Welke camera moet Steelboy nemen?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Welke camera moet Steelboy nemen?

Nikon D3x (24MPix full-frame)
3
8%
Nikon D3s (12 MPix full-frame met video)
4
11%
Nikon D3 (12MPix full frame)
1
3%
Nikon D300s (12 Mpix 1.5x APS-C maar dan met video)
0
Geen stemmen
Nikon D300 (12 Mpix 1.5x APS-C)
0
Geen stemmen
Nikon D700 (12Mpix full frame)
5
14%
Nikon? Canon natuurlijk!
11
31%
Zo'n dure camera? Die prutser heeft zat aan een point-and-shoot
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

willem12

Bericht door willem12 » di aug 03, 2010 7:57 am

BOSS schreef:Willem, je weet toch dat MTBers en fotografen einzelgangers zijn.....
Ik begin het door te krijgen ja... :x maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Zeehondjes worden ook al jaren doodgeknuppeld.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

mateis

Bericht door mateis » di aug 03, 2010 9:19 am

Maar nu we het verhaal kennen: er is toch een (eerst tijdelijke) oplossing gekomen vanuit de community, zoals je voorstelde? Dat die dan weer face-to-face en on-the-spot ontstaan is, tsja, tekent dat misschien niet juist de levensvatbaarheid van die gemeenschap?

Dus ik zou zeggen: voor nu even weg met die frons ( :x ), grumpy old man! :) ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di aug 03, 2010 10:08 am

.. en zo zie je dat elk verhaal niet een, niet twee, maar nog veel meer kanten heeft...

8)

willem12

Bericht door willem12 » di aug 03, 2010 10:48 am

mateis schreef:Maar nu we het verhaal kennen: er is toch een (eerst tijdelijke) oplossing gekomen vanuit de community, zoals je voorstelde? Dat die dan weer face-to-face en on-the-spot ontstaan is, tsja, tekent dat misschien niet juist de levensvatbaarheid van die gemeenschap?

Dus ik zou zeggen: voor nu even weg met die frons ( :x ), grumpy old man! :) ;)
Nee,
ik moet het blijkbaar nog beter uitleggen. De community heeft niets gedaan. Stel dat er een "Help, DP Fotograaf in Nood" Topic geopend was dan had de uitkomst idd kunnen zijn dat Erik zijn Canon 1 dag aan Coen leent. Maar ook iets heel anders, iets wat we samen hadden kunnen uitvinden. Misschien was het een flop geworden maar misschien hadden we met z'n allen iets briljants bedacht. Via alle bedrijven waar we werken, alle partners waar we mee werken, alle linked-in's van deze wereld hadden we iets kunnen regelen op een manier die een eenling niet voor elkaar krijgt. Nu is er "een verhaal" namelijk een "eenling": Erik. Waarvoor hulde.

Maar dat was mijn punt niet. Mijn kritiek op DP was dat we deze foto crisis :) niet gebruikt hebben om met allen, samen, als community een oplossing te zoeken. Samen op avontuur gaan, met je vrienden, dat is toch het mooiste wat er is ?

Op algemene verzoek dus weer on Topic:

9Fps lijkt me toch heel erg lekker. BOSS heeft gelijk, je flikkert ook 8Fps meteen weer weg, maar met actiescenes, valpartijen e.d. weet je gewoon niet wat er gaat gebeuren, je weet alleen dat er iets gaat gebeuren.

mateis

Bericht door mateis » di aug 03, 2010 12:16 pm

willem12 schreef: Nee,
ik moet het blijkbaar nog beter uitleggen. De community heeft niets gedaan. Stel dat er een "Help, DP Fotograaf in Nood" Topic geopend was dan had de uitkomst idd kunnen zijn dat Erik zijn Canon 1 dag aan Coen leent. Maar ook iets heel anders, iets wat we samen hadden kunnen uitvinden. Misschien was het een flop geworden maar misschien hadden we met z'n allen iets briljants bedacht. Via alle bedrijven waar we werken, alle partners waar we mee werken, alle linked-in's van deze wereld hadden we iets kunnen regelen op een manier die een eenling niet voor elkaar krijgt. Nu is er "een verhaal" namelijk een "eenling": Erik. Waarvoor hulde.

