Het grote XC versus FR in Schoorl topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr apr 02, 2010 1:40 pm

cyberhawk schreef:sorry maar ben nog geen 50..
Dacht ik al; wijsheid komt met de jaren :whistle:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr apr 02, 2010 1:46 pm

:o :D is waar..

maar met de jaren raak je het plezier in het leven ook kwijt..

ik zit er tussen in .. ja er zijn niet voor niets regels ..

maar tussen de regels door raggen blijft leuk

als de natuur zo hoog int vaandel staat in dit topic

neem ik aan dat de voorstanders ervan

alles recyclen, groene stroom hebben .. en groene auto ,. altijd de cv op 18 graden
geen wijn uit afrika drinken, lid zijn van green peace en het WWF !
................ik kan nog wel even doorgaan ?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr apr 02, 2010 3:10 pm

Sjittie schreef:
Jurriaan schreef:Vanwaar dat niemand de handschoen oppakt en een legaal freeride park aanlegt?
Uit Boss zijn worden begrijp ik dat er een stuk grond beschikbaar is.
BOSS heeft het over het recreatie gebied van het geestmerambacht, dat wordt in de toekomst uitgebreid daar is nu nog geen heuvel te zien dus veel valt er niet te Freeriden.
En het is natuurlijk pas legaal als gemeente er toestemming voor geeft
Dat word NU uitgebreid, en as we speak word het ingericht als je daar wat wilt voor de toekomst moet je NU aktie ondernemen. Het boerenland is inmiddels onteigend en de eerste graafwerkzaamheden zijn begonnen. Als het eenmaal klaar is maak je geen kans meer.
De gemeente heeft daar niets over te zeggen, het mooie is dat je alleen met de beheerder te maken hebt, een man met een moderne visie die zelf ook geregeld de MTB pakt. En vergeet niet dat GMA een RECREATIEgebied is, de bossen van Schoorl zijn Natura 2000 gebied met daarin 3 Natuurreservaten..........

Elk bikepark in Nederland begint natuurlijk vlak.......bij Argus waarschijnlijk ook.

2e optie is de vuilstort van GP Groot langs het kanaal deze gaat in de komende jaren verdwijnen, wordt afgedekt met een meter of 2 grond et voila je hebt een heuvel van 30 meter hoog. Wil je daar in de toekomst iets dan moet je nu aktie ondernemen en jezelf kenbaar maken.

Van illegaal blijven rijden komt er niet zomaar een oplossing alleen maar veel irritatie en onbegrip voor de MTB sport.

Trouwens op HET filmpje word er wel degelijk illegaal van de Niels Blink afgereden, laten we nou niet met zand gaan strooien!

Als je wat wilt moet je zelf aktie ondernemen en niet denken na mij de zondvloed!

Ik lijk godverdorie wel een pedagoog

dussssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

wictor

Bericht door wictor » vr apr 02, 2010 3:12 pm

Reality check:

In de eerste plaats is Nederland grotendeels cultuur, niet natuur, gezien het één grote aangeplante bende is (duingebieden overigens niet). Dat maakt het echter niet minder mooi of waardevol, en daarom zijn er instanties die het beschermen.

Je hebt gelijk: er is genoeg kroms (je mag bijv. op een bepaald terrein niet fietsen ivm 'natuurschade' maar de boel wordt wel mechanisch gekapt en verragd met zwaar materiaal :?). Desondanks hebben Boss et al. een paar goede (en terechte) punten.

De XC route nu is legaal, en is dat omwille van een heleboel ass kissing en goodwil. Was dat er niet, dan zou die route er ook niet (meer) zijn. Gave FR trails juichen we allemaal toe, maar zonder the ass kissing kom je er niet. "Boohoo, SBB heeft me niet teruggbeld" is een instelling waar je ook nooit verder mee komt als je paden wilt. 't Is jammer, maar zo werkt het.

Het in elkaars waarde laten is niet wat ter discussie staat hier. IEDEREEN hier (mag ik hopen) gunt je gave trails en de vrijheid om op zo veel mogelijk plekken te rijden. Waar 't om spant is dat illegaal rijden en bouwen, WETENDE dat het gevolgen heeft voor vrijheden van andere groepen, gewoon puur egoïsme is.

