29" was de norm tijdens E-P-E

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo jan 16, 2011 1:07 pm

Paul Chris schreef:Wat een clown :lol: :lol:
+1

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Re: 29" was de norm tijdens E-P-E

Bericht door willem12 » zo jan 16, 2011 4:12 pm

Het TUIG schreef:
Marcel van Beek op Kletspraat MTB-Schoorl schreef: Tuurlijk is het beter en sneller en is de rolweerstand lager maar het gaat er toch ook om dat het er (in het geval van een ATB) stoer uitziet.
Hij snapt het dus wel degelijk.
Heer12 , u suggereert toch niet dat deze Marcel van Beek het totaal niet begrepen heeft?
Jawel. Als je feiten verwerpt op basis van subjective normen zoals "traditie", maar alleen als het om de wielmaart gaat, niet over je stuur en je rem, ja dan ben kwetsbaar voor opbouwende kritiek. :) Gelukkig wel iemand die gewoon stelling neemt, daarvoor uitkomt en daar bij blijft. Mag ik wel. :arms:
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dader

Bericht door dader » zo jan 16, 2011 5:05 pm

Wel jammer dat hij zich hier niet kan verdedigen hij heeft zo te lezen wel een groot hart voor de fiets.

ochikiro

Bericht door ochikiro » zo jan 16, 2011 5:34 pm

Volgens mij is dit een test. Mijn vingers jeuken zo enorm om technisch commentaar te geven teh fck, nike aero gloves en geen skinsuit? maar natuurlijk moeten we gewoon blij zijn voor hem dat hij een fijn stukje over het strand heeft gereden met zo'n lichaam marginale verbetering in luchtweerstand verkiezen boven met 4kmh sneller over dat stukje mul zand rijden? en hopen dat hij heeft genoten van het voorspel van het filosoferen over zijn fiets en het koersen.

Afbeelding
Nog een Piet Mondriaan in Eindhoven by Andrew B47, on Flickr

walter

Bericht door walter » ma jan 17, 2011 5:35 pm

:lol: Whoaaaa! :lol:
Ik zit dit net te lezen en ondanks het troosteloze weer (op de foto's en buiten) toch met een brede grijns alles gelezen en bekeken. Complimenten!

Petje af voor iedereen die de motivatie heeft kunnen vinden om onder deze omstandigheden over het strand te rijden/racen.
Petje af voor Willem12 en Boss Erik voor de foto's.

Mijn idee :
Binnenkort verruilt er iemand z'n aerohelm voor een mooi wit vestje zonder mouwen , maar met leren riempjes .
Is wat lastiger aan- en uittrekken, maar heeft ook heel veel traditie. :D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma jan 17, 2011 8:41 pm

De vergelijkingen zijn hilarisch. Het is opvallend dat marcel de weg heeft gevonden naar het internet... Stop de evolutie! haha.
Ich Heisse Super Fantastisch!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 17, 2011 9:58 pm

Ligt het nou aan mij....dit is toch DP of zit ik stiekum op mtb.nl???

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma jan 17, 2011 10:05 pm

BOSS schreef:Ligt het nou aan mij....dit is toch DP of zit ik stiekum op mtb.nl???
Ik zie mooie foto's, grappige onderschriften, een Mondriaan citaat, een beetje afzeiken van iemand, maar ook weer anderen die het op een genuanceerde 'ach, wat kan ie er ook zelf aan doen dat ie zo denkt' manier voor hem opnemen.

Oordeel zelf! ;)

willem12

Bericht door willem12 » ma jan 17, 2011 10:26 pm

BOSS schreef:Ligt het nou aan mij....dit is toch DP of zit ik stiekum op mtb.nl???
dusssssssss©
Zolang je niet meepraat maakt het niet uit toch? Maar wat denk je zelf? Discussie met voor&tegen, geen egotrippende moderetters?

Zolang DP Management op hun zoldertjes de teamfietsen voor 2011 in elkaar aan het schroeven zijn kletsen wij dit forum wel vol :)

Jij was er trouwens niet vies van om elementen van dit draadje weer kruis te bestuiven met het draadje op MTB Schoorl :) :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 17, 2011 10:40 pm

HAHAHAHA op MTB schoorl komt er nog meer geklets bij. Dat draadje gaat even in mijn favorieten..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Pieter!

