Honden

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

hanssum
Honden

Bericht door hanssum » ma jan 21, 2008 10:04 pm

Ik rijd veel over de grevelingendam,mooi trainings rondje.
Groot probleem!! mensen die hun hond los laten lopen en geen baas over hun
viervoeter zijn.
Zo'n hond komt dan naar je toe stormen en je schrikt je rot.
weet iemand of er iets voor is, een fluitje of iets dat een hond afschrikt.

Grtz,Hans :evil:

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma jan 21, 2008 10:39 pm

ik heb altijd pepperspray bij me. Het rondje waar ik altid rij mogen honden niet los lopen en ik ben niet van plan me te laten pakken door 'n hond. Heb het overigens nog nooit nodig gehad gelukkig.

Struik

Bericht door Struik » ma jan 21, 2008 10:42 pm

Ik weet dat je een aantal jaren geleden bij rose versand pepperspay voor honden kon kopen. Nu vind ik dat te ver gaan, het ligt aan het baasje hoe de hond reageerd, en of hij achter je aankomt.
Dit is ook een mooi punt voor de bijna weekelijkse discussies die je met voetgangers krijgt in het bos, die kut beesten moeten aangelijnd zijn.

kopen dus die pepperspray en niet gebruiken op die honden maar op de baasjes :evil:

honden kun je nog altijd schoppenAfbeelding

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma jan 21, 2008 10:48 pm

Daar heb ik het ook vandaan en ondanks dat ik echt wel 'n dierenvriend ben zal ik het zeker gebruiken als het echt nodig is. Dat baasje kan dan altijd ook nog wat krijgen als ie wil :) . Schoppen? Tja, 'n klein hondje ok maar of het veel helpt om 'n dobberman of zo 'n schop te verkopen? Ik denk van niet.
Maar nogmaals, ik heb het nooit gebruikt en hoop het nooit nodig te hebben!

Plip

Bericht door Plip » ma jan 21, 2008 10:54 pm

Struik schreef:Ik weet dat je een aantal jaren geleden bij rose versand pepperspay voor honden kon kopen. Nu vind ik dat te ver gaan, het ligt aan het baasje hoe de hond reageerd, en of hij achter je aankomt.
Dit is ook een mooi punt voor de bijna weekelijkse discussies die je met voetgangers krijgt in het bos, die kut beesten moeten aangelijnd zijn.

kopen dus die pepperspray en niet gebruiken op die honden maar op de baasjes :evil:

honden kun je nog altijd schoppenAfbeelding
Afschieten.
Watje :bandana:

Struik

Bericht door Struik » ma jan 21, 2008 10:57 pm

haha je was me net voor.
maar idd:
Afbeelding

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » ma jan 21, 2008 11:00 pm

Als je een hond los ziet lopen die je niet vertrouwt kan je best onmiddelijk stoppen met trappen en uitklikken (kan je op hun bek schoppen). Ze bijten bijna altijd naar je voeten of benen en zeker als die rondjes draaien. Gewoon uitbollen of een wedstijdje sprint met de hond doen

Z.

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 21, 2008 11:07 pm

Was een keer op de holterberg aan het biken op de mtb route en ik kwam daar een paar mensen met een loslopende hond tegen en dat kreng vloog me voor het voor wiel :x .Ik had gehoopt dat ie ook daadwerkelijk onder mijn voor wiel kwam :evil: .
Laatst gewijzigd door Trekrules op ma jan 21, 2008 11:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

BmB
Contacteer:

