeg... snel op de vlakke rechte stukken, vol in de remmen bij bochten en helemaal terug naar hun granny om een heuveltje te pakken en dan nog geeneens boven komen... :oops:
Dan staan ze geregeld te kijken als ik samen met mijn maten naar boven knallen, enkel op de lange rechten stukken rijden ze ons eruit... tja je kan niet alles hebben...!

(ik mag dan dus ook erg blij zijn dus dat "Tom van Kona" mij destijds binnen een week aan een Unit hielp, en gelijk ook één van de eerste die uitgeleverd werd!)

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr dec 10, 2010 2:27 pm

Dat is bijna langer wachten dan op mijn nieuwe Audi. En dat voor een fiets.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo dec 15, 2010 11:17 pm

zonoskar schreef:Dat is bijna langer wachten dan op mijn nieuwe Audi. En dat voor een fiets.
Probleem is de maat, ik moet een 22" framemaat hebben en die worden pas in februari gemaakt..maar goed, kan ik rustig onderdelen bij elkaar sprokkelen. Wielen worden gespaakt:

No Tubes Crest met DT Comp/Rev en Hope Pro II naven...
X.9 / Juicy Carbon en qua vork kijk ik nog wat ik naast de vaste wil hebben: reba of fox..

Rinse
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

Bericht door Oddlaw » do dec 16, 2010 10:03 am

Rinse Appelstroop schreef:
zonoskar schreef:Dat is bijna langer wachten dan op mijn nieuwe Audi. En dat voor een fiets.
Probleem is de maat, ik moet een 22" framemaat hebben en die worden pas in februari gemaakt..maar goed, kan ik rustig onderdelen bij elkaar sprokkelen. Wielen worden gespaakt:

No Tubes Crest met DT Comp/Rev en Hope Pro II naven...
X.9 / Juicy Carbon en qua vork kijk ik nog wat ik naast de vaste wil hebben: reba of fox..

Rinse
Ah je gaat hem gelijk geared maken, X9 netjes! En het wielsetje... mijn idee, zodra ik weer wat budget heb komt dit zelfde setje er bij mij ook! Mijn keuze gaat voor de rest uit naar een fox, persoonlijk vind ik dit een zeer fijne vork en qua looks is ie ook niet verkeerd.

Vergeet trouwens de geared hanger van Kona niet (vond hem trouwens nog wel prijzig €60 euro voor een klein beetje metaal :cry: )

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr dec 17, 2010 11:00 am

Rinse Appelstroop schreef:No Tubes Crest met DT Comp/Rev en Hope Pro II naven...
Die wielen heb ik ook, alleen heb ik alleen Comp spaken. De 40 gram winst die je haalt door Comp/Revs te gebruiken vond ik de mindere betrouwbaarheid niet waard.
Laatst gewijzigd door zonoskar op zo dec 19, 2010 11:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

mateis

Bericht door mateis » vr dec 17, 2010 11:08 am

Wat Zono zegt, maar dan vooral ook omwille van de stijfheid...

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di jan 04, 2011 9:21 pm

Vraagje:

Welke voorvork? En wat zijn de verschillen, iemand ide mij dat misschien uit kan leggen?

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=50424
Whoop Whoop!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di feb 08, 2011 11:22 am

Hij groeit virtueel, heb net een Reba RLT Ti met 20mm steekas aangeschaft voor de langere onverharde ritten. ;)
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

Bericht door Oddlaw » di feb 08, 2011 1:29 pm

ben erg benieuwd straks, wat de looks worden van deze Unit!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di feb 08, 2011 4:19 pm

Nog een update over de levertijd of loopt hij ergens deze maand gewoon van de band?
Ich Heisse Super Fantastisch!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo feb 09, 2011 11:18 am

Als het goed is komt in Maart (ergens) richting het wonderschone Nederland... dus nog even geduldig wachten. Kan ik hem wel gelijk gebruiken in een marathon..hehe ;)

Rinse
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

lengte

Bericht door Oddlaw » wo mar 09, 2011 12:30 pm

Hi Rinse, wat is jouw lengte trouwens aangezien je een 22" besteld hebt.

Ik kreeg via het mtb-forum een reactie op mijn unit 19" (1.83). Deze persoon wilde ook een unit aanschaffen maar wist niet helemaal welke maat ie nodig zou hebben, 21" of 22", hij is ongeveer 1.91.

Misschien als ik jou lengte weet dan kan ik hem advies geven!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do mar 10, 2011 8:29 am

Hey,

Ik ben zelf 1,94m en heb daarom de 22" besteld, het frame had van mij wel wat lager mogen zijn maar ik heb nogal lange armen en benen en daarom is de bovenbuis met 650mm wel heerlijk lang, kan ik eindelijk eens met een korte stuurpen rijden. Ter vergelijking op mijn specialized 21" met 640mm bovenbuis reed ik altijd met een setback zadelpen en 120mm stuurpen.

De 20" heeft een bovenbuis van 622mm en is daarmee dus wel aanzienlijk korter. Aan de persoon van 1,93m wat hij zelf wil, en vooral hoe z'n bouw is. Ik heb wel een keer proefgereden op een niner in 21" en die had een 640mm toptube. En daar was het gevoel qua opbouw en de grotere wielen voor mij een aangename verrassing. Aangezien je meer 'tussen' de 'op' de wielen zit.Dat zou ik wel aanraden omdat het een 29'er wel anders aanvoelt dan een 26'er en dat moet je wel meenemen.

En ja, we wachten nog steeds..

Rinse
Whoop Whoop!

Oddlaw
Contacteer:

--

Bericht door Oddlaw » vr mar 11, 2011 2:30 pm

Dank je Rinse voor je antwoord, ik heb het doorgespeeld naar degene die het mij vroeg, hopelijk heeft ie er wat aan!

Dat is wel lang dat je moet wachten op je bike... maar weet wel, zodra je hem hebt kan je genieten!!!!

Zelf heb ik inmiddels nieuwe remmen erop (witte elixers CR's), een rooie CK headset, hope quickreleases en zadelpen (ook rood) zijn besteld en XLC remschijven, vergelijkbaar aan windcutters van Alligator met een rood hart!

Ook voor de komende maanden zijn er 2 RRalphs onderweg, ben benieuwd hoe die presteren op een 29er!

dale c

Bericht door dale c » vr mar 11, 2011 2:44 pm

Ook voor de komende maanden zijn er 2 RRalphs onderweg, ben benieuwd hoe die presteren op een 29er!
als het droog is: heerlijk. snel, voldoende grip (de 2.4")
als het muddy is...tja....niet best. Maar goed. voordeel is dat de saaie paadjes meteen een stukje spannender worden
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

Plaats reactie