Maar dat was mijn punt niet. Mijn kritiek op DP was dat we deze foto crisis :) niet gebruikt hebben om met allen, samen, als community een oplossing te zoeken. Samen op avontuur gaan, met je vrienden, dat is toch het mooiste wat er is ?
Mijn laatste topic-verstoring. ;)
Samen is prachtig, maar niet altijd praktisch. Elke gemeenschap is opgebouwd uit partikels die op verschillende wijze geclusterd zijn en die niet perse met z'n allen efficient en in overeenstemming een mooie oplossing kunnen verzinnen. In dit geval heeft een subgroepje fotograven dat ter plaatse was wat spullen geleend, snel en efficient. Het interessante is dat dat subgroepje elkaar uiteindelijk door DP kent en door DP gebonden werd. Ik zeg: sterke gemeenschap, goede (tijdelijke) oplossing!

Dat neemt niet weg dat de gemeenschap - who's in / who's out? - heel veel kennis en mogelijkheden bundelt die afgetapt zou kunnen worden, dat ben ik met je eens. De manier waarop, dat is hier denk ik het punt.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 03, 2010 1:42 pm

Misschien WILDE(what's in a name) Staalmans wel helemaal niet geholpen worden?
Die Lumix is natuurlijk een prima vervanger voor een D2 en een uidaging om mee te werken. Ik had in Staalmans situatie(1 SLR camera beschikbaar) ook naar mijn compact gegrepen.
Ook met een Lumix kan je mooie platen schieten, toegegeven je moet je aanpak enigzins wijzigen maar ik denk dat een beetje fotograaf nog meer dan redelijke resultaten uit zo'n compactje weet te toveren.

Het is eigenlijk een goed voorbeeld van doorzettingsvermogen.

Mijn dakkapel lekt en dient vervangen te worden...kan iemand uit deze community hier wellicht iets aan doen? :angelnot:

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

willem12

Bericht door willem12 » di aug 03, 2010 3:55 pm

BOSS schreef: Mijn dakkapel lekt en dient vervangen te worden...kan iemand uit deze community hier wellicht iets aan doen? :angelnot:
dusssssss©
Ik kom dat strand bij jouw niet op zonder minstens 40 shirtjes van Ruiter Dakkapellen te zien, de oplossing ligt dichterbij dan je denkt. :evil:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 04, 2010 9:40 pm

Kom ik een aantal dagen later thuis, is het topic nog vermakelijker geworden dan de laatste keer!

Maar ik vind me zeker in de opmerkingen van de heer W12, nu snap ik ook je sarcastische opmerkingen in dat andere topic! Uiteraard snap ik de kracht van de community, de situatie deed mij op dat moment echter besluiten om locale bronnen aan te boren. Met gemend succes, want ik heb zeker in Val di Sole niet kunnen schieten wat ik wilde (no pun).

LinkedIn is naar min idee 1 vorm, een forum ook, de groep UCI fotografen ter plekke was voor mijn op dat moment de meest voor de handliggende. Jullie hebben nog heren XC foto's van Champery van mij tegoed, geschoten met een D700...

Daarover gesproken: Wie helpt Staalmans aan een superdeal op die body?!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo aug 04, 2010 9:54 pm

Dit probleem vraagt om giro 555, samenwerkende hulporganisaties voor Staalmans.

Ik doneer. (Als de studiefinanciering deze maand is overgemaakt)

Wie volgt?
Ich Heisse Super Fantastisch!

