Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven

Bericht door Sven » do mar 18, 2010 9:53 am

BOSS schreef:Nu nog voor mezelf, testfase. Maar ik heb wel klanten die er interesse in hebben; architecten/woningbouwcorporaties.
Ik gebruik 16mm op fullframe. Met staande foto's ben ik dan in 6 beelden rond.
Voor compen gebruik ik PTgui & pano2vr

dusssssssss©
Dit niks voor jou, BOSS?

http://tweakers.net/nieuws/66201/gigapa ... s-aan.html

Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do mar 18, 2010 8:03 pm

precies wat je zegt......niks!

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Fast

Bericht door Fast » do mar 18, 2010 8:22 pm

http://www.stephanvanfleteren.com/galle ... index.html

Prachtig zwart wit, volgens mij analoog.
Trying is the first step towards failure.

Sven

Bericht door Sven » do mar 18, 2010 8:22 pm

LOL. Ik zag dit artikel eerder, en las de prijs, ik haakte af met het lezen ;)
Toen ik jouw verhaal over Pano's las, móést ik dit posten ;)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do mar 18, 2010 10:25 pm

Fast schreef:http://www.stephanvanfleteren.com/galle ... index.html

Prachtig zwart wit, volgens mij analoog.
Eugen, jij ook nog actief hier?
Volgens mij zijn deze foto's al eerder voorbij gekomen hier.
Desalniettemin schitterende platen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr mar 19, 2010 7:53 am

Sven schreef:LOL. Ik zag dit artikel eerder, en las de prijs, ik haakte af met het lezen ;)
Toen ik jouw verhaal over Pano's las, móést ik dit posten ;)
Dit is echt een waardeloos ding imho, waarom zou exact op 0,36 graden willen roteren???
In de software mikt het allemaal niet zo nauw en daar maak je je pano mee.
Een beetje niet elektronische panoramakop is trouwens net zo duur of nog duurder.

Zie dit als een elektrisch balhoofd, leuk maar je hebt er geen reet aan, je foto's worden er niet beter op je tas wel zwaarder en de kans op stukgaan is vele malen groter.

dusssssssssssss©
DE site

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr mar 19, 2010 10:41 am

Waarom koop je dan wel een handmatige pano head? Ik schiet mijn pano's altijd uit de hand. De software trekt toch alles mooi recht.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr mar 19, 2010 1:10 pm

zonoskar schreef:Waarom koop je dan wel een handmatige pano head? Ik schiet mijn pano's altijd uit de hand. De software trekt toch alles mooi recht.
tot op zekere hoogte, als je VR's wilt maken heb je ook een Zenith en Nadir shot nodig.
In kleine ruimtes werkt uit de hand niet, het nl de truuk om precies om het nodalpoint(het middelpunt van de lens) te draaien. Knap als je dat uit de hand kan......

En je hebt geen last van scheve horizons etc.
Klanten vinden het trouwens ook wel fijn om te zien waar ze voor betalen.

dusssssssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 19, 2010 6:17 pm

Heb je dan nooit het gevoel dat klanten het wel graag willen zien maar in het resultaat juist dat detail niet zien?

Gewoon een vraag. Niet negatief bedoeld. Maar ik kan me voorstellen dat veel klanten graag dure spullen zien maar die kwaliteit in het resultaat toch niet herkennen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr mar 19, 2010 6:33 pm

didadunlop schreef:
Heb je dan nooit het gevoel dat klanten het wel graag willen zien maar in het resultaat juist dat detail niet zien?

Gewoon een vraag. Niet negatief bedoeld. Maar ik kan me voorstellen dat veel klanten graag dure spullen zien maar die kwaliteit in het resultaat toch niet herkennen.
Als ik een VR panorama verkoop is dat iets "speciaals" met dito apparatuur en en kostenplaatje. Dan kan ik niet "even uit de hand" een serie foto's maken en deze vervolgens thuis in elkaar frutten. Dat werkt niet.
Ten eerste maakt een panohead het mij makkelijker en kan ik sneller werken, ik moet toch met mijn 16mm 2 keer rond in 6 stappen en een boven en onderkant schieten.
Met een Panohead met clickstops op de juiste punten doe ik dat binnen een minuut.

