Push Gen 2 - MX tune

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen
Push Gen 2 - MX tune

Bericht door Trekrules » vr jul 02, 2010 7:32 pm

Van Ridemonkey.com:
Check out what Push is making now, their own, more widely tuneable Hi-Low compression circuit for the Vivid and DHX/Van shocks..

"Factory MX Tune - Available 7/12/10, Pre-ordering available"
Afbeelding
Afbeelding

http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=233803

Gebruikersavatar
Loeky
Berichten:1509
Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm

Bericht door Loeky » zo jul 04, 2010 7:13 pm

als ze dan toch een nieuwe body maken, knal dan meteen naaldlagers in die eyelets in plaats van die teflon gecoate knake ringen.

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » zo jul 11, 2010 11:00 pm

Marginale onzin voor een paar superveel vergende mierenne*kers...

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » do jul 15, 2010 2:39 pm

push tune onzin?

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » do aug 12, 2010 7:12 pm


divere rules
Berichten:1148
Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
Locatie:lisse

Bericht door divere rules » vr aug 13, 2010 6:23 am

dat ziet er goed uit :o :o
maar waar kan je dat laten doen in de buurt

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » vr aug 13, 2010 10:17 am

Chmod schreef:push tune onzin?
Dat niet (weet ik uit eigen ervaring)! Maar het mountainbikediscours dat de seconde nadat er iets op de markt is het niet goed genoeg blijkt te zijn en er dus gelijk getuned moet worden -waarbij ik me voorstel dat 97% van de rijders het verschil niet herkent- dat is een wel wat vermoeiend element aan de sport. Zoals ik echter vaker zeg hier op het forum, behoor ik waarschijnlijk tot de groep mountainbikers die wat cynisch staat tegenover de uitwassen van de commercie en de hypes die daarmee gepaard gaan (zal misschien ook aan het feit liggen dat ik Socioloog ben). De hele sport gaat een kant op waarbij elk stoepje dat er genomen wordt een moment is waar men kan voelen dat de compressie van de vork toch wel iets te wensen overlaat. Dat is echter niet verwonderlijk op een markt waar het voor iedereen dringen geblazen is. Het inspelen op de psychologie van de mountainbiker wordt dan een must. Begrijp me goed. Push is geen onzin, maar wel een hele marginale toevoeging voor het gros aan rijders. Wat dat betreft is de racefiets/koerswereld, hoezeer mountainbikers daar vaak ook tegenaan trappen, wel sympathiek; minder fix-it-until-its-broken-mentaliteit en meer niet-lullen-maar-rijden.

Filosofisch gezien kun je jezelf afvragen of iets beter kan worden als het niet eindig is. En de commercie kennende is een product nooit ultiem; heb jij wel eens een fabrikant horen zeggen dat hun product het beste is wat er gemaakt kan worden? Met andere woorden, het doel van commercie is om een circulair besef te creëren en geen lineair besef (retrokleuren zouden anders nooit of nauwelijks modieus kunnen worden op fietsen voor 2011).

Let maar op; als we op de top van de mountainbike-evolutie zitten komt Push met een service waarbij ze alles uit de demper slopen en je weer die "oude", kale demper overhoudt. En dat grijp ik niet uit de lucht. Je voelt dit groeien op de markt; we zijn van mtb's gegaan waarmee we alles deden tot heel niche-gerichte fietsen. En inmiddels zijn ze op de "terugweg" en bezig met fietsen die weer een heel scala aan disciplines moeten beslaan. We zijn van Marzocchi's die je pas na 5 jaar hoefde te servicen naar vorken die elke 20 rijuur uit elkaar moeten worden getrokken gegaan. Het wordt een kwestie van tijd voordat Push en andere tuners al die ultragevoelige onderdelen eruit gaan slopen...

Misschien is dit nou juist de reden waarom veel mensen hun DH-fiets aan de wilgen hangen en zich voelen aangetrokken tot fixies en 29ers; overzichtelijk, geen overweldigende bak te begrijpen techniek etcetera etcetera...
Gewoon zoals mtb ooit begonnen is...

