Fietst veel beter en ziet er imho veel beter uit ook.
Voor:(ja, het is een ander frame....deze brak)

Na:

dussssssss©
Moderator:Beheerders
Omdat de meesten het stuur te diep en te ver weg hebben zitten.Erikje schreef:Verstandig!
Zo stond in de Fiets een paar maanden geleden een stuurbocht test..... élke (!) foto in de Fiets met hierop een fietser had zijn handen bovenop.... makes sense
Kijk naar jezelf met je ganzennekDeKerfs schreef:Ik zie hier in deze regio eigenlijk alleen maar ouwe mannen met dergelijke setup rijden. Vaak terwijl ze nog verwoede pogingen doen om de tripgroep bij te blijven...
nee, daar zit idd genoeg CARBON, de oude brak op de staande achtervork zo'n 6cm boven de achterrem.JJ schreef:Brak de eerste bij het balhoofd? Het nieuwe frame heeft daar in ieder geval genoeg plastic zitten...
Goed gedaan dat stuur, goed dat je schijt heb aan het traditionele idee van de looks van een bike. Je mist nu inderdaad wel de vele mogelijkheden van een race stuur, maar als dat voor jou geen mogelijkheden bood is daaraan dus niks verloren.
Ik denk dat 90% van de (tour/vrijetijds) race fiets berijders het drop gedeelte van hun stuur 98% van de tijd niet gebruikt, dus voor veel mensen is het drop gedeelte volkomen overbodig.
JJ
Ook een beetje afhankelijk van je manier van fietsen. Een rekje met wat bepakking voel je flink als je uit het zadel gaat.Pieter! schreef:Zelfde is een beetje met een dragerje/ tasje. Als je ver gaat fietsen, is een tasje met eten, regenjas enz. handig. Als je gaat kamperen heb je helemaal veel spul bij je. Ik begrijp niet waarom ik dan mensen met een rugzak zie fietsen (zweterig, instabiel, hoog zwaartepunt) terwijl je heel mooie kleine dragers hebt, zoals deze?
Bah, had eerst een compact stuur geprobeert. Het is even wennen, zeker als je atb gewend bent, maar een dropbar geeft een hoop grip opties. En onderin de beugel is ideaal voor wind tegen/sprints.Pino schreef:Omdat de meesten het stuur te diep en te ver weg hebben zitten.Erikje schreef:Verstandig!
Zo stond in de Fiets een paar maanden geleden een stuurbocht test..... élke (!) foto in de Fiets met hierop een fietser had zijn handen bovenop.... makes sense
Een racestuur biedt heel veel mogelijkheden, maar je moet ze wel realiseerbaar maken.
Volgens mij weet je dan niet precies wat er te krijgen is. Er zijn een aantal hele nette flatbar racers te koop (voor zover ik wel op de hoogte bensherlock schreef:Persoonlijk doet het me nu een beetje te veel denken aan het lager dan lage segment racefietsen die dit ook hebben. No offence!!!
Dit snap ik niet, jij fietst dus liever 99% van de tijd met overbodige onzin omdat je anders op je kop krijgt van je trimgroepje of een stukje moet lopen???willem12 schreef:Laat ik dan "tegen"zijn
Moraal:
Je richt je fiets in op de extremen die je tegenkomt, niet het gemiddelde.
... En ik hoop toch vooral ook dat je ook lekker blijft fietsen op die Isaac, als je in snelle bochten maar voldoende naar voren leunt.Pino schreef:Boss, zolang jij maar mooie plaatjes blijft maken