Het grote Wintersport topic voor 2008 / 2009

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Sven
Het grote Wintersport topic voor 2008 / 2009

Bericht door Sven » di sep 16, 2008 9:32 pm

Het grote Wintersporttopic-2008/2009!!!

AfbeeldingAfbeelding

Ja!!! Jetzt geh't los!
Wintersport 2008/2009 staat voor de deur. Na een enorme kwakkelzomer kan het mij niet meer schelen: laat de wintersport maar komen!

- Wanneer ga jij?
- Waar ga jij?
- Ga je nog nieuwe gear kopen?

Post hier je verhalen, je foto's en je ervaringen!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do sep 18, 2008 12:58 pm

JAH!!!

Wanneer: Mid december (week voor kerst)
Waar: Fiss (Oostenrijk)
Nieuwe gear: Misschien nog ff kijken voor wat nieuw Oakley gear :angelnot:

MarkMeisner
Contacteer:

Bericht door MarkMeisner » do sep 18, 2008 2:21 pm

- Wanneer ga jij?
Met oud en nieuw naar Kitzbühel (geheel gratis 8) ) en eind januari ergens in Oostenrijk (ook weer geheel gratis 8) )
- Waar ga jij?
Zie hierboven.
Ergens in december een Evil Twin halen, gewoon voor het spelen. Heb al een freerideboard maar die is te stijf voor het speelwerk. ohja, en een nieuwe goggle maar dit keer geen gare Oakley. Sterves duur, het schuim is al kapot na 1 seizoen en beslaat bij het leven.

Foto's komen tzt wel :)

Sven

Bericht door Sven » di sep 30, 2008 5:16 pm

- Wanneer ga jij?
Zelf dan ook maar posten?
Waarschijnlijk 21-25 januari.
- Waar ga jij?
Oostenrijk, Serfauss / Gerlos / Stubai... *streep weg wat niet van toepassing is.
Twijfel! Zelf wil ik wel een board kopen ipv. huren, maar ik weet het nog niet zeker.
Wel een nieuwe goggle...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di sep 30, 2008 11:18 pm

Dit topic had ik nog over het hoofd gezien, maar dus:

- Wanneer ga jij?
Sowiezo oud en nieuw 1 week, 1 week in februari, evt nog een week(endje) indien te combineren met school/werk.

- Waar ga jij?
Respectievelijk Kronplatz (ja, van die gruwelijke Giro tijdrit) en waarschijnlijk Saalbach :drunk: .

De gear voor dit jaar bestaat hopelijk uit een setje Volkl Racetigers SL met powerswitch, deze heb van de week vluchtig op baan kunnen proberen en dat ging super! Die switch is echt toegevoegde waarde. Daarnaast hoop ik het e.e.a. voor modeljaar 09/10 mee te kunnen nemen!

Ik heb er zin in.
Ich Heisse Super Fantastisch!

tank24

Bericht door tank24 » wo okt 01, 2008 9:37 am

MarkMeisner schreef:- Wanneer ga jij?
Met oud en nieuw naar Kitzbühel (geheel gratis 8) ) en eind januari ergens in Oostenrijk (ook weer geheel gratis 8) )
- Waar ga jij?
Zie hierboven.
Ergens in december een Evil Twin halen, gewoon voor het spelen. Heb al een freerideboard maar die is te stijf voor het speelwerk. ohja, en een nieuwe goggle maar dit keer geen gare Oakley. Sterves duur, het schuim is al kapot na 1 seizoen en beslaat bij het leven.

Foto's komen tzt wel :)
Apart ik zweer bij oakley, gaat al jaren mee en zit nog steeds heerlijk.

i.i.g.

-Waar ga jij heen?
december bosnie op zoek naar balkan poeder. voor de rest weet ik nog niet heb bijna 7 weken in totaal te besteden qua vrije dagen
- ga je nog nieuwe gear kopen?
was niet de bedoeling, maar het begint nu wat te kriebelen miss. via ebay nog een leuke gore tex broek. een kan nog ergens ene leuke board kopen voor als spele dingetje erbij.

mazl

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di okt 28, 2008 7:06 pm

- Wanneer ga jij?
De hele winter...woon er

- Waar ga jij?
Naar St Anton am Arlberg daar werk ik in de winter (is 15 min van waar ik woon)

Niks kopen heb weer een goede deal met salomon gemaakt....dus krijgen. Wat? geen idee een paar freerides, een paar twin tipper en nog een normale allround ski.
kleding heb ik niet nodig krijg ik van me werk.

Lacer

Bericht door Lacer » di okt 28, 2008 7:17 pm

- Wanneer ga jij?
In de voorjaarsvakantie
- Waar ga jij?
Stumm, vlak bij Mayrhofen enzo. In Tirol.
Nee ik ga snowboard huren

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di okt 28, 2008 8:52 pm

- Wanneer ga jij?
In Feb.