Ik kan ook niet met een Canon 450D komen aanzetten, al is dit een prima camera waar ik zeker 80% van mijn werk mee zou kunnen schieten. Dat werk niet.

Mijn fietsenmaker werkt met Parktool, niet met Skandia etc. etc.

dussssssssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 19, 2010 8:12 pm

ow daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Zon pano head is ideaal. Klik Klik Klik en rond ben je (simpel gebracht)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Aerial

Bericht door Aerial » za mar 20, 2010 1:46 pm

Waarom niet meteen een digitale TC als je toch indruk wilt maken op de klanten? ;)
Laatst gewijzigd door Aerial op za mar 20, 2010 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mar 20, 2010 3:25 pm

Aerial schreef:Waarom niet meteen een digitale TC als je toch indruk wilt maken op de klanten?
Volgens mij ben jij slim genoeg om dat zelf te bedenken 8)

dussssssssss©
DE site

Whouz

Bericht door Whouz » vr mar 26, 2010 9:31 pm

Een vraagje voor jullie allemaal.
Nu de winter weer voorbij is, en het fietsen weer steeds meer begint, heb ik weer zin verder te gaan met plaatjes schieten.. Nu wil ik een aantal dingen aanschaffen:
-Flitser (ook remote)
-Flitser statief
-Adapterring voor fish-eye lens (van broer)

Alleen blijf ik sommige termen moeilijk vinden te begrijpen. Nu heb ik een nikon D60, en deze heeft volgens mij geen "zender" ingebouwd om remote te kunnen flitsen? Dan blijven er naar mijn idee twee opties over:
-ingebouwde flitser als "aanstuur/master" gebruiken om andere flitsers aan te sturen?
-een remote flash setje kopen?

Vraag 1:
Wat is in dit geval beter?

Dan wil ik ook een nieuwe flitser aanschaffen. Hoe werkt in dit geval het "ontvang" systeem meestal? Of is het slim om met een remote setje te werken en deze ontvanger onder de flitser te plaatsen? Momenteel kijk ik naar de:
-Nikon SB-600
-Sigma 530 DG (de "Super" zie ik het voordeel niet van)
Als remote set kijk ik naar de:
-Cactus Wireless Flash Versie 4\

vraag 2:
Welk van deze flitsers is een betere optie? Of zijn er andere optie's beter?\

Me broer heeft een film cam met een fish-eye filter/lens. Het lijkt mij best vet deze voor mijn 18-55 te zetten als "filter" en zo het fish-eye effect te krijgen. Nu moet ik hiervoor een adapter ring hebben, maar stom genoeg kan ik deze niet vinden, bestaat dit?

Alvast bedankt als iemand me wilt helpen :)

Aerial

Bericht door Aerial » vr mar 26, 2010 11:45 pm

Whouz schreef:
Me broer heeft een film cam met een fish-eye filter/lens. Het lijkt mij best vet deze voor mijn 18-55 te zetten als "filter" en zo het fish-eye effect te krijgen. Nu moet ik hiervoor een adapter ring hebben, maar stom genoeg kan ik deze niet vinden, bestaat dit?
Een lens op je lens schroeven lijkt mij een eersteklas ticket naar k*tkwaliteitland.
Ik veronderstel dat die fish-eye voorzetlens met schroefdraad wordt vastgezet. Dan is het een kwestie van de juiste diameter naar diameter adapter te vinden die je dan op je lens schroeft. Dit bestaat zeker.

Whouz

Bericht door Whouz » za mar 27, 2010 5:33 pm

Aerial schreef:
Whouz schreef:
Een lens op je lens schroeven lijkt mij een eersteklas ticket naar k*tkwaliteitland.
Ik veronderstel dat die fish-eye voorzetlens met schroefdraad wordt vastgezet. Dan is het een kwestie van de juiste diameter naar diameter adapter te vinden die je dan op je lens schroeft. Dit bestaat zeker.
Het is ook niet echt een lens, maar meer een voorzetlensje.
Het probleem is dat ik dan een adapter van 52 (cam) naar 37 (lens) moet hebben.. En die kan ik niet vinden. Ook best wel een groot verschil dus vraag me af of dit bestaat...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za mar 27, 2010 6:20 pm

Whouz schreef:
Aerial schreef:
Whouz schreef:
Het is ook niet echt een lens, maar meer een voorzetlensje.
Het probleem is dat ik dan een adapter van 52 (cam) naar 37 (lens) moet hebben.. En die kan ik niet vinden. Ook best wel een groot verschil dus vraag me af of dit bestaat...
Dat je die niet kan vinden lijkt me erg logisch, lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat die bestaan.
Van 52 naar 37 mm filtermaat betekent dat straks je filter voor je glas komt te zitten dus in je bereik komt. Oftewel, donkere randen om je foto. Dat wordt croppen achteraf!

