Hoe train je voor het NKSS van 4-10?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » di sep 15, 2009 10:04 pm

Afbeelding

en de rest staat op de flickr site van All Hail The Black Market.....duszzz..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

mateis

Bericht door mateis » di sep 15, 2009 10:47 pm

Tering zeg - die rechter is echt nog fouter dan de zanger van de Eagles of death metal... Als je een parodie op een parodie wordt, neem je jezelf dan niet te serieus?

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo sep 16, 2009 6:06 am

Nard schreef:
JeroenK schreef:
dré schreef:sjonge en straks nog een tatoo op je reet TUNED BY NARD :D
Volgens mij is er maar een die die tattoo op die plek écht verdiend heeft :photo:
En waaróm heb je dat verdiend?
Ik doelde niet op mezelf :roll:

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo sep 16, 2009 4:04 pm

JeroenK schreef:
Nard schreef:
JeroenK schreef: Volgens mij is er maar een die die tattoo op die plek écht verdiend heeft :photo:
En waaróm heb je dat verdiend?
Ik doelde niet op mezelf :roll:
Volgens mij bedoelde hij hier:
Afbeelding
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo sep 16, 2009 6:35 pm

;) yep!

dré

Bericht door dré » wo sep 16, 2009 8:10 pm

Dat was niet de bedoeling, ik zal me gaan gedragen :oops:

T-shirtje dan maar?

NardRacing

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo sep 16, 2009 9:19 pm

Nog even en Nard staat op de lijst van verboden 'middelen' van de UCI...

willem12

Bericht door willem12 » do sep 17, 2009 8:29 am

:cry: :cry: Ik heb gisteren niet hard genoeg getraind en toen moest ik van Nard mee naar het achterkamertje........ :cry: :cry: :cry: :cry:

Afbeelding
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do sep 17, 2009 9:07 pm

@ Sneewpop
Niet alle open deuren intrappen joh.

@ Willem
Ik werk eigenlijk niet met straf, maar met positieve feedback op de zaken die wél goed gaan. Voor jou maak ik natuurlijk graag een uitzondering.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za sep 26, 2009 10:38 am

Volgend weekend is het zover! Lekker een uurtje zo hard mogelijk fietsen en kijken waar je staat ten opzichte van andere singlespeeders. Zoals in elke leuke wedstrijd gaan we mét elkaar strijden, niet tégen elkaar natuurlijk. Of was dat een totaal, maar dan ook totaal overbodige opmerking hier ;) .

De volgende zin, verstopt in de topicstarter, is eigenlijk de korte samenvatting van een paar belangrijke trainingsprincipes.

<<<Om beter te worden moet je je lichaam plagen, vaak plagen, hard plagen, harder plagen, dan weer zacht plagen, rust nemen, weer hard plagen, weer rusten nemen en dan knallen op je wedstrijd.>>>

-Periodisering: Je begint met een basis te leggen (plagen). Naarmate je beter getraind raakt verhoog je de frequentie van de trainigen (vaak plagen). Hierna verhoog je ook de intensiteit van je trainingen (hard plagen). Na verloop van tijd doe je er een schepje bovenop (anders went je lichaam weer, you know..). Harder plagen dus! Maar dat hou je niet een jaar vol, steeds alleen maar meer doen, dus neem je even wat gas terug en werk je aan specifieke dingen (zacht plagen). Dan wat rust om er weer tegenaan te kunnen en dan afwisselend hard plagen en rusten voor de rest van het seizoen.
-Supercompensatie: Trainen heeft effect door de rust na de training. In die tijd maakt je lichaam zichzelf sterker. Tussen het trainen door is rust dus belangrijk. Ook in de tijd (dagen) voor een wedstrijd is rusten belangrijker dan trainen. Op de wedstrijddag spreek je de vorm aan die je in lange tijd hebt opgebouwd. Trainen heeft dan weinig zin meer (tijd is te kort voor je lichaam om zich goed aan te passen). Rusten zorgt er echter voor dat je je mogelijkheden volleding kan benutten als het erom gaat.
-Specificiteit: OK, dat wordt niet uitgelegd, maar is wel belangrijk. In het eenvoudig gaat het erom dat hoe dichter je bij je 'wedstrijd' komt, des te meer je trainingen zouden moeten lijken op de belastingen die je verwacht gedurende die wedstrijd. Doe bijvoorbeeld de duur van de wedstrijd, maar op een iets lager tempo, of de intesiteit van de wedstrijd, maar dan korter.

See you next week!

Tip: nog een paar kortere harde belastingen deze week en lekker veel uitrusten.

dader

Bericht door dader » za sep 26, 2009 11:25 am

Nard schreef: Tip: nog een paar kortere harde belastingen deze week en lekker veel uitrusten.
Het NKSS wordt gewonnen in bed!

Bedankt voor de tips Nard!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » za sep 26, 2009 4:35 pm

en vergeet ook het taperen/koolhydraten stapelen niet! Het liefst in extreme mate ;)

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za sep 26, 2009 5:45 pm

De Lars Cuevas schreef:en vergeet ook het taperen/koolhydraten stapelen niet! Het liefst in extreme mate ;)
FF JJ voor zijn: en drinken! vergeet het drinken niet! :lol:

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za sep 26, 2009 5:47 pm

dader schreef:
Nard schreef: Tip: nog een paar kortere harde belastingen deze week en lekker veel uitrusten.
Deze mag iemand anders inkoppen :oops:

Akwa
Contacteer:

Bericht door Akwa » za sep 26, 2009 6:23 pm

En hoe werken de trainingsprincipes met een ochtend-etappe in het programma :?

