Mijn nieuwe bike !

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm
Mijn nieuwe bike !

Bericht door amigo » zo sep 27, 2009 3:04 pm

Na jaren lang Specialized rijden nu toch eens iets anders .....
Afbeelding

Dit gaat een leuk Project worden met als trefwoorden .
King ,Hope,Thomson,Sram Xo

Gebruikersavatar
D.anoniem
Berichten:101
Lid geworden op:ma okt 20, 2008 6:41 pm

Bericht door D.anoniem » zo sep 27, 2009 4:10 pm

Ziet er goed uit! Wanneer meer foto's? Al enig idee waneer die af is?
The ride of ....

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » zo sep 27, 2009 9:00 pm

Poehey... Nice!
Erg benieuwd naar de afmontage...

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » zo sep 27, 2009 10:31 pm

erg mooi frame,zal wel een mooi eind resultaat worden :)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » ma sep 28, 2009 2:21 pm

ik wacht nog op een paar onderdelen .
de wielen zijn als het goed is reeds gespaakt
Chris King Naven(zwart ) met Sunn velgen
Onderdelen worden zoveel mogelijk zwart
Remmen zijn zoals eerder vermeld van Hope type Mono 4 met voor 200 mm en achter 180
en een fox talas voor vork

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di sep 29, 2009 7:49 am

Zo'n RAW,is dat nou met of zonder blanke lak?
Vette bak gaat het worden,das zeker!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » di sep 29, 2009 8:30 am

amigo schreef: Remmen zijn zoals eerder vermeld ...

My Bad: ik had je twee regels tekst onder je afbeelding niet gelezen.
Dan nog, moddervette bak. Ben benieuwd!

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » di sep 29, 2009 12:44 pm

illuminatastigmata schreef:Zo'n RAW,is dat nou met of zonder blanke lak?
Vette bak gaat het worden,das zeker!
Zo'n Raw is zonder blanke lak ,maar heeft een electrostatisch bad gehad .Met een of ander goedje om het kale alu te beschermen . Vandaar dat je hier en daar ook druppels ziet .

Ik had vandaag alleen een tegenvaller, ik had mijn Fox Talas laten servicen bij Sabma.
En we komen er nu net achter dat de stuurpen buis te kort is.
Er ligt gelukkig al een nieuwe Talas klaar . Maar nu zit ik wel weer met extra kosten .
Dus : iemand een Talassie kopen ?

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » vr okt 02, 2009 6:25 am

even een kleine update...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk weinig nieuws te zien op de banden na.
Een leuk detail is wel dat de achter demper uit 2 verende elementen bestaat.
Fiets is momenteel op de remmen na afgemonteerd .We wachten nog steeds op een paar onderdelen van Hope.
Dus om te kunnen rijden worden er eerst de oude xtr schijven gemonteerd.
Een ander leuke bijkomstigheid wat ik echt niet verwacht had, is dat ie bijzonder licht gaat worden .

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » vr okt 02, 2009 9:03 am

Bijzonder licht? AFrame weegt toch een slordige 3 Kg meen ik, dus echt licht lijkt het me niet worden :) Wat bedoel je met 2 verende elementen in de achterdemper? Of is het gewoon de demper met 2 luchtkamers die als 1 grote kamer functioneren?

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » vr okt 02, 2009 7:44 pm

Met bijzonder licht bedoel ik dus vergeleken bij mijn s-works enduro van meer dan 5000 euro die voorzien was van de meest lichte onderdelen

Wat ik met die 2 verende delen bedoel , als je na die foto kijkt van die achterdemper .
Dan zie je het grijze gedeelte wat inveert. Maar dat zwarte gedeelte wat aan het grijze grenst kan ook inveren .
Vraag me alleen niet waarom
.

mateis
Berichten:1354
Lid geworden op:di aug 07, 2001 10:35 am
Locatie:Den Haag

Bericht door mateis » za okt 03, 2009 9:37 am

Door in het tweede gedeelte van de slag een tweede luchtkamer mee te laten werken, kan een wat lineairder slag gecreeerd worden.

