Internetheffing WTF

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
Internetheffing WTF

Bericht door Trekrules » wo apr 07, 2010 4:30 pm

Die lui van D66 sporen echt niet met hun voorstel in hun verkiezings programma :x

D66 wil internetheffing
Als het aan D66 ligt, gaan we belasting betalen op internetverbindingen. Dat staat te lezen in het concept verkiezingsprogramma. Door middel van het heffen van belasting op internetverbindingen wil de partij auteursrechtsorganisatie tegemoet komen en het downloadverbod op auteursrecht afschaffen.

D66 is tegen het omstreden downloadverbod op auteursrecht, net als GroenLinks. Daarvoor is de plaats zou dus een belasting gerekend moeten worden. Uit deze inkomstenbron zouden auteursrechthebbende vergoed kunnen worden.

Vorig jaar besloot het kabinet voor een downloadverbod op auteursrecht. Dat leverde veel kritiek op omdat de consument daar de dupe van zou zijn. Sinds de val van het kabinet staat het auteursrecht weer ter discussie.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Tripod

Bericht door Tripod » wo apr 07, 2010 4:46 pm

Hehe zullen de buren leuk gaan vinden, leuke lijn om plat te downloaden hier ^^

Timmos

Bericht door Timmos » wo apr 07, 2010 4:51 pm

zoiets gaat toch niet lukken.

Maar denk dat ik nederland over een paar jaartjes vaarwel zeg als het zo doorgaat.

koen vlemminx

Bericht door koen vlemminx » wo apr 07, 2010 5:10 pm

ik denk dat je niet de enige bent die daar over denkt. het word alleen maar duurder (ze moeten steeds meer geld hebben).
downhill is voor de echte man =)

Sneeck

Bericht door Sneeck » do apr 08, 2010 5:49 am

Zwaar, maar dan ook zwaar onrealistisch. Dus ze willen iedereen die het net gebruikt(die hier verdomme geld voor betalen voor een abonnement) belasten voor iets wat misschien 70 % nooit doet?!(lees het illegaal downloaden/ sharen van bestanden)

Stelletje blinde kippen die denken dat hier iemand voor is, nog meer belastingen. Aan de andere kant als deze belasting laag uitvalt mogen we dan onbeperkt "legaal" downen? Vast niet :ban:

Ze willen bezuinigen op dingen waar je niet op moet bezuinigen(brandweer op ambulance WTF?!) en vervolgens nieuwe belastingen door onze strot duwen waarvan hoogstwaarschijnlijk de opbrengst weer in rook opgaat en niemand duidelijk weet wat we ermee moeten. Jaaa nieuw kabinet wordt weer een lachertje.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do apr 08, 2010 7:03 am

Prima plan!!!!

Denk je eens in, nooit meer muziek/films kopen maar alles gewoon gratis en éénvoudig downloaden op de door D66 beschikbaar gestelde website.

Ik zeg doen!

dussssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

didadunlop

Bericht door didadunlop » do apr 08, 2010 7:45 am

BOSS schreef:Prima plan!!!!

Denk je eens in, nooit meer muziek/films kopen maar alles gewoon gratis en éénvoudig downloaden op de door D66 beschikbaar gestelde website.

Ik zeg doen!

dussssssssss©
Inderdaad gewoon doen. Als het echt leuke bandjes zijn koop ik de cd toch wel (support your scene) maar voor alle tijdelijke meuk en films die ik 1 keer kijk is dit echt de oplossing.

Ik ben voor!!!

(en dat als gevolg hiervan 3/4 van alle cd/dvd zaken failliet gaat boeit natuurlijk niemand)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do apr 08, 2010 8:24 am

BOSS schreef: Ik zeg doen!
Was dat niet een andere partij? :lol:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 8:45 am

er gaan veel meer dingen fout hiero ..

en waarover gaan we zeiken .. internet belasting..

ga je schamen nep nederlanders :ban:

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do apr 08, 2010 9:43 am

Wat een onzin, alsof er in Nederland alleen maar dingen fout gaan, voorlopig leef ik in het beloofde land...

En, we zitten hier op een forum, dus internetbelasting lijkt me best een relevant onderwerp. On-topic:

- D66 is bij uitstek een partij die voor het recht van ieder individu op komt, en nu scheren zij iedereen over een kam door een internetbelasting te introduceren, terwijl lang niet iedere internet gebruiker zomaar content van het internet plukt, of kopieert.
- Is internet niet de oplossing van veel problemen? Het fileprobleem door thuiswerken, het beperken van eindeloze papieren administraties, een boost voor de economie omdat we ieder jaar efficienter kunnen werken door deze automatisering.
- Wie gaat dit controleren? Meterkastje? Hoe doen we dát, per adres? "omdat er toch wel een internetverbinding zal zijn", zoals bij de kopieertax slaan we iedereen aan? Of gaan we via de internetproviders geld rond pompen? Weer een ambtenaren apparaat erbij? Of gaan we de struikrovers van Buma Stemra hiervoor inschakelen?

