Die foto op 't perron is gemaakt na de testrit, ik heb toen op de VIP S gefietst en de verkoper op m'n VIP Nuts.
Omdat hij net iets kortere benen heeft en z'n zadelpen had ingekort hebben we noodgedwongen van zadelpen moeten wisselen.
Het witte zadel is een Specialized Toupé Team, wat verassend lekker zat, heel comfortabel terwijl het maar en smal en dun zadeltje is. Ik vond het zelf geen gezicht overigens, een wit zadel.
De XT cranks zitten inmiddels in de VIP S, ik moest voor 1 van de 2 bikes een nieuw crankstel hebben, in dit leek me de mooiste oplossing.
http://qprs.pinkbike.com/album/Commencal-VIP-Nuts-5/ ik ga vanmiddag betere foto's maken, het zonnetje schijnt
huidige specs van de HT:
Frame: Commençal VIP Nuts 5
Vork: Pace RC31 C-type
Headset: Cane Creek IS
Stuurpen: Ritchey WCS wet-black
Stuur: Ritchey WCS wet-black
Grips: Ritchey WCS foam dingen
Zadelpen: Ritchey WCS wet-black
Zadel: Fizi;k Gobi
Remmen: Formula Oro K18
Crankset: Truvativ Stylo 3.3
V.derrailleur: XT 2008
A.derailleur: XT 2008
Shiftters: XTR M970
Kabels: van de LBS, type geen idee.
Ketting: KMC X9 SL gold
Cassette: Ultegra
Pedalen: Shimano PD-M520
Wielen: XT naven, Sun XC velgen, DT-comp, alu nippels, allemaal zwart
Banden: Schwalbe Nobby Nic 2.25 + Racing Ralph 2.1 / óf Speedking Supersonics
Binnenbandjes: Continental Supersonics
Snelspanners: Hope
Zadelpenklem: Hope
Heb nu de Continental Speedkings gemonteerd, die wil ik wel eens proberen en dat lijkt me het makkelijkste om te doen op een bike die je al gewend bent.
Ze zien er niet zo strak uit op de bike als de Schwalbe bandjes, maar er zit tenminste geen slag in deze banden

Er komen nog andere pedalen op.
Voor de Doctor (zo heette de complete fiets op basis van dit frame?) heb ik de volgende spulletjes gepland:
XT drivetrain / Ritchey WCS / Formula Oro K24 remmen / Mavic Crossrides met velgremrand

/ Schwalbe bandjes..
Vork weet ik nog niet precies, maar bij m'n LBS hadden ze nog wat goedkope Marzocchi vorken liggen. Grote kans dat het zo'n ding wordt, het veert toch al gauw hemels vergeleken met de Pace in de HT