Rond/Magura heeft dat vijf ofzo jaar geleden ook wel eens geprobeerd en onsuccesvol, maar de eerste berichten over deze Fox zijn dacht ik wel positief! :)

Drytooler
Berichten:92
Lid geworden op:zo okt 21, 2007 12:09 pm

dubbelen vering

Bericht door Drytooler » za okt 03, 2009 9:38 am

amigo schreef:Met bijzonder licht bedoel ik dus vergeleken bij mijn s-works enduro van meer dan 5000 euro die voorzien was van de meest lichte onderdelen

Wat ik met die 2 verende delen bedoel , als je na die foto kijkt van die achterdemper .
Dan zie je het grijze gedeelte wat inveert. Maar dat zwarte gedeelte wat aan het grijze grenst kan ook inveren .
Vraag me alleen niet waarom
.
De dubbelen veer heeft wel degelijk een goede functie.
Normaal kan je de stroke niet langer maken i.v.m. de inbouw lengte van de demper. Maar met deze demper heb je een langeren veerweg met een kortere inbouw lengte. Dus zonder de geo van de fiets aan te passen kan je dieper veren en heb je een langeren stroke.

Greetz Dennis
Cold Rock Hard Ice

Drytooler
Berichten:92
Lid geworden op:zo okt 21, 2007 12:09 pm

dubbelen vering

Bericht door Drytooler » za okt 03, 2009 9:38 am

amigo schreef:Met bijzonder licht bedoel ik dus vergeleken bij mijn s-works enduro van meer dan 5000 euro die voorzien was van de meest lichte onderdelen

Wat ik met die 2 verende delen bedoel , als je na die foto kijkt van die achterdemper .
Dan zie je het grijze gedeelte wat inveert. Maar dat zwarte gedeelte wat aan het grijze grenst kan ook inveren .
Vraag me alleen niet waarom
.
De dubbelen veer heeft wel degelijk een goede functie.
Normaal kan je de stroke niet langer maken i.v.m. de inbouw lengte van de demper. Maar met deze demper heb je een langeren veerweg met een kortere inbouw lengte. Dus zonder de geo van de fiets aan te passen kan je dieper veren en heb je een langeren stroke door de trapsgewijs opgebouwde demper.

Greetz Dennis
Cold Rock Hard Ice

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » za okt 03, 2009 11:56 am

Dat zwarte deel kan volgens mij niet inveren, alleen het grijze deel. Ik heb zo'n zelfde demper (de HV versie, net als jij, alleen geen boostvalve technologie). Laat maar eens alle luch eruit en probeer de demper helemaal in te drukken. Volgens mij beweegt alleen het grijze gedeelte.

Gebruikersavatar
Caramba
Berichten:1952
Lid geworden op:za jul 07, 2001 1:00 am
Locatie:'s-Hertogenbosch

Bericht door Caramba » za okt 03, 2009 12:53 pm

Dit filmpje maakt het duidelijk volgens mij en hieruit blijkt dus dat alleen het grijze gedeelte inveert.

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » za okt 03, 2009 1:54 pm

Het zwarte gedeelte is de luchtkamer, en die bestaat uit 2 cylinders (de dikkere en de dunnere) dewelke je uit mekaar kan halen als je die "veer" verwijdert.
Zo kan je ook wat spelen met de grootte van de luchtkamer en het veerkarakter,
want van die grootste cylinder zijn er 2 modellen (dik en dunner).

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » zo okt 04, 2009 8:02 am

Ik zou het echt niet weten , wat ik er van weet is wat ze mij verteld hebben en wat ik hier gelezen heb

Fiets is trouwens klaar , op de remmen na.
Momenteel is ie eventjes afgemonteerd met de remmen van mijn vorige fiets (xtr disc)
omdat de onderdelen van Hope ,waarschijnlijk door een blinde postduif worden overgevlogen .

Ik ga vandaag mijn eerste rit maken , ik ben erg beniewd . Naar de rij eigenschappen .
Als ik de verhalen mag geloven zal dat heel anders zijn dan ik gewend was.
Komt ook omdat mijn vorige S-works enduro's in de verkeerde maat waren.
Die waren in Large met een setback zadelpen. Wat dus een totaal verkeerde zitpositie opleverde .
ik zal vanmiddag even wat foto's maken . ik had al wat detail foto's gemaakt maar die waren niet zo goed gelukt .