Bericht door BmB » ma jan 21, 2008 11:13 pm

Haha jongens toch, t ligt indd vaak aan de manier waarop het baasje de hond heeft afgericht hoe die reageert. Ik heb zelf 2 jack russels en eentje daarvan gaat soms zelfs mee als ik ga rijde, vindt tie prachtig en als die dan achter een kat ofzo aangaat schreeuwe ik naar hem en dan komt tie weer vrolijk terug huppelen :lol:

steelhead

Bericht door steelhead » di jan 22, 2008 10:19 am

In een oude MBA (of wat de US bicycling) heeft een keer een artikel over honden gestaan. Er werd gezegd dat spuiten met een bidon met water al veel honden afschrikt. Ik heb eens een een nieuwe zefal pomp in tweeën geslagen. Baasje van de hond kwam ik toen helaas op de parkeerplaats weer tegen... Hond was toen wel bang van me geworden. (ik was toen bang van het baasje) Ik ben nog nooit gebeten, heb al wel eens tanden over mijn kuit voelen glijden, niet fijn. Hier op Walcheren denken toeristen dat ze alles mogen. Honden los, kinderen los laten lopen over het fietspad (liefst met een bal of een hengel), paardrijden op het fietspad, fietspad oversteken met je paard zonder te kijken (nog een mooi verhaal)..... Ja ik heb het niet zo op toeristen.
Toeristen die je van je fiets trekken omdat ze overtuigd zijn dat je niet in het bos mag fietsen (wordt dus officieel gedoogd).....

MIJN HANDEN JEUKEN!!!!!!!
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di jan 22, 2008 10:46 am

Ik merk dat er weinig hondenbezitter onder de reacties zitten. Heb je wel een hond dan weet je dat de gemiddelde hond of van je schrikt en daarom een primaire reactie richting jou doet of hij wil spelen omdat je als fietser namelijk net zo snel gaat dat hij het net kan bijhouden. Wanneer je een hond ziet, geef dan meer ruimte. Hetzelfde geldt voor kleine kinderen. Afgezien van het feit dat deze niet blaffend achter je aan komen, zijn die net zo onberekenbaar (en nu en dan slecht opgevoed). Ben vaker over een kind gereden/gevallen dan over een hond. Wat ook helpt is even hoesten als binnen gehoorafstand, en dat is voor een hond verder als bij een klein kind, bent. Dat weet ie dat je er aan komt. Voorkomt vaak veel ergernis.
Stel de hond komt achter je aan, dan is de tip die Steelhead geeft (pak je bidon en spuit water in z'n richting) zeer afdoende. Ik heb nog nooit een hond, ook niet mijn eigen, gezien die daarvan houdt. Nog beter werkt; stap even af. Je zult zien dat de hond direkt stopt met aanvallen. Is dit het geval, haal het beestje eens aan en stel hem gerust. Lukt dit niet en blijft ie aanvallen, dan met de grootst mogelijke kracht een rotschop geven (er is er toch eentje die het beest onder appel moet krijgen als de baas zelf het niet doet). Lukt dit niet en blijft ie aanvallen, probeer dan je fiets tussen jou en de hond te houden zodat ie je niet kan bijten (ik heb dit overigens nog nooit meegemaakt). Geef, indien mogelijk, daarna de baas, hetzij fysiek, hetzij verbaal een rotschop. Want dit is uiteindelijk degene die de hond onder appel hoort te hebben.
NB. Ik fiets zelf vaak samen met onze jachthond en er zijn geen leukere rondjes dan met hem. Op de hele smalle singletracks kan ik het nog steeds niet van hem winnen. Maar als ie rottigheid uithaalt dan weet ie rap dat ie verkeerd is geweest en wordt door mij heel hard in z'n oor gebeten. De beste remedie...

Oh ja Steelhead, over de last van toeristen (al dan niet van voorbij Enschede/Arnheim) ben ik het volledig met je eens. Zeker degene die hun mening over het fietsen in het bos/duinen hardop moeten ventileren. Rijd zelf namelijk veel op de waddeneilanden. Trucje; wanneer ze geen hond hebben rijd ik altijd heel zachtjes bij ze achter op ( je kunt de gemiddelde wandeltoerist herkennen aan de vlekkeloos nieuwe Bever zwerfsport outfit) en hoest of groet even als ik meter achter ze ben. Ze horen je echt niet aankomen. (OK, mensen met King en Hope achternaven moeten rustig blijven doortrappen) Geeft een leuk effect. Ze beseffen dan namelijk dat zij veel luidruchtiger zijn in de natuur dan jij. Laat staan als ze een hond mee hebben :lol:
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op di jan 22, 2008 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 22, 2008 10:47 am

hoe denk je dat het komt dat ik moto-whips kan... :roll:

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 22, 2008 11:02 am

als er een hond achter me aan rent praat ik er altijd tegen. Dat werkt altijd goed. Beetje vriendelijk praten. Dat werkt ook goed bij veel baasjes.