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo aug 04, 2010 10:18 pm

Ik kan ook wel een paar euro missen. (niet meer dan een paar he?)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za aug 07, 2010 7:54 am

zonoskar schreef:Ik kan ook wel een paar euro missen. (niet meer dan een paar he?)
haha, vergeet het maar, ik wil zelf ook de overstap naar FX (D700) maken. Staalmans mag mijn D300 wel overnemen. Excl. grip.

JeroenK

Bericht door JeroenK » za aug 07, 2010 9:22 pm

Xircuit schreef:Dit probleem vraagt om giro 555, samenwerkende hulporganisaties voor Staalmans.

Wie volgt?
Wa. Wa?? Wa!?!

Laat hem eerst z'n auto maar verkopen en er een oude Opel en 3 volledige sets 'het beste van het beste' foto materiaal voor terugkopen. Als dat dan allemaal kapot gaat, dan ga ik doneren, OK? :evil:

Zonder gekheid: Mooi punt van Willem. @DeKerfs, z'n bijdrage vroeg om mogelijkheden zien en meebewegen 8).
Laatst gewijzigd door JeroenK op za aug 07, 2010 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 07, 2010 9:27 pm

JeroenK schreef:
Wa. Wa?? Wa!?!

Laat hem eerst z'n auto maar verkopen en er een oude Opel en 3 volledige sets 'het beste van het beste' foto materiaal voor terugkopen. Als dat dan allemaal kapot gaat, dan ga ik doneren, OK? :evil:
copy that, die gast rijdt een een veels te dikke zweed!

dussssssss©
DE site

Oz

Bericht door Oz » za aug 07, 2010 10:14 pm

BOSS schreef:
JeroenK schreef:

dussssssss©
heeft ie dan een dure zweedse vriendin?.... 8)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo aug 08, 2010 6:40 pm

BOSS schreef: copy that, die gast rijdt een een veels te dikke zweed!
dussssssss©
Crisis... met die instelling komen we als community natuurlijk he-le-maal niet verder! Waar is Willem21? Laat em het nog eens uitleggen :p

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » zo aug 08, 2010 9:47 pm

Xircuit schreef:Dit probleem vraagt om giro 555, samenwerkende hulporganisaties voor Staalmans.

Wie volgt?
Ik kan best wat missen, maar als ik de commentaren op de foto's van Val di Sole mag geloven heb ik zelf ook een nieuwe camera nodig ;)
- Een starre vork is nooit een upgrade -

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » zo aug 08, 2010 10:00 pm

Coen goes community shopping :)

Anyways, al een idee wat je gaat kopen? D3 ipv D3s is stuk betaalbaarder...

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 09, 2010 8:42 am

Steelboy schreef:Waar is Willem21? Laat em het nog eens uitleggen :p
Ik sta de was te doen en mij te schamen. Gisteren de Bataille des Ardennes gedaan, 56km off-road zwemmen. Alles is bruin van de modder en van de roest. Dacht onderweg mooie foto's te maken maar weet niets een fatsoenlijke sluitertijd te realiseren met m'n Lumix. Zie trieste plaat hieronder. Vriend Bert gaat moeizaam omhoog, maar 1/30e is toch echt te langzaam :)
Afbeelding

Uitleggen? Het ging om de noodsituatie, snel helpen, samen, met z'n allen, zorgen dat Val di Sole fotografisch gered werd. Nu gaat gewoon om hoeveel pijn staalmans wil lijden voor z'n nieuwe speeltje. Ik weet niet op z'n interieur nog hetzelfde is als een paar maanden geleden, maar ik ben bang dat hij minimaal voor een D700 gaat en dat de IKEA Utrecht tevergeefs de folders in zijn bus gooit.

@Nienhuis
Coen weet jouw apparatuur niet te waarderen, jij maakt de mooiste meetrekkers !!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 09, 2010 9:24 am

willem12 schreef:Uitleggen? Het ging om de noodsituatie, snel helpen, samen, met z'n allen, zorgen dat Val di Sole fotografisch gered werd. Nu gaat gewoon om hoeveel pijn staalmans wil lijden voor z'n nieuwe speeltje. Ik weet niet op z'n interieur nog hetzelfde is als een paar maanden geleden, maar ik ben bang dat hij minimaal voor een D700 gaat en dat de IKEA Utrecht tevergeefs de folders in zijn bus gooit.
Oww... dus het mag alleen voor tijdelijke oplossingen (als het eigenlijk al te laat is), niet voor duurzame oplossingen :?