De XCers kunnen niet wild op ieder pad rijden (ondanks dat veel hier die route nu wel blind kunnen rijden), dus waarom zouden andere fietsende doelgroepen dat wel mogen? Believe me, ik ben helemaal voor minder regels en gezeur, maar je weet gewoon dat SBB & co. ons als één groep behandelen. Pas als iemand naar voren stapt met goede voorstellen en de handen uit de mouwen wil trekken komt daar verandering in.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » vr apr 02, 2010 3:29 pm

Tegen de freeriders:

Als jullie eens een contact met de gemeente willen zoeken en daar een gefundeerd plan neerleggen (wat wil je, waarom en hoe wil je het bereiken) daar op blijven hameren, vriendelijk blijven e.d. )Dan is er heus wel wat neer te zetten, het is alleen een kwestie van veel geduld (ja altijd, dat is bij zo'n Moskee ook zo)en hard werken.
Met een mentaliteit van: SBB heeft mij niet terug gebeld dan ga ik zelf maar weer fietsen kom je er niet. Je bent een minderheid dus zul je je moeten blijven inzetten.

Wil je 's wat hulp, je mag best een keer een mailtje sturen naar pr at...bikepark.nl
Dan kan ik eens uitleggen hoe wij het in Groningen hebben gedaan.

Zorg er iig voor dat de andere fietsen er iig geen last van hebben! Iedereen moet kunnen blijven recreëren!!

gr. Rinse

Bikepark Groningen
Whoop Whoop!

Smittie

Bericht door Smittie » vr apr 02, 2010 6:18 pm

we hebben ook contact gehad met gemeente daarom hebben we nu stuk grond en subsidie gehad voor het dirtpark

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr apr 02, 2010 9:50 pm

Mag ik ook nog ff.........
Boss, je doet of het jouw parcours is daar in Schoorl, mag ik dan even weten waar jij was toen ik met een aantal mannen samen met destijds nog F Nieuwenhuizen het bos inging om de route uit te stippelen zoals hij er nu ligt? Met de pot verf en een bladhark ? Kan je de namen zo noemen die erbij waren. Waren toen de enige fanatieke mannen die fietsten in/op/rond Schoorl. JIJ was er zeker niet bij !

En daarna, hoe wij toezegging gekregen hebben dat we op/rond het oude corssbaantje van 1300m lengte vrij spel hadden zolang we maar geen afval achterlieten ? Dat als we schansen bouwden het wellicht verstandig was als we er een chicken paadje langslegden ? Dat de boswachter erbij stond hoe we een nieuwe 2m hoge schans aan het bouwen waren ? Dat hij geregeld heeft dat er een vrachtje stammen van beneden naar boven is gereden met de shovel ?

Dat F Nieuwehuisen met pensioen gaat en er een boswachter met een verdacht klein snorretje aantreed die alle mondelinge afspraken verbreekt tja.
In 1990 werden de eerste brute schansen gebouwd op het oude parcoursje.........in 2000 (ongeveer) kwam die nieuwe boswachter en moest opeens heel de route omgelegd worden.

Omgekeerde wereld ! Wel het totale plaatje svp.