Maar bij sommige honden en baasjes werkt het niet. Ik heb ook al een keer een hond een rotschop moeten geven. Toen was het snel voorbij. Veel mensen hebben hun honden niet onder controle. Daarom ga ik altijd rustig aan fietsen als ik loslopende honden/baasjes zie.

Maar het rustig op mensen af fietsen en kuchen als je erlangs wil doe ik ook vaak. Zelfs met mijn hope naaf en express achteruit fietsen horen ze je soms niet. En maar zeggen dat fietsers zoveel herrie maken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di jan 22, 2008 11:36 am

didadunlop schreef:... Daarom ga ik altijd rustig aan fietsen als ik loslopende honden/baasjes zie...
Zelfde wat ik meestal doe, nog nooit een hap uit m'n kuit gehad.

Wat 'Mr Elsworth' al aangeeft; "...hij wil spelen omdat je als fietser namelijk net zo snel gaat dat hij het net kan bijhouden..." slaat op de meeste honden, slechts bij uitzondering zal zo'n beest echt happen (blaffende honden bijten niet ;) ).
Pas als het beest duidelijk z'n tanden laat zien kan je met water oid gaan spuiten.

off-topic:
didadunlop schreef:..express achteruit fietsen..
:clap: :clap:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 22, 2008 12:33 pm

achteruit trappen...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

steelhead

Bericht door steelhead » di jan 22, 2008 1:05 pm

Ik vertelde het natuurlijk erg zwart wit. Ik ben in mijn 18 jaar al veel honden tegen gekomen en maar een paar (misschien 5) echt nare herinneringen. Nooit gebloed trouwens.

Wandelaars ruim van te voren waarschuwen en op gepaste snelheid passeren vindt ik gewoon goed fatsoen. Je deeld het bos. Mensen die opzettelijk geen ruimte maken rij ik natuurlijk zo hard mogelijk voorbij met de net niet of net wel geraakte schouder!! Ik ben overigens meer bang van een loslopend kind dan van een loslopende hond. Honden reageeren door hun primaire instinkten net iets voorspelbaarder dan een kind. Eén keer mijn ex-vriending vrij had over een 5 jarig meisje zien fietsen (op het fietspad). Dat verpest echt je dag!!! En dat meisje blijft waarschijnlijkheel haar leven bang van fietsers in van die gekke kleding. (Vader van meisje excuseerde zich trouwens keer op keer)

In het MBA verhaal werd het als schild gebruiken van je fiets ook geadviseerd maar alleen als je het echt moet.

Durft een hond te bijten in volle vaart (35+ Km/h)?? Vast wel trouwens......? Hoe lang houdt ie dat vol? De hond waarvan ik de tanden op mijn kuit heb gevoeld was een Doberman. Ik ben er vandoor gegaan. (zelfs toen het baasje zei dat ie niets deed). Na 3 km was ik um pas kwijt. Goeie training!!!
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

Eduw
Contacteer:

Bericht door Eduw » di jan 22, 2008 1:56 pm

De keren dat ik dit had gewoon met drinkpul in ze muil spuiten en al iedere keer was dit effectief...
En was gewoon water ja ;)
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid

Gène

Bericht door Gène » di jan 22, 2008 3:12 pm

Ik heb zelf jaren een hond gehad (Doberman ;)) en het is ook hoe je jezelf opstelt. Als jij met een rotvaart aan komt razen en ineens vol in de ankers moet gaan, dan schrikt zo'n beest zich. Het eerste wat hij zal doen is in de verdediging gaan en zijn baas beschermen. Als jij je ook nog eens schrikkerig gedraagt, wordt zo'n beest helemaal nerveus en happerig.

