doorontwikkeling belt drive interfaces
Moderators:JJ, Beheerders
Een bekende wereldfietser test op het moment of het ook een beetje duurzaam en zo is.
Potje ver fietsen om uit te testen of het heel blijft en of het een beetje onderhoudsvrij is.
Of eigenlijk de voordelen en nadelen afwegen in de praktijk.
Hier een likje naar het topic waar hij een en ander verteld:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=10285
Potje ver fietsen om uit te testen of het heel blijft en of het een beetje onderhoudsvrij is.
Of eigenlijk de voordelen en nadelen afwegen in de praktijk.
Hier een likje naar het topic waar hij een en ander verteld:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=10285
Put the fun between your legs!
Geen probleem natuurlijk!didadunlop schreef:schaamteloos gejat van fuccit:.
Hier nog wat meer "belt drive" maar dan van TREK.

En nog meer leuks voor jullie single gasten op de fuccit.
- sunaj-janus
- Contacteer:
De achtervork constructie aanpassen zodat je de belt gewoon kan verwijderen!
Liggende achtervork verhogen?
Achtervork ala S-bike?
Achtervork zoals je ze ook op fully's ziet?
Ik vind dit omslachtig en je brengt, denk ik, een verzwakking aan in het frame.
Ik zie nu steeds de standaardframes voorbij komen
Liggende achtervork verhogen?
Achtervork ala S-bike?
Achtervork zoals je ze ook op fully's ziet?
Ik vind dit omslachtig en je brengt, denk ik, een verzwakking aan in het frame.
Ik zie nu steeds de standaardframes voorbij komen
Dat valt wel mee: een redelijk boutverbinding zal sterker zijn dan een stukje buis van een paar tienden millinmeters dik.Akwa schreef: Ik vind dit omslachtig en je brengt, denk ik, een verzwakking aan in het frame.
Grootste puntje is IMHO: hoe maak je een elegante verbindin (form follows function en zo....)
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Er zijn inmiddels wat leuke oplossingen:
Crisp:

De bekende S&S coupler zoals in de Fixie Inc. proto:

En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ
Crisp:

De bekende S&S coupler zoals in de Fixie Inc. proto:

En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
Volgens mij bedoel je degene die hier als eerste post is genoemd..JJ schreef: En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ

Tevens is er een gozer op MTBR die zijn pompino zelf heeft omgebouwd.
Zie: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=518332
Dat is ook wel een leuke oplossing. En als je het een beetje netjes doet wel sterk genoeg denk ik.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Ik gok dat ze inmiddels op Fixie inc Headquarters de rekening van S&S voor de koppelingen nog een keer bekeken hebbenJJ schreef: En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ

Norwid laat zich niet gek maken:

/Marten
- didadunlop
Als er een constructie is die al 150 jaar getest is, is het deze. Kijk maar eens naar een klassieke Hollandse Tourfietsdidadunlop schreef:hehehe die S&S is idd niet de goedkoopste..![]()
Norwid is lekker simpel. Maar is dat voldoende en gaat dat niet wat wringen? Ikzelf zou het dan iets meer al la die pomp doen. Plaatje eroverheen.
/Marten
- didadunlop