E

Smittie

Bericht door Smittie » vr apr 02, 2010 10:15 pm

Ironhorse Erik for president!! :D

bartho

Bericht door bartho » vr apr 02, 2010 10:27 pm

Wat is dat nou voor een ouwe koeien geleuter. Niemand zit te wachten op verhalen die geweest zijn en geen enkele invloed zullen hebben op vandaag en morgen. Dat er veel bikers XC en FR gebruik willen maken van de natuur/cultuur maakt het lastig en er zijn in ons land regels bedacht onder andere dat te stroomlijnen. De gebruikers van de legale parcours zijn daar heel blij mee en willen dat voor geen goud kwijt! FR bikers zonder legale routes zouden zich in moeten zetten voor geaccepteerde plekken zodat ze lol kunnen trappen tot ze erbij neervallen en anderen hun lol niet zullen ontnemen.
Argus is een goeie plek waar je veel respect krijgt voor je mentaliteit, ik kan me voorstellen dat het wat beperkt is... GMA heeft wel degelijk potentie, maar laat je horen. De beheerder is aanspreekbaar en ik denk dat NW9 ook wel bereid is mee te denken en te handelen. Laat die verwijten toch eens varen en zoek naar oplossingen, ik weet zeker dat met alle kennis en goede wil van velen er ook voor de freerider een super plek te creëren is.
Een XC biker met respect voor andere disciplines.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr apr 02, 2010 11:34 pm

Ironhorse Erik schreef:Mag ik ook nog ff.........
Boss, je doet of het jouw parcours is daar in Schoorl, mag ik dan even weten waar jij was toen ik met een aantal mannen samen met destijds nog F Nieuwenhuizen het bos inging om de route uit te stippelen zoals hij er nu ligt? Met de pot verf en een bladhark ? Kan je de namen zo noemen die erbij waren. Waren toen de enige fanatieke mannen die fietsten in/op/rond Schoorl. JIJ was er zeker niet bij !

En daarna, hoe wij toezegging gekregen hebben dat we op/rond het oude corssbaantje van 1300m lengte vrij spel hadden zolang we maar geen afval achterlieten ? Dat als we schansen bouwden het wellicht verstandig was als we er een chicken paadje langslegden ? Dat de boswachter erbij stond hoe we een nieuwe 2m hoge schans aan het bouwen waren ? Dat hij geregeld heeft dat er een vrachtje stammen van beneden naar boven is gereden met de shovel ?

Dat F Nieuwehuisen met pensioen gaat en er een boswachter met een verdacht klein snorretje aantreed die alle mondelinge afspraken verbreekt tja.
In 1990 werden de eerste brute schansen gebouwd op het oude parcoursje.........in 2000 (ongeveer) kwam die nieuwe boswachter en moest opeens heel de route omgelegd worden.

Omgekeerde wereld ! Wel het totale plaatje svp.

E
klopt, helemaal vergeten dat het jouw parcours is natuurlijk omdat jij daar ooit als eerste met een pot verf en de bladhark liep............heerlijk constructieve bijdrage trouwens.

Zullen we nu weer proberen de XCers en de FRers blij te maken?

dussssssssssssss©
DE site

kevinv10

Bericht door kevinv10 » za apr 03, 2010 12:04 am

Ik ben nog nooit in Schoorl geweest.
Maar ik vind het belachelijk dat deze discussie uberhaubt gevoerd word...
Gewoon fietsen waar je zin in hebt, op je fiets richt je zeer weinig tot geen schade aan in de natuur. Als ze natuur gebieden willen behouden moeten ze eerst maar eens stoppen met bossen vernielen om nieuw bouw wijken en snelwegen aan te planten.
Nederland is van iedereen... Ik schijt op boswachters.

En Boss...
Wat maakt jou beter dan onze collega freeriders? Alsof jij het bos zo veel minder beschadigt dan zij? Give me a break... Misschien willen hun wel net zo graag in Schoorl freeriden als jij er wil XCen? Ben jij beter dan zij?
SlapHappy

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » za apr 03, 2010 12:56 am

Trouwens op HET filmpje word er wel degelijk illegaal van de Niels Blink afgereden, laten we nou niet met zand gaan strooien!

dussssssssssss©
Ok jochie, geef mij aub even de seconden uit het filmpje waar jij denkt de Niels Blink te zien.

@ IronHorse Irik: YOU ARE MY HERO!
@ Kevinv10: AMEN!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za apr 03, 2010 7:08 am

kevinv10 schreef:Ik ben nog nooit in Schoorl geweest.
Maar ik vind het belachelijk dat deze discussie uberhaubt gevoerd word...
Gewoon fietsen waar je zin in hebt, op je fiets richt je zeer weinig tot geen schade aan in de natuur. Als ze natuur gebieden willen behouden moeten ze eerst maar eens stoppen met bossen vernielen om nieuw bouw wijken en snelwegen aan te planten.
Nederland is van iedereen... Ik schijt op boswachters.

