Lenz Leviathan 29er FS

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Heckler
Lenz Leviathan 29er FS

Bericht door Heckler » di mar 11, 2008 11:33 pm

Hier wat plaatjes van mijn net afgebouwde Lenz. Ik heb hem al op mtb.nl laten zien dus wie daar ook komt heeft hem misschien al voorbij zien komen. Eeigenlijk heb ik op dit forum meer mijn inspiratie opgedaan, nog bedank voor alle input. Dank ook aan JJ voor de hoops en wat onderdelen. En na 50km XC op de 29er ben ik plezierig verrast, de Lenz is een blijvertje. Dus hiermee maak ik vanaf nu de bosssen rond Assen onveilig: :arms:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Common sense was never common

DGR

Bericht door DGR » wo mar 12, 2008 9:24 am

Erg netjes, mooi in verhouding!

Hoe bevalt die vork?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mar 12, 2008 10:36 am

Fraai ding, bijzonder afmontage. Wat voor vork is dat?
Ich Heisse Super Fantastisch!

B@se

Bericht door B@se » wo mar 12, 2008 10:57 am

Xircuit schreef:Fraai ding, bijzonder afmontage. Wat voor vork is dat?
Volgens mij is het een maverick
http://www.maverickbike.com/main/do/pro ... oductID/39

Weet het niet helemaal zeker...

Wel een hele mooie setup zo.

revis

Bericht door revis » wo mar 12, 2008 11:09 am

:o Machtig mooi man.

Hoe bevalt die Maverick? En welke naaf heb je gebruikt?

Grtz revis

mateis

Bericht door mateis » wo mar 12, 2008 12:26 pm

Wow, gaaf!

Supermooi, maar niet op een overdreven flashy manier... Hele toffe selectie van onderdelen, lekker niet zo voor de hand liggend hier en daar ('n I-beam op een xc-fiets in Nederland :shock: ), netjes in verhouding. Bravo!!! ;)

Heel veel plezier ermee!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo mar 12, 2008 4:25 pm

Ik wil er al jaren zo eentje, proficiat met de aankoop.
Mensen zullen het niet raden, maar er zijn zeer weinig 26" FS frames die minder wegen dan deze in 29".

Heckler

Bericht door Heckler » wo mar 12, 2008 8:37 pm

Hartelijk dank voor de complimenten. Ik had wel verwachtingen na alle gloedvolle betogen en de Lenz heeft ze tot nu toe waargemaakt. Het terrein rond Assen met een paar km los zand (Ballooerveld) leent zich er ook goed voor. Maar ook in de singletrack door de boompjes valt hij tot nu toe niet tegen.

Vork is een Maverick SC32. Ik reed al Maverick 26", puike vorken, eerder plush dan straf en met een prima lock-down functie zonder te blokkeren. En door de upside down constructie eenvoudig tot 29er te verbouwen: spacers erin en wat extra olie in de demper voor progressie en Presto. De vork is ook gemaakt zodat je zelf onderhoud en tuning kan doen: geen speciale tools nodig en alle service/tuning items leverbaar met goede handleidingen op de site.

Maverick werkt wel met een unieke 24mm steekas en dus speciale naaf, deze is van Maverick, op E-bay UK gekocht met flinke korting maar goedkoop is anders. Ik zou nu voor een Hope pro II met adapters kiezen, wist ik toen nog niet. Goede beslissing was om Zoran er een paar nieuwe, lichte en toch sterke wielen mee te laten spaken.
De rest komt vooral gebruikt van diverse mtb en e-bay sites. Met wat geduld heb ik mijn favorieten bij elkaar gesprokkeld: Hopes, I-beam, Deus (in 180mm), X4, XO. Ik ga ook een flat bar proberen om de voorkant toch iets lager te krijgen.

Enjoy!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 12, 2008 8:56 pm

Voorkant lager? Heb jij gorilla armen oid..:D? Ik vind e.e.a. al redelijk laag.

Misschien een idee om het stuur gewoon om te draaien?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Heckler

Bericht door Heckler » do mar 13, 2008 7:35 pm

didadunlop schreef:Voorkant lager? Heb jij gorilla armen oid..:D? Ik vind e.e.a. al redelijk laag.

Misschien een idee om het stuur gewoon om te draaien?
Gorilla armen , yep, that's me. Ik heb bovendien mijn MTB skills geleerd in een tijd dat we vorken van 380mm en balhoofdbuizen van 8cm op Large frames heel gewoon vonden ;) .

Ik probeer eigenijk mijn zadel-trapas-stuur driehoek te modelleren aan mijn Heckler waar ik al 10 jaar goed op zit. Op de Lenz staat het stuur nu iets hoger terwijl de rest redelijk overeen komt. Riser omdraaien wordt te laag en werkt niet met de up-sweep, een flatbar zou zomaar kunnen kloppen. Ik mis dan wel de fijn-tuning die een riser heeft door iets te draaien.

enjoy!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mar 13, 2008 8:20 pm

Nice fiets! Unique in ieder geval...
Die wil ik wel een in het eggie zien!

Tip: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=37784

Plaats reactie