Wat een onzin, alsof er in Nederland alleen maar dingen fout gaan, voorlopig leef ik in het beloofde land...
En, we zitten hier op een forum, dus internetbelasting lijkt me best een relevant onderwerp. On-topic:
- D66 is bij uitstek een partij die voor het recht van ieder individu op komt, en nu scheren zij iedereen over een kam door een internetbelasting te introduceren, terwijl lang niet iedere internet gebruiker zomaar content van het internet plukt, of kopieert.
- Is internet niet de oplossing van veel problemen? Het fileprobleem door thuiswerken, het beperken van eindeloze papieren administraties, een boost voor de economie omdat we ieder jaar efficienter kunnen werken door deze automatisering.
- Wie gaat dit controleren? Meterkastje? Hoe doen we dát, per adres? "omdat er toch wel een internetverbinding zal zijn", zoals bij de kopieertax slaan we iedereen aan? Of gaan we via de internetproviders geld rond pompen? Weer een ambtenaren apparaat erbij? Of gaan we de struikrovers van Buma Stemra hiervoor inschakelen?
Maar goed, het gaat niet gebeuren, want in europees verband is het een en ander erg stijdig, want wettelijk verplichte licenties zijn in deze vorm zeker niet toegestaan. En daarnaast, het gaat om het beschremen van het intellectueel eigendom, en als iets wel bezopen is, dan is het beschermen van een woord-volgorde met paar noten er onder. Alle artiesten, schrijvers, fotograven, filmmakers, software ontwikkelaars plukken de vruchten van het internet (want gratis publiciteit voor een onmetelijk publiek) maar houden wel hun handje op als iemand het gaat gebruiken... Het geclaim van rechten heeft al veel sporen getrokken, zoals octrooien op baanbrekende technieken en medicijnen, die veel "onoplosbare" problemen oplossen.
toevoeging:
didadunlop schreef:
(en dat als gevolg hiervan 3/4 van alle cd/dvd zaken failliet gaat boeit natuurlijk niemand)
Sommige dingen komen, sommige dingen gaan. CD/DVD's zijn gewoon verleden tijd. Het boeit mij inderdaad helemaal niet, want ze konden van 100.000km aan zien komen dat dit een afbouwde markt was.
Je gaat toch ook niet jammeren als de laatste turfboer van nederland falliet gaat? Had hij maar op tijd naar olie moeten switchen.