Race 3: Singlespeed Bergrace 2010 Oosterbeek 27/06
Moderators:JJ, Beheerders
Oefenen wij vast onze reactie komende weken...wictor schreef:Ik ga ook weer eens een gokje wagen denk ik (als ik m'n stuur terug heb van 'De Lange'). 150 zodat ik 's middag bier & worstjes kan gooien of zo.

(rond minuut 1)
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Pfff, Benny is daarom uit het startvak gehaald, hij had geen mouwtjes aan zijn shirt
Gelukkig hadd ie een shirt lange mouwen in de auto liggen..
Die KNWU is geen goede toevoeging aan de Bergraces. Ik zeg 'terug naar de zwarte bond!!'
JJ

Die KNWU is geen goede toevoeging aan de Bergraces. Ik zeg 'terug naar de zwarte bond!!'
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
-
Dit is geen onzin? Ik begrijp dat we dus niet mogen starten met een mouwloos shirt?JJ schreef:Pfff, Benny is daarom uit het startvak gehaald, hij had geen mouwtjes aan zijn shirt![]()
JJ
Ik zeg, zullen we met de SS-ers een statement maken en allemaal met een mouwloos vest aan de start verschijnen?
TBB
Hmm, leuk zo'n actie, maar waarom sturen jullie niet een mailtje naar Hans Burgersdijk?
Vertel over het voorval en vraag hem of ie de KNWU kan bewegen om zich soepeler op te stellen bij zijn wedstrijden. Het is immers in zijn belang: Zijn wedstrijden zijn voor iedereen. Als de KNWU mensen gaat wijzen op regels die geen niet-licentiehouder kent en nauwelijks praktische waarde hebben, dan jaag je ze alleen maar tegen het harnas.
Overigens is het maar een (1!) KNWU official die het in zijn hoofd haalt om dit soort regels af te dwingen en dat is telkens dezelfde.
Vertel over het voorval en vraag hem of ie de KNWU kan bewegen om zich soepeler op te stellen bij zijn wedstrijden. Het is immers in zijn belang: Zijn wedstrijden zijn voor iedereen. Als de KNWU mensen gaat wijzen op regels die geen niet-licentiehouder kent en nauwelijks praktische waarde hebben, dan jaag je ze alleen maar tegen het harnas.
Overigens is het maar een (1!) KNWU official die het in zijn hoofd haalt om dit soort regels af te dwingen en dat is telkens dezelfde.
Als ik de reglementen op de site van de KNWU bekijk zie ik nergens iets staan dat je bij een MTB wedstrijd een shirt met mouwen moet dragen.
In het reglement voor MTB wedstrijden staat in artikel 4.3.013 wel dat bij downhill wedstrijden de UCI adviseert om een shirt met lange mouwen te dragen.
Iemand enig idee waar dit regeltje te vinden is?
In het reglement voor MTB wedstrijden staat in artikel 4.3.013 wel dat bij downhill wedstrijden de UCI adviseert om een shirt met lange mouwen te dragen.
Iemand enig idee waar dit regeltje te vinden is?
Ludieke actie, met de komst van de regelmatigheids punten komen er KNWU regeltjes.JeroenK schreef:Hmm, leuk zo'n actie, maar waarom sturen jullie niet een mailtje naar Hans Burgersdijk?
Burgersdijk zijn keuze en hij snapt ook wel dat niet iedereen daar blij mee is.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Maar die regeltjes waren er eerder ook al? Ik kan me herinneren dat Wictor een keer een ernstige berisping gekregen heeft een jaar of wat terug in Arnhem voor het rijden met een mouwloos shirt. Uiteindelijk mocht hij net aan starten.
Mijn herinnering is dat de shirtregel uit het wegreglement komt. De meeste juryleden zijn natuurlijk alleen daar mee bekend en als er dan zo'n stel bijdehante adrenaline/testosteron junkies je vertelt dat je er helemaal naast zit: daar zou ik ook een beetje moe van worden als ik ze laww was...
Wat is nu eigenlijk het echte probleem? Een paar mouwen betekent niet echt prestatievermindering, toch? En zeuren om het zeuren is ook weer zo wat... Ik begrijp dat iedereen hier een fabelhafte schouderpartij heeft van aan dat stuur sjorren en dat graag toont, maar moet je dan niet gewoon je koerstrui een maat kleiner kopen?
Mijn herinnering is dat de shirtregel uit het wegreglement komt. De meeste juryleden zijn natuurlijk alleen daar mee bekend en als er dan zo'n stel bijdehante adrenaline/testosteron junkies je vertelt dat je er helemaal naast zit: daar zou ik ook een beetje moe van worden als ik ze laww was...
Wat is nu eigenlijk het echte probleem? Een paar mouwen betekent niet echt prestatievermindering, toch? En zeuren om het zeuren is ook weer zo wat... Ik begrijp dat iedereen hier een fabelhafte schouderpartij heeft van aan dat stuur sjorren en dat graag toont, maar moet je dan niet gewoon je koerstrui een maat kleiner kopen?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Sommige mensen rijden gewoon graag in een mouwloos shirt. Niet meer en niet minder.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Korte broek valt niet erg op, kniekousen lijken teveel op compressie sokken. Probeer het eens met full-face helm, complete body-armour en je bombproof DH-erTall Boy Bram schreef:Hey Ottje,
Kan jij niet een passende spokecard bedenken met zaken die het KNWU-licht niet kunnen velen? Ik wil wel komen in korte broek, kniekousen en mouwloos shirt. Het is dat ik geen lederhose heb anders....
TBB

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Tijdrit helm, dreadlocks en met je fixie valt moeilijk te over treffen. Burgersdijk is inmiddels wat gewend.sneeuwpop schreef:
Korte broek valt niet erg op, kniekousen lijken teveel op compressie sokken. Probeer het eens met full-face helm, complete body-armour en je bombproof DH-er
Limited edition spokacard kan er wel vanaf
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
-
-
-
Ik ben er bij, als ik ben hersteld ben van een zeer pijnlijke nek, (mijn zoon een uurtje op mijn nek gahad) met als gevolg al drie dagen knallende koppijn.
Daar gaat mijn training......
Ik ga dan wel in gewoone kleren rijden! Mij wil je niet mouwloos en zeker niet
in mijn blote reed rond zien rijden.
Daar gaat mijn training......

Ik ga dan wel in gewoone kleren rijden! Mij wil je niet mouwloos en zeker niet
in mijn blote reed rond zien rijden.