Maar ik ga nu wel heel erg offtopic :P

Sneeck
Berichten:899
Lid geworden op:vr sep 29, 2006 5:33 pm

Bericht door Sneeck » vr aug 13, 2010 11:09 am

De simpele ziel die niet eens zijn rebound goed zal instellen herkent het verschil idd niet, maar diegene die elk weekend een dikke trail afblaast zal meer met zijn bike bezig zijn om hem 100% dialed te krijgen. En laat dat nou net een grote groep fanatieke rijders zijn waarvoor die kit bedoeld is. Je kunt nog steeds niet voor iedereen beslissen wat hij/ zij goed moet vinden rijden. Dit werkt blijkbaar zo goed dat eventueel hoger onderhoud voor lief word genomen, al vraag ik me dat af. Veel verder dan verse olie en nieuwe seals kom je niet, hooguit sneller dan af-fabriek. Het is ook een groot deel psychisch, als jij denkt er sneller door te kunnen rijden go for it!

Wat betreft dat alles op een gegeven moment zal down tunen is net zeggen dat er auto's zonder electronica komen. Speculeren in open lucht.

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr aug 13, 2010 11:38 am

GTLTS schreef:[Het wordt een kwestie van tijd voordat Push en andere tuners al die ultragevoelige onderdelen eruit gaan slopen...
dat is toch al aan de gang.. bij een (nieuwe)totem kan je de motion control eruit slopen en dan gaat de vork beter/soepeler werken ..

maatje van me heeft dat gedaan en hij zei dat je het echt gelijk merkt..zelfs zonder real life test riding...

cartridge eruit en klaar.. zelfde als met het propedal platform wat nu uit de dhx is gesloopt.. dat deed ook niet veel goeds aan de werking van je shock (naar wat ik hoor en lees!)

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » vr aug 13, 2010 2:46 pm

Daar reageer ik graag op.
Sneeck schreef:De simpele ziel die niet eens zijn rebound goed zal instellen herkent het verschil idd niet...
Dat is juist het vreemde. Je leest namelijk vaak in interviews met specialisten van vork en demperfabrikanten dat bij veel rijders de afstelling van zelfs de rebound verkeerd staat. Wat dat betreft zijn mtb-ers dus simpeler zielen dan we vaak denken, hopen of misschien willen geloven.
Sneeck schreef:Maar diegene die elk weekend een dikke trail afblaast zal meer met zijn bike bezig zijn om hem 100% dialed te krijgen.
Dat zal zeker zo zijn. En daar zit het 'em juist in; zo onuitputtelijk veel mogelijkheden zitten er niet op een demper of vork. Als je er echt een beetje verstand van hebt stel je die dingen behoorlijk snel in en ben je niet eindeloos aan het draaien en pompen. Dat getuigt meer van een gebrek aan knowhow. Daarbij geloof ik ook niets van de assumptie die jij doet dat mensen die fanatiek rijden per definitie ook veel kennis beschikken over het hoe en wat van hun demper en vork. Kortom; we draaien maar wat vaak en beelden ons in dat er een wereld van verschil tussen zit. En dat is niet gek als je net een euro of zeshonderd hebt stukgeslagen aan een demper. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat je er een hoop plezier van kan hebben.
Sneeck schreef:En laat dat nou net een grote groep fanatieke rijders zijn waarvoor die kit bedoeld is. Je kunt nog steeds niet voor iedereen beslissen wat hij/ zij goed moet vinden rijden.
Desondanks bestaat er, zoals in iedere sport, een bepaalde standaard waar het overgrote deel van de rijders nooit de volledige potentie van zal benutten. Als ik ultraluxe voetbalschoenen koop of een tennisracket van een paar honderd euro zal ik daar niet werkelijk veel beter door gaan presteren. Mountainbikers hebben echter inmiddels de neiging om hun eigen gebrek aan techniek (en doordat ze overspoeld worden door marketing) te compenseren door onder die voetbalschoenen toch maar andere noppen te schroeven en het racket anders te laten spannen.
Sneeck schreef:Dit werkt blijkbaar zo goed dat eventueel hoger onderhoud voor lief word genomen, al vraag ik me dat af. Veel verder dan verse olie en nieuwe seals kom je niet, hooguit sneller dan af-fabriek.
Meer onderhoud is een deel van de cultus geworden die inherent is aan de sport. Er worden dingen uit elkaar gehaald en geserviced, niet omdat het nodig is maar omdat het ons een gevoel geeft dat we het product dan "waard" zijn (en misschien wel omdat het een bevestiging is om het te upgraden).
Sneeck schreef:Het is ook een groot deel psychisch, als jij denkt er sneller door te kunnen rijden go for it!
Vind ik ook. We mogen echter best kritisch zijn over in hoeverre het iets is dat uit onszelf komt of dat het komt doordat we overspoeld raken met producten.
Sneeck schreef:Wat betreft dat alles op een gegeven moment zal down tunen is net zeggen dat er auto's zonder electronica komen. Speculeren in open lucht.
Nou ja, als we nog eens op waterstof of atoomenergie gaan rondrijden zou dat best wel eens kunnen. Nee dat is flauw. Waar het om gaat is dat we op een gegeven moment rondrijden op spullen waar we de ballen meer verstand van hebben en waar we eigenlijk een professionele renstal voor zouden moeten hebben op het nog in te kunnen stellen. Dat weten de fabrikanten ook. En daarom komen ze uiteindelijk met reclameslogans als "we take it back to where it began", "Just you, your bike, your favourite track" en meer van dat soort dingen. Allemaal geschoeid op de nieuwe leest van simplisme. Lees de bladen erop na ;)

