Hulp nodig bij bandenkeuze Schwalbe RR
Moderator:Beheerders
-
Ben mijn Van Nicholas zo licht mogelijk aan het opbouwen. Ik rij meeste bos en onverharde paden, geen echte gekke dingen. Ik heb de Crossmax SLR wielenset (ceramische met V-brakes).
Heb momenteel de bandensets liggen:
1. Schwalbe Racing Ralph tubeless 2.25
2. Schwalbe Racing Ralph standaard (niet UST) 2.1 i.c.m. Joe's no flat melk
3. Schwalbe Racing Ralph standaard (niet UST) 2.1 i.c.m. Michelin latex binnenbanden (die groene)
Welke zouden jullie monteren en waarom?
Bedankt voor de adviezen!
gr Sven
Heb momenteel de bandensets liggen:
1. Schwalbe Racing Ralph tubeless 2.25
2. Schwalbe Racing Ralph standaard (niet UST) 2.1 i.c.m. Joe's no flat melk
3. Schwalbe Racing Ralph standaard (niet UST) 2.1 i.c.m. Michelin latex binnenbanden (die groene)
Welke zouden jullie monteren en waarom?
Bedankt voor de adviezen!
gr Sven
Als je voor alle drie de opties de spullen hebt liggen zou ik eerst uitzoeken welke combo het lichtst is, aangezien dat je doel is met het opbouwen van de fiets.
Zelf rijd ik met RR icm Michelin latex biba's en ik wil niet anders. Ik heb namelijk geen zin in geklooi met latex en heb sowieso geen ust velgen, ook al zal het zal zeker zijn voordelen hebben.
Als het gewicht van de UST versie van de RR goed is zou ik dat zelf als eerste proberen. Kun je zelf ervaren hoe dat rijdt (rolweerstand bijv.)
Zelf rijd ik met RR icm Michelin latex biba's en ik wil niet anders. Ik heb namelijk geen zin in geklooi met latex en heb sowieso geen ust velgen, ook al zal het zal zeker zijn voordelen hebben.
Als het gewicht van de UST versie van de RR goed is zou ik dat zelf als eerste proberen. Kun je zelf ervaren hoe dat rijdt (rolweerstand bijv.)
Da's niet waar want UST + melk heeft toch nog wel voordelen, je hoeft geen UST band te gebruiken en de melk dicht nog steeds de gaatjes uiteraard. Conventionele velglint is dan overbodig uiteraard en een binnenband(bij gaten die de melk niet dicht) is makkelijk te monteren.mateis schreef:Maar - ik heb in een ander topic dezelfde leesfout gemaakt - als je al een tubeless wielset hebt, vervalt de noodzaak van zowel het Joe's als het conventionele velglint.
dusssssssss©