vandaag dus ff dagje winterberg gepakt, was lekker rustig, prachtig weer blabla gewoonweg heerlijk. We waren met zn 2-en en hebben gewoon lekker gereden tot we besloten in de middag wat actiefotootjes te maken. Zoals ik ooit ergens al in een of ander topic hier had gepost, heb ik meerdere malen een plank uit de wall gereden in de freecross. Nu zei ik voor de 'gein': Hee! maak ff een foto als ik weer die plank eruit rij. Dus ja, ik nam een aanloopje, knalde die kuip in en mn neef schoot een picca.
Aan de foto is te zien dat mn achterwiel al die plank eruit heeft gerost en dat de plank daarboven ook een flinke opdonder krijgt. Mijn voorwiel echter was al gelukkig bij een wat steviger deel (paal erachter), anders was dat wiel in het gat gedoken en dat was nog iets minder prettig geweest. Doordat mijn wiel het gat in schoot waar dus eigenlijk een stevige dikke plank met veel spijkers gemonteerd zou moeten zitten, ramde mn derailleur en schijf tegen de planken daarbuiten. Dit had als resultaat: 1 kromme XT shadow + 1 kromme schijf. Leukste van alles was nog wel dat ik gelanceerd werd omdat ik toch een aardige snelheid had, waardoor ik heerlijk smakende gravel hapte en hierdoor ook weer een naaiwerkje (zie foto) voor mn moeder overliet.
Uberlucky vastlegging van het besproken fenomeen:

Signature van mn derailleur in het hout:

Naaiwerkje, niet heel bijzonder:

de schaduw-schakeleenheid (foto is kaarsrecht van bovenaf genomen):

Euh ja wat is nou de moraal van dit verhaal: bij voorbaad geen wallrides in de freecross! Dit was mijn 4e en laatste keer dat ik het deed in ieder geval...