Voor wat betreft je flitser vragen, PB Dennis Katinas ff, die weet wel iets van flitsen met Nikon, remote, flitsers etc.

Succes!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mar 29, 2010 2:20 pm

Waarom wil je een remote flitser???
Bespaar je de moeite en ga eerst eens gewoon met de flitser OP de camera aan de gang.
Als je dat onder de knie hebt kan je eens naar remote gaan kijken.

9 van de 10 remoteflitsers staat trouwens standaar op de verkeerde plek, op de camera is dan helemaal zo gek nog niet........mits goed in balans.

dusssssssssss©
DE site

Whouz

Bericht door Whouz » ma mar 29, 2010 8:01 pm

BOSS schreef:Waarom wil je een remote flitser???
Bespaar je de moeite en ga eerst eens gewoon met de flitser OP de camera aan de gang.
Als je dat onder de knie hebt kan je eens naar remote gaan kijken.

9 van de 10 remoteflitsers staat trouwens standaar op de verkeerde plek, op de camera is dan helemaal zo gek nog niet........mits goed in balans.

dusssssssssss©
Op me cam flitsen heb ik nu al best veel gedaan, en ik vind het effect dat je krijgt wanneer je remote gaat flitsen vaak veel heel leuk uit kan pakken. Ook vind ik het voor verschillende "niet-fiets" foto's een leuke toevoeging soms. En wanneer ik dan een nieuwe flitser koop, zou het mooi zijn als ik er gelijk rekening mee houd toch?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mar 29, 2010 8:33 pm

Je ingebouwde flitser gebruiken om een remoteflitser aan te sturen is ruk.
Je krijgt dan van 2 kanten licht en het bereik is beperkt.

Mijn ervaring met die goedkope remote setjes is klote, bereik is beperkt en niets is irritanter dan een remote die soms niet werkt. Wil je het goed doen dan koop je Pocket Wizards. Kost een beetje maar dan heb je ook wat. Bedenk wel dat je flitser dan niet meer TTL werkt en je dus zelf moet bepalen hoeveel licht er uit de flitser moet komen......

dussssssssss©
DE site

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma mar 29, 2010 9:36 pm

Of je flitst helemaal niet en gaat met natuurlijk licht aan de slag.....

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mar 29, 2010 9:41 pm

Arnetteman schreef:Of je flitst helemaal niet en gaat met natuurlijk licht aan de slag.....
Nog beter idd, iedereen schijnt tegenwoordig maar te moeten flitsen omdat iedereen flitst......en dan nog het liefst remote...... 8)

dusssssssss©
DE site

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di mar 30, 2010 8:36 pm

BOSS schreef:
Arnetteman schreef:Of je flitst helemaal niet en gaat met natuurlijk licht aan de slag.....
Nog beter idd, iedereen schijnt tegenwoordig maar te moeten flitsen omdat iedereen flitst......en dan nog het liefst remote...... 8)

dusssssssss©
Toevallig afgelopen week even moeten flitsen uit nood omdat ik wel erg veel tegenlicht had en toch een beetje in wilde vullen maar normaal gesproken...lekker speuluh met natuurlijk/beschikbaar licht.

willem12

Bericht door willem12 » vr apr 02, 2010 11:02 am

Afbeelding
Gisteren een tijdje in Lightroom zitten bastelen maar dit effect namaken lukte niet. Iemand een idee ? Het is meer dan alleen saturatie verhogen...

Bron: http://www.theadventuremonkey.com/blog/?p=1505
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr apr 02, 2010 11:59 am

beetje fallof op de hoeken

jah en die kleuren. Contrast wat aangepast? Als ik die lucht zie was het een grijze dag toen de foto werd genomen.

Plaats reactie