Overigens vond mijn hond het geweldig om in de broekspijpen te bijten, als ik op de fiets zat. Dus ik kan me voorstellen dat meerder honden dat wel leuk vinden.

In de meeste gevallen is het ook niet zozeer de hond die de problemen geeft, maar het stuk onfatsoen aan de andere kant van de lijn. Helaas is het zoals het met honden en kinderen, sommige mensen kunnen die maar beter niet hebben...

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

steelhead

Bericht door steelhead » di jan 22, 2008 4:27 pm

Ik wou net zeggen, als je al geen hond op kunt voeden moet je misschien niet aan kinderen beginnen. Helaas.......
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

hanssum

Bericht door hanssum » wo jan 23, 2008 7:44 am

Ik heb een Dazer besteld,die reset de hond als hij op je afkomt en stopt gelijk volgens
degene die het verkoopt.
het is een apparaat met hoge tonen die de hond afschrikt.
Hopen maar,Hans :argue:

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jan 23, 2008 5:10 pm

heb eigenlijk nooit zon last van de hond zelf maar wel wat ze achter laten, stront dus. Leuk wanneer je met een beetje vaart door een drol rijdt dat vind je dat overal terug.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond een aanval inzet meestal is het gewoon bluffen of spelen wat ze doen. Maar het blijft toch wel schrikken als er een hond met veel geweld op je afkomt en je weet niet hoe die is opgevoed en of ie al had gegeten vandaag.

##LANE##

Bericht door ##LANE## » wo jan 23, 2008 5:24 pm

zoiets heb ik nog niet mee gemaakt maar ik zou gewoon de sprint aan gaan
ben zelf een dieren vriend maar ik zeg eerlijk als ze me aan vallen dan is het
schoppen voor me leven
bla bla bla bla bla

vrx

Bericht door vrx » wo jan 23, 2008 5:25 pm

hanssum schreef:Ik heb een Dazer besteld,die reset de hond als hij op je afkomt en stopt gelijk volgens
degene die het verkoopt.
het is een apparaat met hoge tonen die de hond afschrikt.
Hopen maar,Hans :argue:
kun jij je hond niet in bedwang houden dan?
of is het voor honden die je tegen komt als je fietst?
je kan dan ook gewoon harder fietsen :sticktongue:
HYDRATE OR DIE!!

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » do jan 24, 2008 12:13 pm

Schoppen, pepperspray.

Misschien moeten jullie wat harder fietsen dat bijten ze je ook niet.

En ik wandel ook wel eens met onze hond in het bos, ik zorg er dan voor dat die aan de kant gaat voor de fietsers. En nog hebben de fietsers dan een grote bek.
Ow ja en het is een franse basset slomer en onschuldiger kan niet. Maar de eerste de beste lamstraal die het ook maar in zijn hoofd haalt om zo maar te gaan trappen krijgt dan wel met een onschuldig baasje te maken.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

kevinv10

Bericht door kevinv10 » do jan 24, 2008 12:23 pm

Pieter en zijn V10 schreef:Schoppen, pepperspray.

Misschien moeten jullie wat harder fietsen dat bijten ze je ook niet.

En ik wandel ook wel eens met onze hond in het bos, ik zorg er dan voor dat die aan de kant gaat voor de fietsers. En nog hebben de fietsers dan een grote bek.
Ow ja en het is een franse basset slomer en onschuldiger kan niet. Maar de eerste de beste lamstraal die het ook maar in zijn hoofd haalt om zo maar te gaan trappen krijgt dan wel met een onschuldig baasje te maken.
Amen.
Op een forum durven ze wel een hondje te schoppen dat wss alleen maar wil spelen maar de eerste die op mij en de hond commentaar maakt in real life moet ik nog tegenkomen overigens. I wonder why... :roll:
SlapHappy

Plaats reactie