Maar goed, het gaat niet gebeuren, want in europees verband is het een en ander erg stijdig, want wettelijk verplichte licenties zijn in deze vorm zeker niet toegestaan. En daarnaast, het gaat om het beschremen van het intellectueel eigendom, en als iets wel bezopen is, dan is het beschermen van een woord-volgorde met paar noten er onder. Alle artiesten, schrijvers, fotograven, filmmakers, software ontwikkelaars plukken de vruchten van het internet (want gratis publiciteit voor een onmetelijk publiek) maar houden wel hun handje op als iemand het gaat gebruiken... Het geclaim van rechten heeft al veel sporen getrokken, zoals octrooien op baanbrekende technieken en medicijnen, die veel "onoplosbare" problemen oplossen.

toevoeging:
didadunlop schreef: (en dat als gevolg hiervan 3/4 van alle cd/dvd zaken failliet gaat boeit natuurlijk niemand)

Sommige dingen komen, sommige dingen gaan. CD/DVD's zijn gewoon verleden tijd. Het boeit mij inderdaad helemaal niet, want ze konden van 100.000km aan zien komen dat dit een afbouwde markt was.

Je gaat toch ook niet jammeren als de laatste turfboer van nederland falliet gaat? Had hij maar op tijd naar olie moeten switchen.
Ich Heisse Super Fantastisch!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 10:22 am

Xircuit schreef:Wat een onzin, alsof er in Nederland alleen maar dingen fout gaan,
.
nou niet alleen maar..maar wel veel..

ik kan me een liedje herinneren van lange frans... maar das zeker oud nieuws ?
Xircuit schreef:Wat voorlopig leef ik in het beloofde land...
.
ik vind het meer het beRoofde land

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 10:33 am

Xircuit schreef: Je gaat toch ook niet jammeren als de laatste turfboer van nederland falliet gaat? Had hij maar op tijd naar olie moeten switchen.
dit is nou die schele bullshit die ik bedoel..

zie jij het hele plaatje wel ?

olie in NL.. waar ? > de wadden > mag niet natuurgebied
> nu willen we van het midden oosten af.. > en nu mag het wel..

de rede dat de turfboer falliet is > is door vooruitgang in techniek en omdat er nederlanders waren die goedkoper olie konden importeren en zo pietje turf in de WW zetten..

jou opmerking laat ook duidelijk het egoisme in NL land zien waar we nu aan KAPOT gaan ..

zolang het niet in jou straatje gebeurd fukt t je niets...

ik woon nu in een mooie blanke woonwijk..maar ik irriteer me nog genoeg aan dingen buiten mijn leef omgeving
dat is niet omdat ik niets beters te doen heb.. maar omdat het me interesseert en irriteerd omdat anderen er wel nog steeds last van hebben ..

dat is nationalisme.. houden van je volk..ook al zitten er eikels tussen !

internet belasting fukt me niets.. er zijn genoeg andere politieke wendingen waar we ons beter zorgen over kunnen maken !

b1wb

Bericht door b1wb » do apr 08, 2010 11:04 am

cyberhawk schreef:
Xircuit schreef: Je gaat toch ook niet jammeren als de laatste turfboer van nederland falliet gaat? Had hij maar op tijd naar olie moeten switchen.
ik woon nu in een mooie blanke woonwijk..maar ik irriteer me nog genoeg aan dingen buiten mijn leef omgeving
dat is niet omdat ik niets beters te doen heb.. maar omdat het me interesseert en irriteerd omdat anderen er wel nog steeds last van hebben ..

dat is nationalisme.. houden van je volk..
Heet jij Geert in het echt ofzo? Ik snap niet zo goed wat internetheffing, cd-verkoop en turfstekers te maken hebben met het feit dat jij in een mooie blanke woonwijk woont. Overigens is mooi heel persoonlijk. Waar bevindt deze prachtige woonwijk zich?

didadunlop

Bericht door didadunlop » do apr 08, 2010 11:04 am

Sommige dingen komen, sommige dingen gaan. CD/DVD's zijn gewoon verleden tijd. Het boeit mij inderdaad helemaal niet, want ze konden van 100.000km aan zien komen dat dit een afbouwde markt was.
audio mode aan
Aangezien de audiokwaliteit van CD/LPs nog steeds beter is dan die van een MP3 is er nog steeds een grote markt voor. Deze is zich wel aan het verplaatsen naar internethandel.