:angelnot:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma aug 09, 2010 10:00 am

Steelboy schreef:
willem12 schreef:Uitleggen? Het ging om de noodsituatie, snel helpen, samen, met z'n allen, zorgen dat Val di Sole fotografisch gered werd. Nu gaat gewoon om hoeveel pijn staalmans wil lijden voor z'n nieuwe speeltje. Ik weet niet op z'n interieur nog hetzelfde is als een paar maanden geleden, maar ik ben bang dat hij minimaal voor een D700 gaat en dat de IKEA Utrecht tevergeefs de folders in zijn bus gooit.
Oww... dus het mag alleen voor tijdelijke oplossingen (als het eigenlijk al te laat is), niet voor duurzame oplossingen :?

:angelnot:
Wordt het niet eens tijd dat jij je keuze bekend gaat maken aan het voetvolk???
(en antwoorden met iets in de trend van "ja" accepteer ik niet)

dussssssss©
DE site

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma aug 09, 2010 7:36 pm

BOSS schreef:
JeroenK schreef:
Wa. Wa?? Wa!?!

dussssssss©
Ach oud hok, die dingen schrijven af als een raket, dus na 2 jaar koop je ze voor een prikkie. Zeker zon crisis uitvoering als staalmans' verhikel.

Ik zie echt niet waarom jullie niet een bijdrage doen. Tenslotte moeten we ook nog op DP-mod weekend op gran canaria, DP-mod "op de heide-sessie" en DP-mod "laten 'm eens lekker uit de broek hangen dagen". Das ook al niet gratis, en dat doen we allemaal voor jullie!

Boeh!
Ich Heisse Super Fantastisch!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 09, 2010 7:55 pm

Xircuit schreef: Ik zie echt niet waarom jullie niet een bijdrage doen. Tenslotte moeten we ook nog op DP-mod weekend op gran canaria, DP-mod "op de heide-sessie" en DP-mod "laten 'm eens lekker uit de broek hangen dagen". Das ook al niet gratis, en dat doen we allemaal voor jullie!

Boeh!
Weet je zeker dat jij ook niet mod op mtb dot nl?!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma aug 09, 2010 10:01 pm

aardig van Xircuit dat ie wil doneren,

echter kent niemand de hier aangehaalde Nikon directeur?
Of de niet aangehaalde Canon directeur? Plons calling...

(Staalmans Zweed is meer iets voor)

Oz

Bericht door Oz » ma aug 09, 2010 10:09 pm

Ideetjes:

1)
Wellicht kunnen jullie hoog-resolutie actie-foto's gaan verkopen (als file of als geprinte foto). Staan geregeld erg gave foto's op DP. Of dit van de UCI mag dat weet ik echter niet.

2)
Help 'm de zomer door > op DP zijn we met velen. Als iedereen € 1,- (of misschien wel € 2 of € 3 etc) kan doneren (da's minder dan 1 pint in het weekend minder drinken) dan hebben we er met zijn allen weer een hoop lol van. Ik heb hier geen problemen mee iig. Of we hiermee tot het hele bedrag komen weet ik niet maar als de 300 meest actieve leden ieder € 3,- doneren (1 pint) is ie al op de helft).

Ik kies voor het laatste (2). Wie doet mee?

Oz

Btw:
- Canon noch Nikon zal sponsoren ben ik bang.
- Zo'n "vriendin" is misschien nog wel duurder dan een van het andere soort.... ;-)

Sven

Bericht door Sven » ma aug 09, 2010 10:26 pm

Punt 2 is een mooi plan.

Plaats reactie