Waarom doen geen enkele MTB-er of racefietser een bel op zijn fiets?
Aanleiding: ik was gisteren aan het hardlopen, ik moest even een stukje over het fietspad (netjes aan de zijkant). Opeenshoor ik geschreeuw achter me: "Opzij!" (of zoiets). Ik schrik me kapot en zie een MTB-er langsrijden, die mij kwaad aankijkt. Eerst dacht ik uiteraard: "wat zijn sommige racefietsers en MTB-ers toch een asociale klootzakken". Als je op zondagmiddag gaat fietsen in een redelijk druk gebied, tja, dan kún je andere mensen tegenkomen hè? Stel je dan een beetje normaal op en geef mekaar wat ruimte, zou ik zeggen!
Maar ik bedacht me ook: waarom geen fietsbel? Als iemand BELT komt dat veel minder agressief over dan dat geschreeuw. En ook duidelijker. Als je er op let, heeft geen enkele MTB-er of racefietser een bel aan boord. Waarom toch niet? Zo'n ding weegt ongeveer 20 gram. Om gewichtsbesparing kan het dus nauwelijks gaan, ook al omdat de 'zondagmiddagfietser' op zijn minst een kilootje of 10 te dik is ....... Je kent dat wel, als een moddervette worst gehesen in lycra, maar dan wél met een echt 'Rabobank' logo erop, zodat de toeschouwers denken dat het een echter Rabo-renner is

En tja, dan is een fietsbel niet 'cool' hè?
Reacties? En ja, ik ben nog steeds (een beetje) kwaad op die sukkel