Sneeck
Berichten:899
Lid geworden op:vr sep 29, 2006 5:33 pm

Bericht door Sneeck » vr aug 13, 2010 10:38 pm

Dat is wel waar, alle andere producten van tegenwoordig worden steeds makkelijker te bedienen terwijl deze nog steeds veel mooie functies hebben. Maar toch vind ik het grappig dat je zo'n commotie maakt over 2 extra instellingen die simpel werken en relatief makkelijk in te stellen zijn.(high en low speed compression) Ben je klaar met instellen kom je er nooit meer aan behalve als je een enorm verschillend parcour gaat rijden of voor service. Het heeft veel te maken met dingen hebben, áls je toch veel geld uit gaat geven kan je net zo goed iets meer besteden voor iets met meer fancy functies ookal heb je geen flauw idee wat het inhoud en hoe je het moet instellen.

Toch ben ik van mening dat als jij vind/ merkt dat het een toegevoegde waarde heeft, ongeacht of je er 10 seconden sneller door gaat rijden of niet, het het geld waard is. Dan gebruikt je het op z'n minst. Maar misschien ga ik er dan te makkelijk van uit dat iedereen netjes z'n vering instelt omdat je bike dan gewoon een heel stuk beter rijdt.

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » za aug 14, 2010 4:25 pm

Ik stel het natuurlijk allemaal een beetje zwart-wit aangezien enorm genuanceerde beelden de discussie niet zo interessant maken. En uiteindelijk zal ik er verder niet wakker van liggen. Desondanks blijft het interessant dat bijvoorbeeld een Boxxer Worldcup nog te tunen is. Vreet dat niet aan de legitimiteit van de benaming Worldcup? Of is dat tunen een leuke extra gimmick? Persoonlijk vind ik het ergens naar geldklopperij rieken; wat Rock Shox of Fox ook uitbrengt Push e.a. kunnen het gelijk tunen. Waarom kan ik niet gewoon een demper kopen die gelijk de top is en waar niet nog aan gerommeld kan worden om hem nog beter te maken? Enfin, dat zal mijn frustratie zijn :P

Als ik een reclameslogan voor Fox of RS zou moeten bedenken zou ik het wel weten: "Zelfs de tuners van Push zitten met de handen in het haar".

Plaats reactie