En Boss...
Wat maakt jou beter dan onze collega freeriders? Alsof jij het bos zo veel minder beschadigt dan zij? Give me a break... Misschien willen hun wel net zo graag in Schoorl freeriden als jij er wil XCen? Ben jij beter dan zij?
Met zo'n instelling ga je het nog ver schoppen in deze maatschappij.......aangezien ik geen carbonpapier in m'n bek heb, ga ik niet nog een keer herhalen waar nou precies de angel zit.
Lees mijn vorige posts maar.

dussssssssss©
DE site

wictor

Bericht door wictor » za apr 03, 2010 7:32 am

edit: ach, laat maar....

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za apr 03, 2010 9:07 am

Sorry Boss

Maar waar zet ik neer dat het MIJn bos is (dat is natuurlijk wel zo maar dat terzijde :evil: ) nee ff serieus, ik ben erin opgegroeid en had een zeer goede verstandhouding met Nieuwehuizen, kan ook niet anders dan wanneer je op de lagere school de meeuwenkolonie ingaat en hij me gewoon gedag zij als ik op de voetpaden (!) savonds aan het trainen was.

Mijn post is erop gestoeld om aan te geven dat je de bigger picture mist, zeer ernstig mist zelfs. Een groepje van 8 man die ooit in overleg is getreden met de boswachter omdat we uitgekeken waren op de voetpaden, de wildpaadjes (ja die liggen ook in het bos), de oude duitse routes..........dus een echte route met een speelveldje erbij op/rond wat jij de Niels Blink noemt.

De Niels Blink is niet afgesloten omdat het een natuurgebiedje was, dat was het al 100 jaar en zeker 10 jaar zeer intensief gebruikt door een kleine selecte groep die daar inderdaad een paar paadjes heeft aangelegd, mooie kombochten, sprongen, drop offs, allemaal met toestemming van.

Het is de nieuwe jonge garde foutief besnorde boswachters die besloten heeft dat wij (en anderen) maar moesten optiefen het bos uit, die volledig kapot gereden en overbevolkte route van Schoorl op. De route van Schoorl die het bos op verschillende locaties heeft getransformeerd in een soort van Amstelveens bos, zo aangestampt en kapot gereden is het ;-) overal liggen bidons, lege hulsjes van energie repen, en op zondag mag je lekker achter elkaar aan rijden in de file.

Wil je van mij weten wat ik graag zou zien ? Dat al die hordes toeristische xcbikende amateurs vand e route aftiefen. Gewoon opsodemieteren. De schade die zij toebrengen vanag het moment dat ze in de auto stappen om naar Schoorl te komen, vervolgens als bezetenen door het bos gaan denderen een spoor van horizont verwijdering (A+B+C) achterlatend (sommige klimmen zijn meer dan 4meter lager dan ooit in den beginne) door een appert gebrek aan beheersing van de fiets en rijkunsten..........

De schade die de freeridertjes aan het bos toedon is zoveel malen kleiner dan de massahistiry van de XC-er toebrengt op het parcours.....in die context ben ik geneigd te zeggen : van mij mag de route morgen dicht. Is een stuk beter voor het bos. Zelfs inclusief die paar gasten die lekker in de natuur bezig zijn en af en toe een slipje maken.