Bericht door Pieter! » di jan 18, 2011 10:21 am

Ik ben ook maar ff gaan kijken op mtbschoorl. Humor! Lees mee en huiver
laat ik een illusie meteen wegnemen er zal nooit een 29er uit mijn werkplaats rollen....Het gaat er ook om dat fietsenbouwers respect hebben voor roots en dat er een verschil moet blijven tussen de geometrie en uitstraling van een racefiets en een ATB.
OK, deze is leuk. Inderdaad lijken deze twee fietsen (een 29" ATB en een racefiets) erg veel op elkaar...(not)

Een 29-er:
Afbeelding

En een racefiets:
Afbeelding

Als je geen verschil kunt zien is het tijd voor een bezoek aan de oog-arts :-)

En tuurlijk rijdt het met lagere rolweerstand, want Gary Fisher is niet achterlijk maar Gary is wel een amerikaan en die gaan altijd voor de overtreffende trap en snappen geeneens wat traditie is.
:lol: :lol: ATB is juist GEEN traditie.......en zonder die domme amerikanen hadden we geeneens een ATB.... zucht
Daarom hoop ik dat wij ons ooit gaan schamen dat we 29ers hebben toegelaten in een ATB-westrijd....

:lol: :lol:

Ha hah..... ik ben al wat ouder, ik had vroegûh een vriend die fél tegen de CD was. Echte muziek, dat stond op een langspeelplaat.......Natuurlijk ging hij na een tijdje om (en heeft hij nu alles op zijn iPod staan...). [/quote]

marten

Bericht door marten » di jan 18, 2011 11:08 am

Pieter! schreef: Een 29-er:
Afbeelding
LOL, je bent wel flink aan het polderen: een 29-er met 559 velgen :o
/Marten

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 18, 2011 11:11 am

Jah en die pugsley heeft de rim bead diameter van een "26er" maar de buitendiameter (omtrek) van een "29er".

Zou je daar legaal mee kunnen doen in een 26er only wedstrijd?

Sowieso eens afstappen van 26er en 29er. Zijn echt klote aanduidingen. Gewoon verwijzen naar de rim bead diameter (559 en 622) en de breedte van de velg. Veel duidelijker.

Maar die gozer vind ik echt een held. Volgende strandrace gaan we met zijn allen in zijn wiel hangen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 18, 2011 12:52 pm

didadunlop schreef:Volgende strandrace gaan we met zijn allen in zijn wiel hangen.
Dat zou ik erg knap vinden.........gezien het feit dat jij ruim een uur langer nodig had voor de 35km....... :lol: :lol: 8)

dusssssssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 18, 2011 1:11 pm

BOSS schreef:
didadunlop schreef:Volgende strandrace gaan we met zijn allen in zijn wiel hangen.
Dat zou ik erg knap vinden.........gezien het feit dat jij ruim een uur langer nodig had voor de 35km....... :lol: :lol: 8)

dusssssssss©
Welke 35KM? Denk je dat ik meegedaan heb ofzo? Als er al iets is wat ik intens saai vindt is het wel strandracen.

Wat voor mij gelijk de vraag opwerpt: Is strandracen nog wel te betitelen als ATBen/MTBen?
Mijns inziens is strandracen een weerzinwekkende misvorming van alles waar MTBen voor staat. :ban: 8)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 18, 2011 1:23 pm

Dat dacht ik, ik zag iemand die op jou leek(volgens mij dan) op een oranje Niner....

kennelijk zat er wat zilte aanslag op mijn lens.....

dusssssssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jan 18, 2011 2:07 pm

didadunlop schreef:[Wat voor mij gelijk de vraag opwerpt: Is strandracen nog wel te betitelen als ATBen/MTBen?
Goedesmorges...!
Steelboy op maandag 10 januari en ja dat is gewoon dik een week eerder schreef:Edoch... is dit dan echt mountainbiken?
Want we rijden normaal ook niet met SuperMoto's in het bos, of euh, met stuurtjes van 50 cm...

