Duits hout is niet te vertrouwen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Loeky
Duits hout is niet te vertrouwen

Bericht door Loeky » vr jun 20, 2008 11:06 pm

heuj
vandaag dus ff dagje winterberg gepakt, was lekker rustig, prachtig weer blabla gewoonweg heerlijk. We waren met zn 2-en en hebben gewoon lekker gereden tot we besloten in de middag wat actiefotootjes te maken. Zoals ik ooit ergens al in een of ander topic hier had gepost, heb ik meerdere malen een plank uit de wall gereden in de freecross. Nu zei ik voor de 'gein': Hee! maak ff een foto als ik weer die plank eruit rij. Dus ja, ik nam een aanloopje, knalde die kuip in en mn neef schoot een picca.
Aan de foto is te zien dat mn achterwiel al die plank eruit heeft gerost en dat de plank daarboven ook een flinke opdonder krijgt. Mijn voorwiel echter was al gelukkig bij een wat steviger deel (paal erachter), anders was dat wiel in het gat gedoken en dat was nog iets minder prettig geweest. Doordat mijn wiel het gat in schoot waar dus eigenlijk een stevige dikke plank met veel spijkers gemonteerd zou moeten zitten, ramde mn derailleur en schijf tegen de planken daarbuiten. Dit had als resultaat: 1 kromme XT shadow + 1 kromme schijf. Leukste van alles was nog wel dat ik gelanceerd werd omdat ik toch een aardige snelheid had, waardoor ik heerlijk smakende gravel hapte en hierdoor ook weer een naaiwerkje (zie foto) voor mn moeder overliet.

Uberlucky vastlegging van het besproken fenomeen:

Afbeelding

Signature van mn derailleur in het hout:

Afbeelding

Naaiwerkje, niet heel bijzonder:

Afbeelding

de schaduw-schakeleenheid (foto is kaarsrecht van bovenaf genomen):

Afbeelding

Euh ja wat is nou de moraal van dit verhaal: bij voorbaad geen wallrides in de freecross! Dit was mijn 4e en laatste keer dat ik het deed in ieder geval...

Cheeta

Re: Duits hout is niet te vertrouwen

Bericht door Cheeta » za jun 21, 2008 7:58 am

Loeky schreef:Euh ja wat is nou de moraal van dit verhaal: bij voorbaad geen wallrides in de freecross!
Goede tip, ofschoon ik geloof dat die door de meeste gebruikers al ter harte was genomen. Kan me althans niet herinneren daar ooit iemand de wallrides te hebben zien nemen (wat niet wegneemt dat ze gewoon in orde moeten zijn wanneer je ze er neer zet)...

Heb je je eigenlijk nog beklaagd bij de beheerder?

Plip

Bericht door Plip » za jun 21, 2008 10:26 am

haha goed bezig, blijf het gruwelijk vinden

b-dirt

Bericht door b-dirt » za jun 21, 2008 11:51 am

eigelijk is het ook niet om wallrides te doen maar om te vorkomen dat je uit de kom vliegt ;) maar het moet eigelijk gwn niet gebeuren

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za jun 21, 2008 5:12 pm

Dat is behoorlijk klote. Inderdaad iets van de beheerder gehoord ?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Sneeck

Bericht door Sneeck » za jun 21, 2008 6:48 pm

Zou op z'n minst je derri en schijf vergoed willen zien, of het er nou bestemd voor is of niet het moet degelijk in elkaar zitten.

En als ze niet willen hebben dat mensen er wallrides op gaan doen had er maar een bordje bij moeten staan. Gelukig heb jij verder nik's ernstig's, zoals je zei was het je voorwiel die er door heen boorde had die dag er héél ander's uit kunnen zien.