E

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za apr 03, 2010 10:02 am

Erik,

sinds jou vertrek uit Schoorl is de tijd helaas niet stil blijven staan, andere mannen, andere kannen.
We hebben nu te maken met de regels en beheerders van vandaag, die zijn duidelijk. Je mag niet buiten de paden, jij niet, ik niet, XC amateurs niet, freeriders niet, wandelaars niet, niemand niet.
Doe je dat wel dan ben je "in overtreding" en riskeer je een boete, wat in de praktijk 9 van de 10 keer op een waarschuwing uitdraait bij SBB.
Fietsen op wandelpaden mag niet van SBB, dat heeft niets te maken met schade aan de natuur maar met het feit dat SBB iedere groep zijn eigen padennetwerk geeft, toegegeven de 1 is wat beter bedeeld dan de ander, zodat men zo min mogelijk "last"(ik heb het niet verzonnen) van elkaar heeft.
Blijf je op het voor jouw bestemde pad is er niets aan de hand, pak je zo af en toe een pad van een ander is er nog weinig aan de hand.
Ga je echter, zoals de freeriders, zelf paden maken, zonder toestemming dan kan dat gevolgen hebben.De geschiedenis bewijst dit; afsluiting van de Niels Blink doordat een kleine groep ondanks waarschuwingen illegale paden bleef gebruiken.

Vanaf dit punt val ik in herhaling, maar kennelijk is het nodig omdat niet iedereen het al snapt.

Nu zijn we zover dat de beheerder van SBB wil kijken of uitbreiding van de route mogelijk is, hiep hiep hoera, de vlag kan gehesen worden. Hij gaat dat overleggen met collega's uit het veld en toetsen aan de wetgeving(Natura 2000). Een oorzaak voor het niet doorgaan van deze uitbreiding kan zijn dat men nog steeds constateert dat bepaalde stukken, waarvan iedereen weet dat het niet mag, nog steeds befietst worden. Ontmoedigingsbeleid....

Jip en janneke uitleg:
Stel je hebt een baantje bij het buurthuis Argus, toestemming van de gemeente, medewerking van Argus/Kern8 en om dat baantje heen ligt de moestuin van de beheerder van Argus met allerlei lekkere groentes, wat kruiden en zijn trost....aardbeien & trostomaten.
Er word lekker gefreeride op de heuvels, grote sprongen mooie moves...lang leve de lol.
De beheerder is blij, de freeriders zijn blij....iedereen blij.
Dan opeens op een mooie voorjaarsdag...de aardbeien en trostomaten vertonen voor het eerst in 3 jaar tekenen van kleine, jonge aarbeitjes en miniscule trosjes tomaten....ontdekken 2 XCers de baan. Ze rijden over de heuvels, maken wat lullige sprongetjes en vinden het eigenlijk allemaal iets te heftig. Omdat ze toch willen fietsen besluiten ze om in het vlakke moestuintje van de beheerder te gaan rijden....plat op het stuur en met volle vaart tussen de aarbeiplantjes door. Sturen kunnen ze als de beste dus de aardbeien & trostomaten hebben er helemaal geen last van volgens de XCers; een beetje bandensporen kan geen kwaad toch?
Wat de XCers echter niet weten is dat de beheerder van Argus tussen de aardbeien en trostomaten de zeer zeldzame Bonafatide Pyruleuaes geplant heeft. Een plantje met een kiemtijd van 15 jaar en dit voorjaar steken ze voor het eerst hun kwetsbare kopje zo'n 2 mm boven het maaiveld uit.....
Deze kwetsbare kopjes worden natuurlijk totaal vernield door de XCers, die zich van geen kwaad bewust zijn, omdat ze de Bonafatide Pyruleuaes helemaal niet kunnen zien.
Beheerder woest op de freeriders en dreigt met afsluiten van de baan als dat zo doorgaat, immers; er waren duidelijke afspraken dat ze alleen op de baan zouden blijven en niet in de moestuin zouden fietsen, freeriders pislink omdat ze weten dat iemand anders dat gedaan moet hebben, de bandensporen zijn van een Racing Ralph profiel; een XC band. De geplande uitbreiding van de baan staat nu ook op de tocht als die XCers in de moestuin van de beheerder blijven fietsen.......conclusie we moeten de XCers overtuigen van het feit dat dit gedrag een verruiming van de mogelijkheden voor de freeriders kan tegenhouden. Dit gedrag is niet gewenst en een klein groepje XCers kan het zo verpesten voor de grote groep freeriders

Wat doen de freeriders???

dusssssssss©
DE site

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » za apr 03, 2010 10:05 am

1. Volgens mij willen de xc'ers fietsen
2. Volgens mij willen de Freeriders fietsen

Er is nu een groep NW9 die graag wil fietsen dat met de besnorde Boswachters heeft overlegd en daar een plan destijds voor heeft gemaakt. NW9 is daar zoals ik het nu zie actief mee bezig geweest en heeft hiermee bepaalde doelen bereikt.