Heckler

Bericht door Heckler » di jan 18, 2011 8:27 pm

Stuurtjes van 50cm waren in bepaalde kringen, fanatieke XC racert kringen dus, een tijdje een echte hit want licht! Dat was in een periode net na de neon kleuren, toen anodiseren in zuurstok kleurtjes en het zelf met de boor, zaag en frees "lichter" maken van onderdelen ook erg in waren en we op 1,9 bandjes reden met 3 bar erin. Traditie ......

"Als je op een crossert een MTB wedstrijd kunt winnen is het parcours niet selectief genoeg"

Dat heb ik zelf eens geschreven op een MTB forum, niet eens zo heel lang geleden.

Enjoy!!
Common sense was never common

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di jan 18, 2011 10:34 pm

didadunlop schreef:Zou je daar legaal mee kunnen doen in een 26er only wedstrijd?.
Oh man, als mijn Pugs klaar is schrijf ik me subiet in voor een NTB offroad duathlon wedstrijd puur alleen maar om de boel te gallen.

"Nee meneer, met deze fiets mag u niet meedoen"
- waarom niet, is toch 26"?
"uw banden zijn veel te dik en ze zijn veel te groot"
- kijk maar eens in je regelementen en wat er op de band staat!

TBB

Rec

Re: 29" was de norm tijdens E-P-E

Bericht door Rec » wo jan 19, 2011 7:04 pm

willem12 schreef:Laatse wanhoops pogingen...illegaal stuur, bar-end-shifters, aero helm, stuurbordje omvouwen,
1x9 ....alles wordt uit de kast gehaald door 26" Afbeelding
Was dit tijdens de Zwarte Cross ofzo?
Echt geweldig :lol: bijhouden voor het nageslacht :)

ochikiro

Bericht door ochikiro » vr jan 21, 2011 11:33 pm

Ok smartiepants, popquiz. Mijn project manager heeft ook deelgenomen aan deze toertocht en wil een 29er met (i) vaste vork, (ii) v-brakes en (iii) ruimte voor dikke supermotos voor strandraces. Heeft nog voldoende overige fietsen dus hoeft geen multi-purpose te zijn, ding gaat alleen maar strand zien.

Surly KM vindt hij er 'gek' uitzien. Iemand nog ander suggesties? Gaan die Supermotos in een Crosscheck passen?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jan 22, 2011 7:24 am

ochikiro schreef:
Surly KM vindt hij er 'gek' uitzien. Iemand nog ander suggesties? Gaan die Supermotos in een Crosscheck passen?
Nope, X-check pakt maximaal 1.75

dusssssss©
DE site

mateis

Bericht door mateis » za jan 22, 2011 9:31 am

ochikiro schreef:Ok smartiepants, popquiz. Mijn project manager heeft ook deelgenomen aan deze toertocht en wil een 29er met (i) vaste vork, (ii) v-brakes en (iii) ruimte voor dikke supermotos voor strandraces. Heeft nog voldoende overige fietsen dus hoeft geen multi-purpose te zijn, ding gaat alleen maar strand zien.

Check: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=48795 of misschien een Orbea Lanza 29er? (die kan ik even niet terugvinden, maar in het 29er forum staat er ergens een sjieke, opgebouwd als strandfiets.

liegebeest

Bericht door liegebeest » za jan 22, 2011 10:46 am

Op het andere forum staat onder het SYS een Be-one die je zo kunt halen bij een of andere fietsenzaak. Voldoet aan alle eisen.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=76206

en

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =3&t=75804

Erikje

Bericht door Erikje » za jan 22, 2011 11:54 am

mateis schreef:
ochikiro schreef:Ok smartiepants, popquiz. Mijn project manager heeft ook deelgenomen aan deze toertocht en wil een 29er met (i) vaste vork, (ii) v-brakes en (iii) ruimte voor dikke supermotos voor strandraces. Heeft nog voldoende overige fietsen dus hoeft geen multi-purpose te zijn, ding gaat alleen maar strand zien.

Check: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=48795 of misschien een Orbea Lanza 29er? (die kan ik even niet terugvinden, maar in het 29er forum staat er ergens een sjieke, opgebouwd als strandfiets.
Lanza is niet meer leverbaar met V-brake nokken.

Plaats reactie