Loeky

Bericht door Loeky » za jun 21, 2008 9:53 pm

mja ik heb het wel aangegeven toen we de liftpasjes gingen inleveren. Mijn duits is alleen een beetje belabberd dus het was lastig duidelijk te maken dat ik het wel slecht vond dat het zo'n slappe zooi is. Die vent zei dat het niet uitmaakte, hij ging er dus vanuit dat ik mn verontschuldigingen wilde tonen maar het was dus eerder een beklaag maar dat kwam dus niet helemaal over. Toen ik zei dat het al de 4e keer was, zei hij dat ik maar minder hard moest rijden dan (op een 'grap'manier). Ja wat denkt die aap, dat ik als een oud waif naar beneden ga tuffen omdat hun materiaal niet in orde is?
En tja, mn kosten verhalen op hen wordt ook lastig aangezien ik geen discussie kan aangaan in het duits. Ook is het overal rijden op eigen risico dus ik zou ook niet weten of ik uberhaubt wel recht heb op vergoeding.
Het hoort er nou eenmaal bij, zullen we maar zeggen! Ik heb wel geluk gehad, en daar ben ik al blij mee aangezien ik net hersteld ben van wat andere mankementen.

snake

Bericht door snake » za jun 21, 2008 10:59 pm

een ezel stoot zich nooit .....

fredo

Bericht door fredo » zo jun 22, 2008 10:08 am

Loeky schreef:... Mijn duits is alleen een beetje belabberd dus het was lastig duidelijk te maken dat ik het wel slecht vond dat het zo'n slappe zooi is. Die vent zei dat het niet uitmaakte, hij ging er dus vanuit dat ik mn verontschuldigingen wilde tonen maar het was dus eerder een beklaag maar dat kwam dus niet helemaal over...
typisch, ze zullen je gebrekkig Duits wel verstaan als ze aan je kunnen verdienen. mooie wallride by the way...

khardak

Bericht door khardak » zo jun 22, 2008 9:42 pm

die wallrides neem ik ook altijd , gelukkig is dit niet bij mij gebeurd.

maar als ze niet willen dat je er wallrides opo doet wrom zetten ze dan geen bord neer ofzo ??

grt,

edit: o dat was al geoppered :P)
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma jun 23, 2008 8:34 am

http://bikepark-winterberg.de/index.php?id=54
met het eerste punt geven ze volgens mij aan niet aansprakelijk te zijn voor schade aan je fiets ofzo.

DESL

Bericht door DESL » ma jun 23, 2008 9:13 am

Vergoeding voor gelede materiële schade :? :lol:

Als je met je auto op de snelweg moedwillig een vangrail ride maakt hoef je ook niet op tegemoetkoming in de schade te rekenen.

If you can't stand the heat , stay out of the kitchen!!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Loeky

Bericht door Loeky » ma jun 23, 2008 9:21 am

DESL schreef:Als je met je auto op de snelweg moedwillig een vangrail ride maakt hoef je ook niet op tegemoetkoming in de schade te rekenen.
hee, als je geen goede vergelijkingen kunt maken, doe dat dan ook niet.

DESL

Bericht door DESL » ma jun 23, 2008 9:51 am

Loeky schreef:
DESL schreef:Als je met je auto op de snelweg moedwillig een vangrail ride maakt hoef je ook niet op tegemoetkoming in de schade te rekenen.
hee, als je geen goede vergelijkingen kunt maken, doe dat dan ook niet.
Aaaach, :cry: ...... :lol:
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Bernard

Bericht door Bernard » ma jun 23, 2008 10:29 am

Wat een gezeur over een plank.... t'is gewoon je eigen schuld...

Wat nou als Sam Hill begint te zeuren om alsnog aanspraak te maken op de WC, omdat er een losse steen in de laatste bocht lag...
alias Anton Bollebakker: no show, all go!

Bernard

Bericht door Bernard » ma jun 23, 2008 10:34 am

Als ik naar die foto kijk, zie ik gewoon een lompe actie!

Loeky

Bericht door Loeky » ma jun 23, 2008 10:41 am

Hmm je begrijpt het verkeerd. Ik zeur ook niet, ik probeer hier alleen duidelijk te maken dat die planken in de freecross niet deugen. Dus het is meer een waarschuwing voor degene die ook die wallrides maken daar, of dat van plan waren te gaan doen.

en ja, het was mijn eigen schuld. Ik zat immers op die fiets... :whistle:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » ma jun 23, 2008 10:44 am

Zonder gekheid. Waarom zou je die boarding uberhaubt als wallride willen gebruiken?
Dik zever verhaal dit... Als ze ergens hun zaken goed voor elkaar hebben is t wel in kinderberg.
Shit heppens en zeker als je zulke onzinnige acties uithaalt.
SlapHappy

