Ik heb een nieuwe fiets, en is het lot soms niet wreed

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Dick Pony
Ik heb een nieuwe fiets, en is het lot soms niet wreed

Bericht door Dick Pony » vr feb 15, 2008 10:56 pm

... en ik ben er eg blij mee.
Het is vast niet de meest bijzondere bike van het forum maar voor mijn budget en mijn gebruik is het gewoon een perfecte fiets.

Ik heb de fiets vandaag opgehaald maar ben eigenlijk al aardig bekend met de rij-eigenschappen van deze fiets. Hoewel ik al eerder fietste op een gazelle mountainbike begon mijn liefde voor fietsen door zand en modder, bij voorkeur op singletracks, toen mijn gazelle een jaar of 5 werd gestolen en ik een leuke zwarte mtb kocht van een, mij, onbekend merk. Toen ik hiermee een paar keer naar de drunense duinen was gefietst had ik mijn sport gevonden. Natuurlijk is sporten in de natuur sowieso leuk maar ik denk dat mijn trouwe commencal normal er voor een groot deel debet aan is dat ik zoveel plezier uit het fietsen haalde. Echt een ideale beginnersfiets.

Afbeelding

Maar ja, na zoveel jaren wil je wel weer eens iets nieuws. En zie daar mijn nieuwe fiets. Een beetje hetzelfde maar toch anders.

Afbeelding

Hij is nog niet helemaal af, de pedalen worden uiteraard vervangen en er komt een wat langere stuurpen op. Voor de rest stock.

Kan niet wachten tot zondag dan ga ik kijken of het wat is. :)
Laatst gewijzigd door Dick Pony op vr feb 29, 2008 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » za feb 16, 2008 12:47 am

mooi bike zag pas ook een bij TT van Schaijk zag goed uit 8)

Qprs

Bericht door Qprs » za feb 16, 2008 2:20 pm

Mooie bike(s)! :thumbsup:

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » vr feb 29, 2008 4:18 pm

Heb ik net een nieuwe fiets, goed en wel twee keer op gereden, word ik getroffen door een blinde darmonsteking. Wreed niet? Dat zal wel een paar weken duren eer ik weer op de fiets zit. Balen! :(

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr feb 29, 2008 9:41 pm

Dan kan je na de operatie binnen 2 dagen gewoon weer aan het werk en binnen een week weer fietsen!

Beterschap!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » za mar 01, 2008 12:01 am

Hmm. het is nu twee dagen na de operatie en ik geloof niet dat ik binnen een week weer o p de fiets zit. De wond van de operatie doet nog aardig zeer. Ik ben bang dat het iets langer duurt.

Billabong

Bericht door Billabong » zo mar 02, 2008 8:51 pm

Geen zorgen, de eerste dagen is het afzien, maar daarna gaat het snel beter.
Vooral zien dat je de buikspieren de eerste dagen niet te veel gebruikt.
Zo'n fiets kan je immers niet langer dan een week laten staan. Ik wou hem ook nog kopen, heb er elke keer spijt van als ik hem terug zie staan.
Veel succes ermee en beterschap

New-mtber

krassen

Bericht door New-mtber » wo aug 13, 2008 4:31 pm

Zie je op een wit kader niet sneller krassen ?

Faab

Bericht door Faab » wo aug 20, 2008 10:38 am

Nette fiets hoor.
Op een witte fiets zie je vuil wel wat sneller dan op een donkere, maar dat geeft je wel meteen een goede reden om 'm goed schoon te maken en te onderhouden.
Ik heb zelf een witte Meta 4 en die is nog steeds erg strak wit ondanks vele modderige tochtjes. Hij staat ook op m'n kamer dus een modderige fiets is dan ook wat onhandig.

Succes met herstel zo dat je er weer snel op kan zitten.

Plaats reactie