Als de Freeriders nu ook een plan maken en dat neerleggen bij de Boswachters en daar zélf actief achteraan gaan. Ook dus zelf doelen stellen en proberen die te bereiken. Al dat niet samen met NW9 (bedoel..het moet geen 'bonje met de buren worden')

Modder gooien kan altijd en is makkelijker. Lijkt mij veeel nuttiger om sámen te kijken wat er te bereiken valt.

Feit is dat geen een Boswachter het tegenwoordig fijn vind als zijn bos 'opeens' door freeriders, crosscountry rijders bereden is op paden die daar volgens hun niet voor gemaakt zijn. Daar haal je niks uit, mag je zelf niet daar meer fietsen en anderen ook niet.

Gewoon samen de schouders eronder en kijken wat er bereikt kan worden. En het bos is van iedereen. Niet van de Freeriders, niet van de xc'ers en ook niet van de Boswachter, hij mag het alleen beheren!

ik zou van de titel trouwens xc en freeride in Schoorl maken..
Whoop Whoop!

Smittie

Bericht door Smittie » za apr 03, 2010 10:12 am

BOSS schreef: Er word lekker gefreeride op de heuvels, grote sprongen mooie moves...lang leve de lol.
bij Argus is een DirtJump park heeft niks met freeride te maken en met een freeridefiets kan je daar weinig beginnen.. (maar ik snap je Jip en Janneke verhaal)
voor freeride heb je toch echt een afdaling nodig
Jij heb het steeds over Geestmerambacht, komt daar een dikke berg te liggen? :angelnot: want anders heb je er als freerider nog steeds niks te zoeken

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za apr 03, 2010 10:20 am

Sjittie schreef:
BOSS schreef: Er word lekker gefreeride op de heuvels, grote sprongen mooie moves...lang leve de lol.
bij Argus is een DirtJump park heeft niks met freeride te maken en met een freeridefiets kan je daar weinig beginnen.. (maar ik snap je Jip en Janneke verhaal)
voor freeride heb je toch echt een afdaling nodig
Jij heb het steeds over Geestmerambacht, komt daar een dikke berg te liggen? :angelnot: want anders heb je er als freerider nog steeds niks te zoeken
Dirtjump pak /freeride??? Je ziet dat ik geen kaas van gegeten heb van deze tak van sport.
Bij het Geestmerambacht komt helemaal niets te liggen als je dat niet met de beheerder overlegt, je zal er toch minstens zelf wat moeite voor moeten doen. Om je over de drempel te trekken.......... Ik heb de beheerder gemaild om te kijken of er uberhaupt wat mogelijk is op dirtjump/freeride gebied.

dussssssssss©
DE site

hubertje

Bericht door hubertje » za apr 03, 2010 10:30 am

Sinds wanneer zijn wij niet allemaal mountainbikers meer?

amigo

Bericht door amigo » za apr 03, 2010 10:33 am

Goed verhaal van appelstroop .

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za apr 03, 2010 10:55 am

Ha die Boss
Ik begrijp geen reet van je verhaal maar moest er wel erg om lachen.
Denk ook dat mijn *boosheid* zich meer richt tegen de gewijzigde regelgeving dan tegen jou en je mannen, feitelijk zeg ik dat ook maar niet zo duidelijk.
Het is aan de nieuwe garde snorren in het bos dat het freeriden zoals wij ooit zijn begonnen niet meer mogelijk is.