- Waar ga jij?
Oostenrijk

Denk nieuwe Boots van Burton.

greenie

Bericht door greenie » wo okt 29, 2008 12:35 pm

- Wanneer ga jij?
In Feb. (20-27, zoiets) en met pasen

- Waar ga jij?
Frankrijk (Val Thorens / Les 3 Vallées) x 2

Waarschijnlijk nieuwe broek ofzo
Laatst gewijzigd door greenie op wo okt 29, 2008 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

smstrijker

Bericht door smstrijker » wo okt 29, 2008 12:42 pm

Jawel, de eerste verse sneeuw in de Franse Alpen! Mijn lichaam wordt onrustig, de koffer staat klaar en men board is geprepareerd!
- Wanneer ga jij?
1e week januari en begin maart.

- Waar ga jij?
Alpe D'Huez en Trois Vallee. Helaas geen Oostenrijk dit jaar.

Dit jaar een keertje niks, maar mijn Nitro Naturals kan nog best een jaartje mee!

tank24

Bericht door tank24 » wo okt 29, 2008 3:25 pm

tank24 schreef:
-Waar ga jij heen?
december bosnie op zoek naar balkan poeder. voor de rest weet ik nog niet heb bijna 7 weken in totaal te besteden qua vrije dagen
- ga je nog nieuwe gear kopen?
was niet de bedoeling, maar het begint nu wat te kriebelen miss. via ebay nog een leuke gore tex broek. een kan nog ergens ene leuke board kopen voor als spele dingetje erbij.

mazl
- daar is bij gekomen in maart:1 week serre chevalier en 1 week flaine + de hele maand januari bestemming nog onbekend. en hopelijk nog 1 week in februari. maar dat is wat afhankelijk van goeie vriendjes met grote lease auto's :evil:
-was niet de bedoeling inmiddels een nieuw jas (burton ak, met dank aan ebay) en een leuk board voor zo als eerder gezegd erbij. ga in januari wat les geven dan is een makkelijk boardje wel zo relax;)

en nu begint het echt te kriebelen

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo okt 29, 2008 4:01 pm

Waar? Gargellen (klein plaatsje in Montafon, Vorarlberg, Oostenrijk)
Wanneer? 2,5 week rond kerst (beetje lesgeven)
Nieuws? Nee, moet nog wel m'n fritschi freeride op m'n extrem 5x5 zetten ;)

Plip

Bericht door Plip » wo okt 29, 2008 5:18 pm

Waar? Kirchberg voor opleiding anwärter(nog meer?) en daarna naar Westendorf voor stage.

Wanneer? van 2 december tot 18 in kirchberg, en daarna 2 weken stage.

Nieuwe gear? Pfwoah moet nog een helmpje en rugprotector hebben(verplicht) en een duits woordenboekje.

Whouz

Bericht door Whouz » wo okt 29, 2008 9:17 pm

- Wanneer ga jij?
Februari :)
- Waar ga jij?
Oostenrijk, Warth Schroken ofzo... (onbekend niet SUPER groot)
Nooit eerder geweest:P
Ik moet nog een goggles hebben, maar of er geld voor is dat weet ik nog niet.
een etui.

tank24

Bericht door tank24 » do okt 30, 2008 11:48 am

Whouz schreef:-
gewoon je ogen dicht houden. heb je ook geen goggle nodig

fly high

Bericht door fly high » do okt 30, 2008 12:58 pm

wanneer?
12-12-2008!!!! KERST!
waar?
La Joue de Loup. FRANCE.
Nieuw materiaal?
Nieuw Dragon rood/zwart brilletje, en maby een setje freestyle skiees...

DAMN zin in!
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

fly high

Bericht door fly high » do okt 30, 2008 1:01 pm

VRAAGJE,
moet je in Frankrijk nou wel of niet met helm ? de 1 zegt van wel de ander weer niet? wat is het nou?

thnx!

smstrijker

Bericht door smstrijker » do okt 30, 2008 1:36 pm

Er is een helmplicht voor kinderen. Volwassenen nog niet. Maar het is sowieso altijd verstandig een helm te dragen.

fly high

Bericht door fly high » do okt 30, 2008 2:42 pm

ik heb alllen een fullface... die doe ik wel op als ik drops/gaps maak offpiste over rotsen enzo, maar om daarme door het funnpark/boardercross te gaan is dat nou echt nodig? :oops:

Whouz

Bericht door Whouz » do okt 30, 2008 10:37 pm

tank24 schreef:
Whouz schreef:-
gewoon je ogen dicht houden. heb je ook geen goggle nodig
Haha, is te proberen;
Ogendicht verstand op 0 en rechtdoor naar beneden knallen?.
een etui.

