Leatt Brace

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

trixie24

Bericht door trixie24 » za aug 07, 2010 9:54 pm

Ik heb woensdag de LEATT GPX Club II opgehaald... WOW! Wat een super mooie brace... Nieuwe materiaal voor de padding is echt mooi! Goed in te stellen door de vele extras die zijn meegeleverd... Heb echt meer dan genoeg ruimte tussen de brace en de helm voor een goed zicht als ik naar beneden rij...

Nu wat info over de Protectors. Volgens leverancier in begin 2011 leverbaar... Net als de Leatt DBX Braces.

Afbeelding
Afbeelding

Nu ga ik slapen... Morgen 4:30 op... 2 daagies WB :)

Metatron

Bericht door Metatron » zo aug 08, 2010 11:26 am

Hoewel ik mijn bescherming belangrijk vind, wil ik ook graag het "kastje bij de muur houden" Ik bedoel dat ik ruim 400,- veel geld vind. Als nieuwkomer in dit wereldje heb ik al veel geld uitgegeven. (fiets, kleding, protectie, schoenen, helm etc..) Dus zoek ik eigenlijk naar de beste prijs/waarde verhouding.

Ik heb de 661 Comp pressure suit 2010 bestelt evenals de 661 Evolution helm. Kan ik met deze combinatie iedere willekeurige brace dragen ?

Welke brace adviseren jullie dan ? "Looks" en "imago" vind ik in dit geval totaal onbelangrijk. En als ik bestel hoe weet ik dan welke maat ik moet hebben ?

Metatron

Bericht door Metatron » zo aug 08, 2010 12:06 pm

Op de laatste vraag heb ik het antwoord inmiddels gevonden, lengte en borstomvang ;)

Metatron

Bericht door Metatron » di aug 10, 2010 9:17 am

Anybody ? :arms:

trixie24

Bericht door trixie24 » di aug 10, 2010 9:41 am

Ik heb zelf de Leatt brace GPX Club 2 en heb deze afgelopen 2 dagen kunnen testen. Merk bijna niet dat ik hem draag en heb genoeg ruimte om goed om me heen te kijken. Dit is wel per helm verschillend...

Er is sinds kort ook de nieuwe Leatt brace adventure 2. Deze is een stuk goedkoper, maar heeft ook minder instel mogelijkheden. Deze zou ik dus passen in de winkel om te kijken of je hiermee uit de voeten kunt...

De nieuwe DBX serie van leatt is speciaal ontwikkeld voor fietsen... Zie dit vooral als een marketingtruc want meer ruimte dan de brace die ik nu heb is echt niet nodig! Deze zijn ook nog niet leverbaar.

Wat is je lengte en postuur? Ze zeggen dat leeftijd 16+ een Medium nodig heeft. Er is namelijk alleen een Small en een medium.

Metatron

Bericht door Metatron » di aug 10, 2010 1:27 pm

Thanx...Volgens de chart heb ik met een borstomvang van 110cm en lengte van 1,89 een medium nodig.

De belangrijkste vraag blijft nog open; kun je de DBX/GPX /Adventure ook dragen met 661 pressure suit comp en 661 Evolution helm ? Met name de suit is belangrijk heb ik begrepen, of moet ik daar een deel van de wervelbescherming verwijderen ?

Dus deze suit :

Afbeelding

en deze helm :

Afbeelding

trixie24

Bericht door trixie24 » di aug 10, 2010 1:40 pm

Ik heb zelf bij mijn protector wel 2 wervelstukken moeten verwijderen... Ik wilde in eerste instatie de achterkant van de brace onder de wervelbeschermer doen, maar dit zit gewoon niet lekker...

Ik heb nu eerst mijn bodyprotector met mijn shirt erover aan... en dan daar overheen mijn leatt... Riempjes vast die zijn meegeleverd en het zit perfect!

Ik maak wel een foto 1 deze dagen... Waar kom je trouwens vandaan? Een Leatt passen van iemand uit de buurt moet geen probleem zijn lijkt me...

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 10, 2010 10:17 pm

Ik krijg deze week mijn Leatt Brace GPX Club II brace binnen,mooie upgrade gaat dit worden over mijn oude GPX club brace.

Metatron

Bericht door Metatron » di aug 10, 2010 10:25 pm

trixie24 schreef:Ik heb zelf bij mijn protector wel 2 wervelstukken moeten verwijderen... Ik wilde in eerste instatie de achterkant van de brace onder de wervelbeschermer doen, maar dit zit gewoon niet lekker...

Ik heb nu eerst mijn bodyprotector met mijn shirt erover aan... en dan daar overheen mijn leatt... Riempjes vast die zijn meegeleverd en het zit perfect!

Ik maak wel een foto 1 deze dagen... Waar kom je trouwens vandaan? Een Leatt passen van iemand uit de buurt moet geen probleem zijn lijkt me...
Ok thanx ! Ik kom zelf uit Apeldoorn. Ik zal Becksnar of larzveens wel even vragen 8)

trixie24

Bericht door trixie24 » di aug 10, 2010 11:11 pm

Trekrules schreef:Ik krijg deze week mijn Leatt Brace GPX Club II brace binnen,mooie upgrade gaat dit worden over mijn oude GPX club brace.
Welke kleur heb je genomen?

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 10, 2010 11:19 pm

trixie24 schreef:
Trekrules schreef:Ik krijg deze week mijn Leatt Brace GPX Club II brace binnen,mooie upgrade gaat dit worden over mijn oude GPX club brace.
Welke kleur heb je genomen?
Geel en welke kleur heb jij genomen?.

trixie24

Bericht door trixie24 » wo aug 11, 2010 6:59 am

Zwart/wit... stond het leukst bij de rest van mijn kledij :P De rode was helaas iets te rood...

Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo aug 11, 2010 5:28 pm

Hopelijk gaat de Club 2 brace beter werken met mijn Moto helm,de huidige GPX is niet zo'n goede combo en een alpinestars BNS past geen enkele maat mij.Laatste tijd draag ik een Ufo reactor 2 chest protector wat erg goed aansluit op de Leatt brace :) .

scottusa

Bericht door scottusa » wo aug 11, 2010 5:50 pm

Trekrules schreef: Ufo reactor 2 chest protector
Helpt dat niet alleen tegen steenslag bij Mx ?

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo aug 11, 2010 6:13 pm

scottusa schreef:
De Ufo is ontworpen voor de Leatt Brace en het zit echt fantastisch, super licht en merk niet eens dat ik hem draag.De Ufo geeft volledige sleutelbeen protectie wat nogal een paar keer voorkomt bij het dragen van een Leatt.
Laatst gewijzigd door Trekrules op wo aug 11, 2010 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo aug 11, 2010 6:14 pm

Trekrules schreef:
scottusa schreef:
De Ufo is ontworpen voor de Leatt Brace en het zit echt fantastisch, super licht en merk niet eens dat ik hem draag.Tijdens de 24 uurs Downhill had ik rijders voor me rijden waar ik steenslag kreeg toen ik achter hun reed.
Maar dan heeft het toch geen zin voor downhill;)

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo aug 11, 2010 6:19 pm

Mrtnrider schreef:
Trekrules schreef:
scottusa schreef: Helpt dat niet alleen tegen steenslag bij Mx ?
De Ufo is ontworpen voor de Leatt Brace en het zit echt fantastisch, super licht en merk niet eens dat ik hem draag.Tijdens de 24 uurs Downhill had ik rijders voor me rijden waar ik steenslag kreeg toen ik achter hun reed.
Maar dan heeft het toch geen zin voor downhill;)
Eigenlijk kocht ik hem om wat meer bewegings vrijheid te hebben,kreeg het behoorlijk warm met het dragen van een pressure suit.

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr aug 13, 2010 2:49 pm

Vandaag kwam een pakketje binnen met daar in :o :D :D :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Metatron

Bericht door Metatron » vr aug 13, 2010 2:51 pm

Oei... Die kleurcombi is ook errug mooi !

trixie24

Bericht door trixie24 » vr aug 13, 2010 2:53 pm

Heel vet!

Ik heb gister mijne schoon gemaakt... Is redelijk te doen... Stof blijft lastig schoon te krijgen. Vooral het 'gaas' gedeelte.

Hoe is ie als je hem vergelijkt met je oude GPX Club?

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr aug 13, 2010 3:24 pm

Ja dat gaas gedeelte was ook netzo bij de oude GPX,blijft een beetje lastig zelfde als de liner van mijn helm bij het gaas gedeelte.

Eerste wat mij op viel is de padding,die is een stuk dunner en mooier dan de padding op de oude GPX.Is maar goed ook want dan werkt ie een stuk beter in combinatie met mijn Shoei VFX-W helm(ik heb ruimte nodig).

Hij voelt ook lichter aan dan de oude GPX of het kan bedrog wezen,hij zit ieder geval een stuk comfortabeler op je lichaam :D .Zag ook dat er meer pinnen zijn voor meer afstelbaarheid dan de oude GPX,die werdt geleverd met 2 set pinnen,deze heeft er 3 als ik het niet mis heb.

Kan niet wachten om ermee rondt te rijden :)

trixie24

Bericht door trixie24 » vr aug 13, 2010 5:11 pm

Inclusief de gemonteerde zitten er 4 pinnen bij...

Veel plezier ermee en ik hoop dat je m nooit nodig zult hebben :)

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr aug 13, 2010 6:55 pm

Ah ok 4 pinnen in totaal dus en elke pin is aangegeven met nummers wat de mm's aangeven van welke lengte je nodig hebt bij het afstellen :) ,dat hadden de pinnen van de oude GPX weer niet.

De nieuwe GPX 2 is ook weer een paar grammentjes lichter(4 gram nog wel) dan de oude GPX,zal niet echt merkbaar zijn voor de meesten onder ons :lol: .

Timmos

Bericht door Timmos » vr aug 13, 2010 8:22 pm

voor jou volgens mij wel.

Gaas kan je toch losmaken? anders emmertje biotex?

Trekrules

Bericht door Trekrules » za aug 14, 2010 1:57 pm

Afbeelding gevonden van de GPX Adventure 2 brace
Afbeelding

Plaats reactie