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za sep 26, 2009 7:38 pm

Akwa schreef:En hoe werken de trainingsprincipes met een ochtend-etappe in het programma :?
Tsja, zo gaat dat met theorieën. Je bedenkt wat en dan komt de werkelijkheid er doorheen :cry: .

Goeie warming-up?

@JJ wel meteen starten na de TT dan. Niet eerst koud worden, das nie fijn.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za sep 26, 2009 10:22 pm

Haha, wie is nu in control ;)

Morgen een extensieve duurtraining op de weg, is dat goed ?? :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » zo sep 27, 2009 2:58 pm

Akwa schreef:En hoe werken de trainingsprincipes met een ochtend-etappe in het programma :?
Pas op, het is nu week voor de wedstrijd, dus trainen heeft weinig zin meer, vandaar de tips van Nard over rusten en het lichaam nog maar een paar prikkels geven.

De fase waar we nu in gaan is die van de psychologische oorlogsvoering. "Ik ben zo goed getraind en ben zo sterk dat ik gewoon 45km voor de wedstrijd nog een toertochtje ga doen".

Ik zelf ga het NKSS rijden met 44x12 verzet, ga op de fiets van A'foort naar Montferland, doe de toertocht, daarna het MK en fiets vervolgens weer naar huis. Zonder te eten en te drinken natuurlijk.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo sep 27, 2009 5:46 pm

...ik heb vandaag stiekem "het parcours verkend", oftewel gewoon 2 rondjes Montferland gereden. :)

Het ligt er behoorlijk mul bij. Ik adviseer iedereen dan ook om met 26" Medusa's te starten ;) :D

De gehele ronde is voor mij te doen op de 29"x34x19, alhoewel de heftigste klim voor mij vandaag kantje boord was :D
Laatst gewijzigd door De Lars Cuevas op zo sep 27, 2009 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo sep 27, 2009 5:56 pm

Nard schreef:
dader schreef:
Deze mag iemand anders inkoppen :oops:
Hmmm, ik dacht dat we gewoon een rondje gingen fietsen daar...?! 8)

wictor

Bericht door wictor » zo sep 27, 2009 6:29 pm

De Lars Cuevas schreef:Het ligt er behoorlijk mul bij. Ik adviseer iedereen dan ook om met 26" Medusa's te starten ;) :D
Ik ga voor Lopes Bling Bling Supertacky's. Had een beetje moeite met de bochten vandaag....

profi

Bericht door profi » ma sep 28, 2009 10:15 am

Met men setje raceking 2.2 zou dit lukken op dit parkoer of zal een NN 2.1 voorraan en Z-max achteraan ( op men fully rij daar het gands jaar mee )beter zijn :)
bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 28, 2009 3:24 pm

Als ik mee zou doen (geen vervoer, what else is new?) , dan in minstens 2:1 met 29". Bij twijfel omhoog rennen, en op de rest van het parcours niet de ellende van het spinnen hebben. Ik ben er 1x geweest, 2:1 was geen punt toen. Meer modder dan zand destijds.

ochikiro

NSSS

Bericht door ochikiro » ma sep 28, 2009 5:59 pm

@ Cloxxki: ik kom de zondagmorgen met de trein vanuit EHV. Ben zo rond 10.45u op station Zevenaar. De googles geven dan zoiets van 11km naar Beek. Wellicht ook voor jou een optie.

On topic: de langer dan verwachte duur (1.5u) en mijn beperkte verzet van 26"x32x16 doen vermoeden dat ik idd deze week weinig meer aan mijn trainingsopbouw hoef te doen vanwege in de eerste ronde al op een ronde geplaatst te worden. Blijft nu nog de vraag over of ik blikken Jupiler aan mijn fiets ga tapen of de kamelentas met vodka-jus ga vullen ter meerdere vermaak tijdens het verdere verloop van de koers.

ott

Re: NSSS

Bericht door ott » ma sep 28, 2009 6:54 pm

ochikiro schreef:@ Cloxxki: ik kom de zondagmorgen met de trein vanuit EHV. Ben zo rond 10.45u op station Zevenaar. De googles geven dan zoiets van 11km naar Beek. Wellicht ook voor jou een optie.

On topic: de langer dan verwachte duur (1.5u) en mijn beperkte verzet van 26"x32x16 doen vermoeden dat ik idd deze week weinig meer aan mijn trainingsopbouw hoef te doen vanwege in de eerste ronde al op een ronde geplaatst te worden. Blijft nu nog de vraag over of ik blikken Jupiler aan mijn fiets ga tapen of de kamelentas met vodka-jus ga vullen ter meerdere vermaak tijdens het verdere verloop van de koers.
Met de trein naar Didam en dan 5KM

Het mooiste is dat jullie eigenlijk niet precie weten wat het parcour wordt :lol:
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Plaats reactie