Tuck no hander!

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Razor0
Contacteer:
Tuck no hander!

Bericht door Razor0 » zo jun 29, 2008 10:11 pm

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat nou PRECIES werkt ,want heb er erg moeite mee vooral met het tucken zelf :oops:

Alvast bedankt.

Grtz, :D
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma jul 07, 2008 12:30 pm

Ik kan hem nou ook sinds een paar weken, dus weet nog wel hoe ik het deet:
Als je los bent, trek je het stuur naar je toe( je fiets moet rechtop gaan).Zelf kun je dan wat door de knieën gaan, zodat je stuur meer in je buik komt.
Dat is zeg maar de tuck, gewoon veel oefenen.
Als je dan het stuur in je buik hebt, doe je steeds je handen ietjes los totdat je ze een keer los hebt gegooid(kwam bij mij zomaar op eens), daarna gaat die meestal gewoon goed. Dan kun je ze steeds verder, harder losgooien zodat ze helemaal gestrekt zijn.
Succes, en als je nog vragen hebt hoor ik het wel :arms:

prista

Bericht door prista » ma jul 07, 2008 3:47 pm

http://youtube.com/watch?v=Rn8JKWKx0ok&feature=related

Succes!

(kan hem zelf nog niet, net begonnen :P)

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » ma jul 07, 2008 3:51 pm

Roel@dTb schreef:Ik kan hem nou ook sinds een paar weken, dus weet nog wel hoe ik het deet:
Als je los bent, trek je het stuur naar je toe( je fiets moet rechtop gaan).Zelf kun je dan wat door de knieën gaan, zodat je stuur meer in je buik komt.
Als je dan het stuur in je buik hebt, doe je steeds je handen ietjes los totdat je ze een keer los hebt gegooid(kwam bij mij zomaar op eens), daarna gaat die meestal gewoon goed. Dan kun je ze steeds verder, harder losgooien zodat ze helemaal gestrekt zijn.
ooh vandaar:P ik d8 al waarom krijgt iedereen die het kan dat stuur net boven zn middel zeg maar en ik hem helemaal op me borst maar je moet dus ook door je knieeen!!en je hebt wel beetje een steile dirt nodig lijkt mij??

"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

prista

Bericht door prista » ma jul 07, 2008 3:57 pm

Je moet zorgen dat je hoog gaat, een stijle dirt helpt daarbij ja ;)

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jul 17, 2008 3:53 pm

Razor0 schreef:
Roel@dTb schreef:Ik kan hem nou ook sinds een paar weken, dus weet nog wel hoe ik het deet:
ooh vandaar:P ik d8 al waarom krijgt iedereen die het kan dat stuur net boven zn middel zeg maar en ik hem helemaal op me borst maar je moet dus ook door je knieeen!!en je hebt wel beetje een steile dirt nodig lijkt mij??

Ja beetje door je knieën gaan, maar ook pas trekken als je goed in de lucht bent, niet als je net van de dirt af bent dan ga je achterover heb ik paar dagen geleden gemerkt.. :bandana:
Succes weer he ;)

kenzo

Bericht door kenzo » di jun 08, 2010 7:08 pm

Telkens als ik het probeer, heb ik mijn achterrem vast bij het terugpakken van mijn stuur. Heeft iemand hiervoor een tip?

Crupi-Remon

Bericht door Crupi-Remon » di jun 08, 2010 7:16 pm

brakeles rijden :o

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo jun 09, 2010 2:20 pm

Positie van de hele remhendel veranderen. Waarschijnlijk staat ie dan best omhoog waar door je meteen met je vingers de remhendel te pakken hebt. Had het ook, rem wat lager gezet en toen geen last meer van.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Plaats reactie