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma jun 23, 2008 10:50 am

kevinv10 schreef:Zonder gekheid. Waarom zou je die boarding uberhaubt als wallride willen gebruiken?
...
Shit heppens en zeker als je zulke onzinnige acties uithaalt.
Bernard schreef:Als ik naar die foto kijk, zie ik gewoon een lompe actie!
waar zou het mountainbiken als sport staan als iedereen altijd mooi de paadjes zou volgen? :whistle:

Bernard

Bericht door Bernard » ma jun 23, 2008 11:05 am

Drooze @ DirtE19 schreef: waar zou het mountainbiken als sport staan als iedereen altijd mooi de paadjes zou volgen? :whistle:
Helemaal mee eens.... Maar het ging hier om het verantwoordelijk stellen van de exploitant van het park voor de opgelopen schade.

En juist wat jij nu zegt, maar het heel duidelijk. Wanneer je zelf besluit buiten de gevestigde paden te rijden, ben je zelf verantwoordelijk.

Ik moedig het aan dat mensen hun eigen weg volgen en gebruik maken van alle mogelijkheden, maar ga niet zeuren over aansprakelijkheid wanneer het mis gaat....

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma jun 23, 2008 2:13 pm

Hey BeeJee,

Die gahast vliegt tenminste! :lol:

L A C H E N. . .
RIDERS READY?

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma jun 23, 2008 3:29 pm

LOL @ TOPIC en indienen van schadeclaims
Ben benieuwd of Ayrton Senna nog een kans maakt.
:bandana:
E

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma jun 23, 2008 3:39 pm

Daar is de Italiaanse justitie nog steeds mee bezig :D

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma jun 23, 2008 5:56 pm

Het is lekker makkelijk om te zeggen dat het je eigen schuld is dat je eroverheen fietst. Wat als iemand de 4 of 7 meter drop wilt doen en halverwege erdoor zakt wegen's slecht/ vergaan/ rottend hout en invalide komt te raken? Dan is het toch de schuld van diegene die het park beheerd om te zorgen dat iemand er op eigen risico overheen kan fietsen? Zo niet kan je alles van lucifer hout maken aangezien het iemand's eigen risico is, dit lijkt me toch niet de bedoeling en dient in geval van bikepark wtb serieus genomen te moeten worden dat er iets aan vervanging toe is. Het spul moet gewoon degelijk en betrouwbaar in elkaar zitten om dit soort crashes te voorkomen en heeft totaal nik's nada noppes met het feit te maken dat meneer de desbetreffende wall als ride gebruikte.

Mocht je een keer daar uit de bocht schieten is het toch wel de bedoeling dat je binnen de baan blijft en er niet dwars doorheen gaat, niet?

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma jun 23, 2008 6:15 pm

Sneeck schreef:Het is lekker makkelijk om te zeggen dat het je eigen schuld is dat je eroverheen fietst. Wat als iemand de 4 of 7 meter drop wilt doen en halverwege erdoor zakt wegen's slecht/ vergaan/ rottend hout en invalide komt te raken? Dan is het toch de schuld van diegene die het park beheerd om te zorgen dat iemand er op eigen risico overheen kan fietsen? Zo niet kan je alles van lucifer hout maken aangezien het iemand's eigen risico is, dit lijkt me toch niet de bedoeling en dient in geval van bikepark wtb serieus genomen te moeten worden dat er iets aan vervanging toe is. Het spul moet gewoon degelijk en betrouwbaar in elkaar zitten om dit soort crashes te voorkomen en heeft totaal nik's nada noppes met het feit te maken dat meneer de desbetreffende wall als ride gebruikte.

Mocht je een keer daar uit de bocht schieten is het toch wel de bedoeling dat je binnen de baan blijft en er niet dwars doorheen gaat, niet?
ik ben echt kapot, en helder denken is er niet echt meer bij...

maar wat in mij opkomt is de term "nalatigheid".

wat ik zou denken is dit: als je kan bewijzen dat het door nalatigheid is dat je door een obstakel (wat gebouwt is om bereden te worden) zakt of zo, dan kan het misschien wel zijn dat de uitbater moet betalen.

echter ga je dingen gebruiken waarvoor ze niet bedoelt zijn, of op je bek omdat de lip "te steil" is ofzo is het je eigen fout.

maargoed, mss moet iemand het maar es opzoeken ;)

Plaats reactie