Voor jou beeldvorming (wellicht heb ik het al eens gepost) ik rijdt (reed want nog probleem met mn reet) nu sinds een jaar of 10 op de heuvelrug. Hier mocht je overal rijden. Toen kwam natuurpark de heuvelrug en werden we daar het bos uitgeflikkerd. We waren niet aan het freeriden, maar gewoon xc rijden, zaterdag + zondags lange hele lange tochten elk van 60-70 unieke kilometers. Niet slippen, niet driften, gewoon genieten van de natuur. Het is gewoon over. Omdat een geitewollen sokken figuur bepaald heeft dat het over is. Dat frustreert mij en wakkert mij toch al dominant aanwezige disrespect voor gezag alleen maar aan. En dat is niet alijd goed, dat weet ik. Ik (en met mij vele anderen) wordt in een keurslijf gedwongen waar ik helemaal geen trek in heb.

Aan de andere kant herleven oude tijden. De tijden van voor het parcours zegmaar. Toen we nog over de voetpaden crossden. Met die immer aanwezige spanning dat om elke bocht de boswachter tevoorschijn kon komen. Het vluchten voor de boswachter uit, de trappen bij het bezoekerscentrum in Schoorl afstuiterend, een vloekende en tierende bossnor achterlatend (de collega's van Nieuwenhuizen). Dat zijn op dit moment de taferelen op de heuvelrug. Ja en soms wordt je gepakt. Dat kost zo weinig knaken dat de wetgever van de handhavende bossnor het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk vindt.

E

kevinv10

Bericht door kevinv10 » za apr 03, 2010 12:42 pm

BOSS schreef:
Met zo'n instelling ga je het nog ver schoppen in deze maatschappij.......aangezien ik geen carbonpapier in m'n bek heb, ga ik niet nog een keer herhalen waar nou precies de angel zit.
Lees mijn vorige posts maar.

dussssssssss©
Met mijn instelling loop ik inderdaad welleens tegen dingetjes aan ja. Maar beter dat dan me de wet voor te laten schrijven door een stelletje hypocriete ambtenaren.

Als ze morgen besluiten dat we allemaal een oranje hoed op moeten elke dag, doe je die dan ook op? Of ga je dan ook afspraken maken met de boswachter of we aub 1 dag per week een blauwe hoed op mogen?

Verder heb ik gelukkig heel weinig te maken met "deze maatschappij"...
Ik heb het namelijk al zo ver geschopt dat ik er nog maar heel sporadisch deel van uitmaak.

dagggggggggg©
SlapHappy

wictor

Bericht door wictor » za apr 03, 2010 1:01 pm

Ga dan ajb ergens in de woestijn wonen.

Volgens mij zijn we allemaal de overbodige regeltjes en ongein wel een beetje zat. Alleen doe je er helemaal niks aan met je "fuck you all, boeit mij wat" mentaliteit, behalve het erger maken voor de rest.

Ik denk dat je niet beseft hoe weinig echt mooie paden er maar zijn in dit land. De druk om steeds meer af te sluiten is a clear & present danger, en door mensen die totaal de regels aan hun laars lappen wordt er enkel meer omzeep geholpen. Ja, de zondagse prikstokzeurders & co. werken ons tegen, en soms beheerders ook, maar wil je ze alleen maar meer voer geven? Ik denk dat je dan een éénrichtingsstraat in rijdt...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di apr 06, 2010 11:06 am

ik snap kevin wel..

miscch vroeger nog beter dan nu.. of andersom..

er is al gezegd "we zijn de minderheid" kijk eens GOED om je heen in de wereld wat minderheden doen om hun "recht" te behalen..

als je overal rekening mee moet houden .. KAN je niet meer leven zoals je zou moeten kunnen..
ik denk dat wij het enigste en stomste volk zijn wat "briefjes" schrijft..
protesteren moet je een dag voor vrij nemen ..
tja en zo'n brief kan via internet nog wel...

weg fietsen in de stad voor de politie of in het bos voor de boswachter..
ik zie het verschil niet..

tja en die zeldzame plantjes die dood worden gereden .... :|

missch zijn ze wel bestemd om uit te sterven met zo'n 1x in de 15jr cyclus..
kijk maar naar de panda.. is ook gedoemd om uit te sterven..
maar nee we houden m in leven hoor,...ten koste van alles..

is nederland sportiever aant worden.. mag je het nergens meer uitvoeren ..

tis om te huilen..

Plaats reactie