tank24

Bericht door tank24 » wo nov 05, 2008 10:52 am

zeker vol gas naar beneden. in frankrijk is geen helmplicht voor volwassen. ik draag er altijd wel één omdat ik uiteindelijk toch wel ga knallen ook al zeg ik rustig te gaan cruisen. en je weet nooit of je nog mooie poeder/off piste tegen komt ergens. daarnaast sta je er echt niet mee voor lul, want ik denk dat 50% van de boarders er een draagt

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » wo nov 05, 2008 2:05 pm

mee eens,draag ook altijd een helm bij het skien/boarden.
zie het maar zo: skien is een van de weinige sporten waar je makkelijk snelheden van meer dan 40 km/h bereikt(ook minder geoefende) en waar tot op heden veel mensen denken ik heb geen helm nodig,want op sneeuw val je zacht. Das dus Bulls##t. Helaas doordat er steeds meer met kunstsneeuw gewerkt wordt(ook al merk je dat niet altijd) betekent dit automatisch dat de grondlaag dus ijs is,en ijs is bij een val net zo hard als beton.In de afgelopen 10 jaar dat ik op en naast de pistes werk heb ik mee gekregen(dit is een feit) dat het aantal ongevallen ongeveer gelijk gebleven is,maar het percentage hoofdletsels om bijna 80% vermeerderd zijn. veel van deze had vermeden kunnen worden door het dragen van een helm. denk daar maar eens over na.

en ja ik ben een groot voorstander van helmplicht op de pistes(en ernaast).

wil hier niet als school meester werken, meer als iemand die geen zin heeft weer eens iemand te moeten bergen die een val niet overleeft heeft(en ja dat is al meerdere malen gebeurt)

dank je voor het lezen.
degoe.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do nov 06, 2008 1:19 am

4 jaar geleden was voor mij de afweging; waarom wel een helm met MTBen, en geen met skien?

Het toenemende letsel op de piste heeft in mijn ogen niet zo zeer met bijvoorbleed drukte te maken, maar met onkunde. Vroegah, toen je nog rechte skies had, moest je het gewoon nog leren, dus, eerst tenminste één week op les, dan pas "vrij" skien. En dat vrij skien ging heel wat rustiger, om dat de skies moeilijker te draaien waren, het koste meer kracht en techniek, dus dat hard gaan had je naar een half uurtje zweten wel gehad.

Met de komst van de carve ski is het skien makkelijker geworden, de lengtes zijn met dik 20% afgenomen en de techniek is veel eenvoudiger dan de traditionele. Resultaat; ooo, geen les nodig! --> (te) veel snelheid --> geen basis techniek --> Ongelukken.

Wij verkopen (Buitensport / wintersport speciaalzaak) ongeveer 20x zo veel helmen dan 5 jaar terug, er is een bewust zijn wat betreft veiligheid, het is geaccepteerd (je bent niet de enige) en het is gewoon een modeartikel.

Daarnaast zal drukte en piste condities een rol spelen, maar ik zie als "ski verkoper" genoeg mensen langs komen die 3 weken op de skies hebben gestaan en zich een ware Alberto Tomba voelen, dan krijg ik toch jeuk...

nu maar es gaan slapen ;)
Ich Heisse Super Fantastisch!

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » do nov 06, 2008 2:10 pm

Inderdaad, de drukte op de pistes heeft er ook wat mee te maken(vooral in de vakanties).Het is meer dat 1: mensen meer en meer alleen maar aan zichzelf denken. 2. Het geld er vaak niet meer is om buiten de hele vakantie om ook nog eens skiles te nemen(is ook niet echt goedkoop meer tegenwoordig) of ze dat geld liever voor apres ski uitgeven. 3. Door de carvingski de snelheden veel hoger liggen en ook de radius die man "nodig" heeft /gebruikt groter geworden is. 4. En de piste omstandigheden.

Ook hebben de meeste meer en meer het idee dat skien betekent als ik snel kan gaan kan ik goed skien. Helaas is dat niet het geval. Iedereen kan snel naar beneden,zet je skies recht en je gaat volgas naar beneden.
Mijn defenitie van goed skien is: Als jij onder elke snelheid en omstandigheid je skies onder controle hebt(je kan ter aller tijd uitwijken en eventueel direkt stoppen als dat nodig is) dan ben je een goede skier.

Ik spreek hier meer uit ervaring dan dat ik zomaar wat zeg. Ben nu 13 jaar lang als Skileraar/skiguide en bergrettung in de alpen onderweg. Heb alle mogelijke diploma`s in mijn zak die je kan doen als skileraar(ook ski/bergführer) en Mag daardoor denk ik wel zeggen dat ik enig ervaring meebreng.

Nogmaals is dit geen schooluurtje wat ik hier probeer,maar meer een uitleg over wat ik en vele andere elke winter weer meemaken/zien.

nogmals bedankt en ik hoop dat ik hiermee weer een paar mensen voor een helm heb kunnen winnen.

Degoe

Plaats reactie