MP3 is een formaat voor portable audio en de bijbehorende kleine frut speakertjes. Op een goede stereo/zaal klinkt MP3 alsof de bass op 10 staat en de rest op -10. Dus kut:D

audio mode uit
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do apr 08, 2010 11:10 am

Of de olie nu uit de hemel of de grond komt heeft er niets mee te maken. Het zelfde geld voor TNT post, vroeger stuurde we iedereen post. Nu hebben we e-mail. Tja, is dat dan zielig voor de mensen van TNT? Wellicht, maar je kunt geen oude technieken onderhouden, terwijl er niemand (of minder) op zit te wachten. TNT moet dus afslanken, en legt zich toe op pakketservice.

Dus, als pietje slim zou zijn geweest, gaat hij iets doen waar wel geld mee is te verdienen, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid als ondernemer, en daar is niet zieligs aan.

Het valt mij op dat mensen die juist in een blanke wijk wonen zich irriteren aan allerlei randverschijnselen, zoals kutmarokanen. Mijn oom, die woont op Mallorca en daar elke dag de Telegraaf open slaat, stemt PVV, "omdat het nu toch echt eens moet gedaan zijn met het zwarte tuig". Ik zelf, zelfs tamelijk liberaal en rechts, woon in Amsterdam Oost, gezellig met een hoop allochtonen. En weet je? Nergens last van, prima lui.

Beroofd land? Wat een onzin, natuurlijk zijn er vervelende dingen, en verliezers zijn er altijd. Echter, op weinig plaatsen op wereld zo beperkt, als hier in Nederland. Dat nummertje van Frans duidt er maar op dat we geweld verafschuwen, en het duidt op incidenten, er zijn weinig landen waar zo beperkt geweldsdelicten plaats vinden als in Nederland. Wat had je in gedachte? Een eiland waar iedereen met elkaar knuffelt, met een smile begroet en bij elkaar op de koffie komt? Dát is een utopie. Wees blij met de faciliteiten, mogelijkheden en verdraagzaamheid die we in praktisch het dichtstbevolkte land ter wereld hebben.

Maar goed, D66...
Laatst gewijzigd door Xircuit op do apr 08, 2010 11:15 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do apr 08, 2010 11:12 am

@ Didadunlop: Ja, maar mij punt is dat het grote publiek er niet meer op zit te wachten. LPtje opzetten blijft natuurlijk ook wel romantisch ;)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 11:21 am

b1wb schreef:
cyberhawk schreef:

dat is nationalisme.. houden van je volk..
Heet jij Geert in het echt ofzo? Ik snap niet zo goed wat internetheffing, cd-verkoop en turfstekers te maken hebben met het feit dat jij in een mooie blanke woonwijk woont. Overigens is mooi heel persoonlijk. Waar bevindt deze prachtige woonwijk zich?
ik heb me heel even boos gemaakt,.. maar de gedachte dat jij ook gewoon een simpele nederlander ben .. maakt t allenmaal wat beter te verdragen ..

LEES heel de post.. (nog een keer..of 2 ?)
en probeer dan de vergelijking eruit te halen !

de vergelijking met geert vind ik triest van je !

geert is een lamlul die loopt te ouwehoeren over hoofddoekjes..
hij zet elke nationalist voor lul daarmee.. de enige reden dat hij stemmen vangt is omdat het volk het zat is en er niets beters is om op te stemmen ..
ondanks dat sommige punten van hem helemaal niet zo gek zijn..ze vallen alleen niet op tussen de rest van het slap geouwehoer.. :(

on topic >
internet belasting is weer een nieuw iets om de oude onopgeloste problemen te vergeten.. en met dit geld vullen ze weer een gat van iets anders..
over een maand of zo dan is er weer iets anders.. extra import belasting ..om de nederlandse markt op te krikken zodat je cheap parts uit de UK ineens heel duur worden ....
NIEMAND weet dan nog het punt internet belasting !
want in deze snelle maatschappij is vorige week alweer heel oud nieuws.. :bandana:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 08, 2010 11:40 am

Xircuit schreef:Ik zelf, woon in Amsterdam Oost, gezellig met een hoop allochtonen. En weet je? Nergens last van, prima lui.
...
tis dat me collega er niet anders had ik je een straat of 2 (buurt ) kunnen noemen waar je met je mooiste bike (geen fixie) doorheen mag fietsen van mij.. hopend dat je ook weer fietsend eruit komt ! de politie rijd daar nog niet eens doorheen !

en je oom op mallorca heeft helemaal t recht niet om te stemmen als hij daar woont..
zelfde als dat allochtonen het recht niet horen te hebben te stemmen hier.. :ban:

ik kan wel 1000 voorbeelden noemen.. maar ik kan met alle toespelingen die ik al krijg missch idd beter mn eigen partij oprichten en daar de moeite in steken ..
en gelijk die download belasting invoeren :evil: natuurlijk wel na een dikke omkoopsom geincasserd te hebben en gelijk te emigreren naar canada :angelnot:

ik heb vaker politieke discussies , en merk vaak dat mensen mij kwalijk nemen "rechts" te zijn..of erger nog beschuldigen me van nazisme.. :x
5 minuten later herzien ze die mening...en zien ze vaak in hoe links ook gevaarlijk kan zijn

nee ONE BIG happy WORLD is idd een utopie.. daarom ben ik ook niet links :D
maar we wijken behoorlijk af de laatste tijd naar het einde van de wereld...

en iedereen weet.. dat we daar zelf aan hebben meegewerkt..

door boos te zijn over eventuele internet belasting
en
belangrijkere dingen te negeren ..omdat het niet in ons straatje gebeurd..

cd handel ...wat zou het..?
dida haalt een goed punt aan btw.. maar vergeet niet dat die pino in de cd winkel niet de "handel" is..
er zit veeeel meer achter een cd'tje en 1000den banen.. we zijn net uit de recessie...en we komen er ook zo weer in als sommige mensen hun kop niet uit hun aars halen :oops:

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do apr 08, 2010 12:29 pm

cyberhawk schreef:
Xircuit schreef:Ik zelf, woon in Amsterdam Oost, gezellig met een hoop allochtonen. En weet je? Nergens last van, prima lui.
...
tis dat me collega er niet anders had ik je een straat of 2 (buurt ) kunnen noemen waar je met je mooiste bike (geen fixie) doorheen mag fietsen van mij.. hopend dat je ook weer fietsend eruit komt ! de politie rijd daar nog niet eens doorheen !
Volstrekte onzin, wat betreft Amsterdam.

Maar laten we on-topic gaan, hier gaan we niet uit komen.
Laatst gewijzigd door Xircuit op do apr 08, 2010 3:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

b1wb

Bericht door b1wb » do apr 08, 2010 1:22 pm

Xircuit schreef:
cyberhawk schreef:
...
Volstrekte onzin, wat betreft Amsterdam.

Maar laten on-topic gaan, hier gaan we niet uit komen.
Ik geef je volstrekt gelijk! Ik ga me hier niet aan wagen. (Ik ben tenslotte maar een simpele Nederlander, dus ik zal er ook wel geen verstand van hebben.)

edit: Amsterdam is heerlijk, en natuurlijk heb je er rotte plekken net als in de rest van de wereld. Maar ik woon nog liever daar dan in het mooie blanke Staphorst. (om maar een voorbeeld te noemen)

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » vr apr 09, 2010 9:36 am

cyberhawk en zijn verjaardagsdiscussie bemoei ik me niet mee;

http://www.d66.nl/andersja/document/con ... xqjgv1.pdf

pagina 77..

ik snap dat voorstel nog niet helemaal; is die belasting die je vooraf betaalt een soort 'prijs' die je neerlegt om vervolgens alles legaal te kunnen downloaden? of een soort 'boete' die je betaalt omdat men ervan uitgaat dat je illegaal downloadt?

beide gevallen lijken me onrealistisch, hoe zit het dan met bijvoorbeeld sites als springerlink.com waar je al dik betaalt voor wetenschappelijke artikelen, of itunes?
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr apr 09, 2010 10:32 am

de G U R U schreef: cyberhawk en zijn verjaardagsdiscussie
wtf ?

joh ventje stem jij toch lekker op B-dirt..

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » do apr 22, 2010 9:23 pm

Wat een noobs bij D66..

Downloaden is NIET illegaal. Het uploaden is illegaal :p

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr apr 23, 2010 8:58 am

Ik haat linkse partijen, helemaal moeilijk doen over niet belangrijke dingen zoals downloaden, maar als het over moordenaars etc gaat dan mogen ze na een paar jaar weer vrij WTF :? :? :?
Serieus leer eerst logisch nadenken voordat je datsoort shit uitkraamt in de 2e kamer :ban:

Plaats reactie