Fox 2011

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
trixie24
Fox 2011

Bericht door trixie24 » wo apr 14, 2010 9:56 am

nut-case

Bericht door nut-case » wo apr 14, 2010 10:35 am

ik vind die coating alleen wat minder op de stancions
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

cHoc

Bericht door cHoc » wo apr 14, 2010 5:12 pm

ik vind dan vooral de de IS tabs op de Fox40 een beetje verkeert, verder heeft de rest allemaal postmount.
shoot me again, I ain't dead yet

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo apr 14, 2010 7:21 pm

nut-case schreef:ik vind die coating alleen wat minder op de stancions
Werkt wel beter, minder wrijving

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo apr 14, 2010 8:04 pm

cHoc schreef:ik vind dan vooral de de IS tabs op de Fox40 een beetje verkeert.
Vindt je,ze gebruiken de IS tabs al sinds dat ze de 40 op de markt hebben gebracht.Niet te vergeten dat sommige hardcore lui graag de oversized 220mm en 225mm schijven willen gebruiken met de daarvoor ontworpen adaptors.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

vinay

Bericht door vinay » wo apr 14, 2010 8:36 pm

Die adaptors daarvoor zijn er vast ook wel voor de 8" PM nokken (waar inmiddels wel meer vorken mee uitgerust zijn). Fox is op dit moment wel wat alleen met 8" IS nokjes (had Marzocchi ze ook op de Monster?) maar 't grote voordeel is dat je in elk geval elke remklauw erop kan zetten. Dus ook de IS klauwen (met korte onderarm).

Ik weet niet of 't 'n heel groot nadeel is, maar je kunt dus geen kleinere schijf erop kwijt terwijl andere racers die toevallig 'n Boxxer hebben soms genoeg hebben aan 'n kleinere schijf. IS nokken voor kleinere schijven gaat wellicht niet met die dikke binnenpoten die ze gebruiken, maar misschien was 't met PM (7" PM) wel gelukt. Als dat zou lukken, dan is dat 't enige voordeel dat ik kan bedenken om voor PM te kiezen in plaats van IS (los van dat de fietsenbouwer PM zo lekker snel vindt gaan).

cHoc

Bericht door cHoc » do apr 15, 2010 5:41 pm

Niet dat ik IS niks vind, had liever gehad dat ze marktbreed met IS verder gingen ipv met Postmount, maar de meeste voorvorken en langzaam aan steeds meer frames hebben nu Postmount, dus waarom dan aan IS vasthouden??
Ivm de dikke voorpoten hoef je het niet te laten, zie daarvoor de Boxxer, die heeft minder dikke poten maar ook een as die redelijk ruim voor de poten zit, en heeft 8" Postmount tabs.
Daarbij zitten Postmount tabs meer naar binnen toe dan IS tabs, de ruimte is er daarom wel.

En net als Vinay al zegt, als het gaat om de grotere schijf, als je al 8" Postmount tabs hebt kun je daar ook een adapter voor maken om de 220/225 schijven te kunnen gebruiken, dat maakt dan geen verschil, een adapter krijg je dan toch.

vinay

Bericht door vinay » do apr 15, 2010 6:38 pm

Hm, weet je zeker dat de Boxxer 8" PM tabs heeft? Volgens mij rijden sommige gesponsorde rijders (zoals Sam Hill) met kleinere schijven. Deed ie althans met 't vorige type Boxxer (met de Boxxer schijfrembevestiging) dus 't lijkt me niet dat hij gelukkig zou zijn als hij gedwongen wordt meer roterend gewicht dan nodig mee te nemen.

Hoe dan ook, zoals gezegd zullen die IS tabs voor niemand 'n belemmering zijn (zowel IS als PM klauwen kun je erop kwijt) terwijl je toch mensen zult moeten teleurstellen als ze overstappen op PM vorken. Sowieso, hebben ze iets veranderd aan die onderpoten? De onderpoten herontwerpen enkel voor de andere schijfrembevestiging is zeker zonde van de moeite. Maar goeie kans dat als ze zover zijn, ze de overstap naar PM ook wel maken.

Wat betreft die extra grote (groter dan 210mm) schijven, zijn die vorken daar wel voor gecertificeerd? Kan me nog herinneren dat Specialized 'n hele bende Enduro fietsen terug moest roepen omdat ze te grote schijven aan de Fox vorken gehangen hadden.

alain

Bericht door alain » do apr 15, 2010 7:59 pm

de 2010 boxxers hebben een 6" postmount bevestiging,
als ik me niet vergis reed Peaty in Canberry met 160mm schijven

cHoc

Bericht door cHoc » do apr 15, 2010 8:20 pm

Dan is het 6" op de Boxxer, dacht dat het 8" was

Trekrules

Bericht door Trekrules » do apr 15, 2010 9:22 pm

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Plaats reactie