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » zo okt 04, 2009 8:15 am

amigo schreef:ik ben erg beniewd . Naar de rij eigenschappen .
Als ik de verhalen mag geloven zal dat heel anders zijn dan ik gewend was.
Komt ook omdat mijn vorige S-works enduro's in de verkeerde maat waren.
Die waren in Large met een setback zadelpen.

Ben ook wel benieuwd hoe een VPP jou gaat bevallen na een FSR......
Mag ik vragen hoe groot je bent en welke maat dit frame is?
Rij zelf ook met een Setback en ben er erg over te spreken.
Al is de zadelterugstand t.o.v.een rechte zadelpen echt minimaal.
Als ik een rechte en een setback pen naast elkaar houdt is het verschil van de kop
echt niet heel groot,ook een meting bevestigd dat.....
Ben zelf aan het denken aan een Spider 2 als eventuele opvolger van mijn Enduro.
Benieuwd naar je bevindingen!
Welke maat pen gebruikt Intense trouwens?

Grtz.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » do okt 08, 2009 8:22 pm

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze even de foto's excuses voor de kwaliteit. ik heb ze met mijn telefoon gemaakt :oops:
en let ook even niet op de achter derailleur ....

Hoe dan ook er werd gevraagd wat ik van de rij eigenschappen van deze fiets zou vinden na een enduro .
Nou zoals ik al verteld had was die enduro eigenlijk te groot voor mij , niet heel veel te groot .Maar nu ik op deze gereden heb , lijkt alles wel op zijn plaats te vallen . En is het net of ik jaren lang achterste voren gefietst heb .Die fiets klopt gewoon helemaal
Fietst gewoon geweldig .Klimt goed . daalt nog beter af
Sweet like chocolate!!

Om nog even terug te komen op het te groot zijn van mijn enduro ,ik heb er ondanks dat jaren lang met veel plezier mee gereden . En het werd me dus pas laatst verteld door de persoon die mijn Intense heeft opgebouwd. Die zag mij namelijk rijden ,en zag dat mijn zit positie op die fiets niet klopte .
En door die verkeerde zitpositie werden de rij eigenschappen dus ook beinvloed .

Nog even wat specs trouwens , Helemaal vergeten
Wielen - Chris King -Sunn Ringle´
Voorvork - Fox Talas RLC 140mm
Balhoofd - 24
Stuur - Easton Monkey lite carbon
Stuurpen - Thomson
Remmen - Momenteel nog Shimano Xtr word vervangen door Hope Mono 4
Zadelpen - Thomson
Crank - Shimano Xtr
Shifters - Sram Xo
Achterderailleur -Sram Xo 20 year anniversary
Voorderailleur -Shimano Xtr
Banden -Intense
Handvaten - Race Face good vs evil
Nu nog op zoek naar een originele topcap voor op het balhoofd .
Suggesties zijn welkom

Mrtnrider
Berichten:3271
Lid geworden op:za mar 10, 2007 6:56 pm
Locatie:Echt,Limburg

Bericht door Mrtnrider » do okt 08, 2009 8:44 pm

Hoe kun je je balhoofd aanspannen?

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » do okt 08, 2009 8:55 pm

Ja er zit natuurlijk nu wel een topcap op , maar ik reed altijd met king. En daar zit een mooie topcap bij . Nu zit er een 24 op en daar zat geen topcap bij :argue:

Mrtnrider
Berichten:3271
Lid geworden op:za mar 10, 2007 6:56 pm
Locatie:Echt,Limburg

Bericht door Mrtnrider » do okt 08, 2009 8:57 pm

Zitten er wel spacers tussen je stem en je topcap? Kan zijn dat ik het fout zie...

Gebruikersavatar
kooz
Berichten:1487
Lid geworden op:zo jan 18, 2004 4:05 pm
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door kooz » do okt 08, 2009 9:05 pm

Mrtnrider schreef:Zitten er wel spacers tussen je stem en je topcap? Kan zijn dat ik het fout zie...
plaatje ff vergroten en je ziet dat ze zilver zijn..

kooz

amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm

Bericht door amigo » do okt 08, 2009 9:18 pm

Spacers gaan er ook tussen uit, ik moet nog even bepalen op welke lengte ik de voorvork afkort .

Plaats reactie