Fox 2011
Moderator:Beheerders
Vindt je,ze gebruiken de IS tabs al sinds dat ze de 40 op de markt hebben gebracht.Niet te vergeten dat sommige hardcore lui graag de oversized 220mm en 225mm schijven willen gebruiken met de daarvoor ontworpen adaptors.cHoc schreef:ik vind dan vooral de de IS tabs op de Fox40 een beetje verkeert.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Die adaptors daarvoor zijn er vast ook wel voor de 8" PM nokken (waar inmiddels wel meer vorken mee uitgerust zijn). Fox is op dit moment wel wat alleen met 8" IS nokjes (had Marzocchi ze ook op de Monster?) maar 't grote voordeel is dat je in elk geval elke remklauw erop kan zetten. Dus ook de IS klauwen (met korte onderarm).
Ik weet niet of 't 'n heel groot nadeel is, maar je kunt dus geen kleinere schijf erop kwijt terwijl andere racers die toevallig 'n Boxxer hebben soms genoeg hebben aan 'n kleinere schijf. IS nokken voor kleinere schijven gaat wellicht niet met die dikke binnenpoten die ze gebruiken, maar misschien was 't met PM (7" PM) wel gelukt. Als dat zou lukken, dan is dat 't enige voordeel dat ik kan bedenken om voor PM te kiezen in plaats van IS (los van dat de fietsenbouwer PM zo lekker snel vindt gaan).
Ik weet niet of 't 'n heel groot nadeel is, maar je kunt dus geen kleinere schijf erop kwijt terwijl andere racers die toevallig 'n Boxxer hebben soms genoeg hebben aan 'n kleinere schijf. IS nokken voor kleinere schijven gaat wellicht niet met die dikke binnenpoten die ze gebruiken, maar misschien was 't met PM (7" PM) wel gelukt. Als dat zou lukken, dan is dat 't enige voordeel dat ik kan bedenken om voor PM te kiezen in plaats van IS (los van dat de fietsenbouwer PM zo lekker snel vindt gaan).
- cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Niet dat ik IS niks vind, had liever gehad dat ze marktbreed met IS verder gingen ipv met Postmount, maar de meeste voorvorken en langzaam aan steeds meer frames hebben nu Postmount, dus waarom dan aan IS vasthouden??
Ivm de dikke voorpoten hoef je het niet te laten, zie daarvoor de Boxxer, die heeft minder dikke poten maar ook een as die redelijk ruim voor de poten zit, en heeft 8" Postmount tabs.
Daarbij zitten Postmount tabs meer naar binnen toe dan IS tabs, de ruimte is er daarom wel.
En net als Vinay al zegt, als het gaat om de grotere schijf, als je al 8" Postmount tabs hebt kun je daar ook een adapter voor maken om de 220/225 schijven te kunnen gebruiken, dat maakt dan geen verschil, een adapter krijg je dan toch.
Ivm de dikke voorpoten hoef je het niet te laten, zie daarvoor de Boxxer, die heeft minder dikke poten maar ook een as die redelijk ruim voor de poten zit, en heeft 8" Postmount tabs.
Daarbij zitten Postmount tabs meer naar binnen toe dan IS tabs, de ruimte is er daarom wel.
En net als Vinay al zegt, als het gaat om de grotere schijf, als je al 8" Postmount tabs hebt kun je daar ook een adapter voor maken om de 220/225 schijven te kunnen gebruiken, dat maakt dan geen verschil, een adapter krijg je dan toch.
shoot me again, I ain't dead yet
Hm, weet je zeker dat de Boxxer 8" PM tabs heeft? Volgens mij rijden sommige gesponsorde rijders (zoals Sam Hill) met kleinere schijven. Deed ie althans met 't vorige type Boxxer (met de Boxxer schijfrembevestiging) dus 't lijkt me niet dat hij gelukkig zou zijn als hij gedwongen wordt meer roterend gewicht dan nodig mee te nemen.
Hoe dan ook, zoals gezegd zullen die IS tabs voor niemand 'n belemmering zijn (zowel IS als PM klauwen kun je erop kwijt) terwijl je toch mensen zult moeten teleurstellen als ze overstappen op PM vorken. Sowieso, hebben ze iets veranderd aan die onderpoten? De onderpoten herontwerpen enkel voor de andere schijfrembevestiging is zeker zonde van de moeite. Maar goeie kans dat als ze zover zijn, ze de overstap naar PM ook wel maken.
Wat betreft die extra grote (groter dan 210mm) schijven, zijn die vorken daar wel voor gecertificeerd? Kan me nog herinneren dat Specialized 'n hele bende Enduro fietsen terug moest roepen omdat ze te grote schijven aan de Fox vorken gehangen hadden.
Hoe dan ook, zoals gezegd zullen die IS tabs voor niemand 'n belemmering zijn (zowel IS als PM klauwen kun je erop kwijt) terwijl je toch mensen zult moeten teleurstellen als ze overstappen op PM vorken. Sowieso, hebben ze iets veranderd aan die onderpoten? De onderpoten herontwerpen enkel voor de andere schijfrembevestiging is zeker zonde van de moeite. Maar goeie kans dat als ze zover zijn, ze de overstap naar PM ook wel maken.
Wat betreft die extra grote (groter dan 210mm) schijven, zijn die vorken daar wel voor gecertificeerd? Kan me nog herinneren dat Specialized 'n hele bende Enduro fietsen terug moest roepen omdat ze te grote schijven aan de Fox vorken gehangen hadden.
Transition TR450 met de 180mm Fox
http://www.vitalmtb.com/images/photos/0 ... 1271354542
http://www.vitalmtb.com/images/photos/0 ... 1271354542
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life