doorontwikkeling belt drive interfaces

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
Cubeman
Berichten:1645
Lid geworden op:ma jul 15, 2002 1:36 pm

Bericht door Cubeman » di apr 21, 2009 9:25 pm

Een bekende wereldfietser test op het moment of het ook een beetje duurzaam en zo is.
Potje ver fietsen om uit te testen of het heel blijft en of het een beetje onderhoudsvrij is.
Of eigenlijk de voordelen en nadelen afwegen in de praktijk.

Hier een likje naar het topic waar hij een en ander verteld:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=10285
Put the fun between your legs!

Malle T
Berichten:13
Lid geworden op:di apr 14, 2009 6:45 pm
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Malle T » wo apr 22, 2009 12:54 am

didadunlop schreef:schaamteloos gejat van fuccit:.
Geen probleem natuurlijk!
Hier nog wat meer "belt drive" maar dan van TREK.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog meer leuks voor jullie single gasten op de fuccit.

g
Berichten:32
Lid geworden op:do mar 18, 2004 4:05 pm

Bericht door g » wo apr 22, 2009 12:23 pm

Cubeman schreef:Toch wel verrekte kinky zo'n kleine S&S!

Afbeelding
gaat die belt er achteraan niet aflopen?
zou een soort randje verwachten op die achterkrans

of is dat geen issue

zou met m'n rohloff wel naar beltdrive willen overstappen als het allemaal wat blijkt te werken.

Gebruikersavatar
Cubeman
Berichten:1645
Lid geworden op:ma jul 15, 2002 1:36 pm

Bericht door Cubeman » wo apr 22, 2009 4:33 pm

Aflopen? Dat zal van de kettinglijn afhangen.
Als die recht is zou het geen probleem moeten zijn.
Put the fun between your legs!

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » do apr 30, 2009 8:17 pm

Zit er een voorspanning op die riem? Of hangt hij gewoon los, net als een ketting?

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » do apr 30, 2009 9:14 pm


/Marten

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » vr mei 01, 2009 9:19 am



Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Bericht door Faxmulder » vr mei 01, 2009 12:40 pm

Er zijn ook Belt tension gauges.

Die meten de belt spanning aan de hand van de frequentie van trillen.

Ook erg makkelijk

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » zo mei 10, 2009 3:14 pm


Gebruikersavatar
Akwa
Berichten:280
Lid geworden op:vr mei 16, 2003 11:28 am
Locatie:Enschede
Contacteer:

Bericht door Akwa » wo mei 20, 2009 10:29 am

De achtervork constructie aanpassen zodat je de belt gewoon kan verwijderen!
Liggende achtervork verhogen?
Achtervork ala S-bike?
Achtervork zoals je ze ook op fully's ziet?

Ik vind dit omslachtig en je brengt, denk ik, een verzwakking aan in het frame.
Ik zie nu steeds de standaardframes voorbij komen

Gebruikersavatar
wictor
Berichten:1066
Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
Locatie:langs de Rijn....

Bericht door wictor » wo mei 20, 2009 11:39 am

Akwa schreef: Ik vind dit omslachtig en je brengt, denk ik, een verzwakking aan in het frame.
Dat valt wel mee: een redelijk boutverbinding zal sterker zijn dan een stukje buis van een paar tienden millinmeters dik.

Grootste puntje is IMHO: hoe maak je een elegante verbindin (form follows function en zo....)

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mei 20, 2009 11:58 am

Er zijn inmiddels wat leuke oplossingen:

Crisp:

Afbeelding

De bekende S&S coupler zoals in de Fixie Inc. proto:

Afbeelding

En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo mei 20, 2009 12:18 pm

JJ schreef: En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ
Volgens mij bedoel je degene die hier als eerste post is genoemd..:D

Tevens is er een gozer op MTBR die zijn pompino zelf heeft omgebouwd.

Zie: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=518332

Dat is ook wel een leuke oplossing. En als je het een beetje netjes doet wel sterk genoeg denk ik.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » wo mei 20, 2009 12:19 pm

JJ schreef: En Fixie Inc. komt volgend jaar met een fiets met een nieuwe vinding, waarbij je een deel van de buis kunt openen met een bout verbinding, erg clean. Heb ik even geen foto van paraat.
JJ
Ik gok dat ze inmiddels op Fixie inc Headquarters de rekening van S&S voor de koppelingen nog een keer bekeken hebben ;)

Norwid laat zich niet gek maken:


Afbeelding
/Marten

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo mei 20, 2009 12:54 pm

hehehe die S&S is idd niet de goedkoopste..:D

Norwid is lekker simpel. Maar is dat voldoende en gaat dat niet wat wringen? Ikzelf zou het dan iets meer al la die pomp doen. Plaatje eroverheen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » wo mei 20, 2009 1:34 pm

didadunlop schreef:hehehe die S&S is idd niet de goedkoopste..:D

Norwid is lekker simpel. Maar is dat voldoende en gaat dat niet wat wringen? Ikzelf zou het dan iets meer al la die pomp doen. Plaatje eroverheen.
Als er een constructie is die al 150 jaar getest is, is het deze. Kijk maar eens naar een klassieke Hollandse Tourfiets
/Marten

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo mei 20, 2009 1:40 pm

jah das idd waar.

Maar goed dat weten al die mooie framebouwers ook niet.

Hmzzz dan wordt het steeds intressanter.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie