Commencal Vip Nuts 5 + Pace RC31-Ti -> kan dat?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

freek-073

Bericht door freek-073 » vr okt 05, 2007 4:05 pm

Ik heb m gezien int echt en dan is ie nog veeel mooier ;)
Afbeelding
en pace erin gaat heus wel hoor zal heus niet een WERELD van verschil maken
latertjeee

Qprs

Bericht door Qprs » wo okt 10, 2007 7:58 pm

Afbeelding

Zeker mooi in 't echt :D

Ben aan 't afstellen (@#%*! ~ klote voorderailleur :reallymad: :reallymad: :reallymad:)
Hoop dat ik 'm komend weekend helemaal klaar heb, kan ik gaan ondervinden 'of de Pace past' :D

Sorry voor de crappy foto, me 'goeie' camera is nu echt gesneuveld :cry:

Sven

Bericht door Sven » wo okt 10, 2007 8:15 pm

Mooi!
Ondanks de crappy picture.. ;)
Afstellen van de derailleur?

Bekijk deze link eens..

tist

Bericht door tist » wo okt 10, 2007 8:35 pm

Vette bike!
Prachtig in't wit!

Mvg TiSt

Gène

Bericht door Gène » wo okt 10, 2007 10:17 pm

Nice! Daar moet je nodig eens een zonnigere foto van schieten!

Draai het boutje van je voor derrie maar niet dol. Dat heb ik gedaan na een half uurtje ploeteren. Gek genoeg was het na het monteren van de nieuwe binnen een kwartiertje gepiept, ik ruik een complot van Shimano.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Qprs

Bericht door Qprs » do okt 11, 2007 8:33 am

Ik was idd. al bang de schroefjes dol te draaien. Ik krijg de derailleur maar niet ver genoeg naar buiten, hij haalt 't buitenblad gewoon niet :?

Straks na werk maar even de kabels opnieuw monteren, doet vaak al wonderen.
Ik moet sowieso nog framebeschermers om de kabels doen.

ik ruik een complot van Shimano
Niet te veel verwachten van een vishengelmolen en ski-schoen producent hè :lol:

Qprs

Bericht door Qprs » za okt 13, 2007 5:59 pm

Zoooo, ik heb net ingeremd en meteen maar een stukje door de bossen gegaan. Beviel meer dan goed. Nieuwe Racing Ralphs zijn zeker beter dan de vorige, viel me op.

Derailleur beetje anders op de zitbuis vastklemmen was de oplossing. (of waren 't toch de nieuwe kabels?)
Maakt ook nie uit, hij fietst lekker :D

Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » za okt 13, 2007 6:15 pm

En met die zonnige foto is het ook gelukt! Dat doe je goed!

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

mateis

Bericht door mateis » di okt 16, 2007 1:40 pm

Mooie fiets geworden! Onderdelen (bv cranks) passen goed qua kleur en verhoudingen. Geflipte stuurpen met riser, dat moet kunnen vind ik. :D

Een dingetje: waarom de velg/schijfremversie van de Crossrides, waarom niet geheel schijfrem? In mijn ogen was dat nog mooier geweest... Goede deal ofzo?

Qprs

Bericht door Qprs » di okt 16, 2007 3:10 pm

Rizer wordt vanavond omgeruild voor een flatbar. Ik ben nog een beetje aan het spelen met de hoogte. Hopelijk kan de 10mm spacer er onderuit, dan blijft er een 5mm spacer over en dat vind ik het mooiste.

Kleuren van frame en onderdelen passen idd. wel bij elkaar, behalve het zadeltje (een zwart-rode SDG Ti-Fly, mocht ik voor een paar tientjes meenemen bij de dealer)

Crossrides heb ik kunnen lenen van een collega (goede deal dus), was anders een tweedehands setje geworden. Ik ben aan het sparen voor een mooi custom setje, met lekker foute gouden Hope naven 8) :D

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » wo okt 24, 2007 10:21 pm

Het is zeer mooi maar ik lees nergens hoe het gaat met de pace erg zenuwagtig of juist veel rust met sturen? verder veel bike en schoon maak plezier maar dat zal wel lukken altans het biken :lol:

Qprs

Bericht door Qprs » do okt 25, 2007 3:27 pm

Stuurt perfect :D
Ik vind hem niet erg zenuwachtig, maar hij stuurt wel makkelijk. Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik heb iig niet het idee dat er een te lage vork in zit.
Hij slingert lekker tussen deze boompjes door iig:

Afbeelding

Het frame is echt glad, modder spoel je er zo weer vanaf, en een vaste voorvork is ook binnen 2 sec. schoon. En glimmen doet 'ie daarna:

Afbeelding

Binnekort komt er een nieuwe camera m'n kant op :lol:

Qprs

Bericht door Qprs » wo jan 09, 2008 2:43 pm

FF een topic kicken met wat duidelijkere plaatjes ;)
Ik ben er na een kleine 1000km wel van overtuigd dat de Pace perfect is voor het frame.
Het enige wat nog moet veranderen aan de fiets zijn de wielen, die zijn volgende week klaar (XT naafjes, Sun velgen, DT-Comp spaken).

Een wat goedkoper setje dan wat ik eerst in gedachte had, en dat komt doordat ik m'n geldboom heb gesnoeid voor dit frame (alleen het frame + demper).

Afbeelding

Leek me een leuke gezinsuitbreiding 8)
Laatst gewijzigd door Qprs op di jan 29, 2008 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo jan 09, 2008 3:06 pm

En de winnaar met DP's langste zadel pen is... :D

Qprs

Bericht door Qprs » wo jan 09, 2008 3:48 pm

Ruben schreef:En de winnaar met DP's langste zadel pen is... :D
Tja, je moet ergens in uitblinken ;)

Sven

Bericht door Sven » wo jan 09, 2008 10:42 pm

Qprs schreef:FF een topic kicken met
My god!!
Die is toch hopelijk overgenomen van een andere biker, en niet via de LBS gekocht?
Als het de laatste optie is, dan heeft die man wat fout gedaan met de maat!

Sorry Qprs, maar dit is wel heul groot in verschil!!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo jan 09, 2008 10:55 pm

zou het kunnen dat die pen er nauwelijks inzit??

Volgens mij is 410 mm de langste thomson die er is hoor.

Maar erg mooi frame!

ben benieuwd hoe je die gaat opbouwen. Hou ons op de hoogte

Qprs

Bericht door Qprs » do jan 10, 2008 10:53 am

Sven schreef:
Qprs schreef:FF een topic kicken met
My god!!
Die is toch hopelijk overgenomen van een andere biker, en niet via de LBS gekocht?
Als het de laatste optie is, dan heeft die man wat fout gedaan met de maat!

Sorry Qprs, maar dit is wel heul groot in verschil!!
Idd overgenomen van iemand, was een koopje.
Hij heeft het frame toendertijd zo bij een dealer meegenomen, die zadelpen zal er op het laatste moment nog ingezet zijn zodat 'ie die mee kon nemen.

Afbeelding

Deze foto is gemaakt na een testritje in Nuenen. Zo hoog komt de pen. Het frame heeft gewoon dezelfde afmetingen als m'n HT ('t scheelt geloof ik 2mm in de bovenbuis)

En nee, dat testritje was niet op 't perron ;)

Sven

Bericht door Sven » do jan 10, 2008 12:57 pm

Qprs schreef:Hij heeft het frame toendertijd zo bij een dealer meegenomen, die zadelpen zal er op het laatste moment nog ingezet zijn zodat 'ie die mee kon nemen.
Ok!
Gelukkig maar.
Snel opbouwen en mooie foto's schieten, is een mooi setje!

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » vr jan 11, 2008 6:02 pm

:o :o commencal familie.
nu alleen nog een paar kiekjes van de fully alleen ;)

Qprs

Bericht door Qprs » di jan 29, 2008 2:13 pm

Afbeelding

Me happy :D

Ik verwacht/hoop de fully binnen twee weekjes klaar te hebben.
Grootste gedeelte van de spulletjes ligt al klaar of is besteld.

mateis

Bericht door mateis » do jan 31, 2008 6:03 pm

Toffe, strakke fiets geworden! Vond em op het perron (met xt cranks en een San Marco Aspide(?) ook wel tof, trouwens. Dit zadel zit alleen natuurlijk veel lekkerder...

Ben erg benieuwd ook naar die Doctor. Die heeft ook alles in zich om echt heel tof te worden. Mooie kleurstelling en gewoon een heel tof frame... Ik vind dit veeeeel mooier dan wat ze nu doen met die Meta's. Er werd wel eens wat gezeurd over de stijfheid van de 1e Doctors (deze heeft een extra linkje vanaf de bovenbuis itt die), maar hij is moooi. Single pivot op industrielagers in standaard afmetingen, mooie framebewerking (patten!). Echt heel cool.

Qprs

Bericht door Qprs » vr feb 01, 2008 10:36 am

Die foto op 't perron is gemaakt na de testrit, ik heb toen op de VIP S gefietst en de verkoper op m'n VIP Nuts.
Omdat hij net iets kortere benen heeft en z'n zadelpen had ingekort hebben we noodgedwongen van zadelpen moeten wisselen.
Het witte zadel is een Specialized Toupé Team, wat verassend lekker zat, heel comfortabel terwijl het maar en smal en dun zadeltje is. Ik vond het zelf geen gezicht overigens, een wit zadel.
De XT cranks zitten inmiddels in de VIP S, ik moest voor 1 van de 2 bikes een nieuw crankstel hebben, in dit leek me de mooiste oplossing.

http://qprs.pinkbike.com/album/Commencal-VIP-Nuts-5/ ik ga vanmiddag betere foto's maken, het zonnetje schijnt :)

huidige specs van de HT:

Frame: Commençal VIP Nuts 5
Vork: Pace RC31 C-type
Headset: Cane Creek IS
Stuurpen: Ritchey WCS wet-black
Stuur: Ritchey WCS wet-black
Grips: Ritchey WCS foam dingen
Zadelpen: Ritchey WCS wet-black
Zadel: Fizi;k Gobi
Remmen: Formula Oro K18
Crankset: Truvativ Stylo 3.3
V.derrailleur: XT 2008
A.derailleur: XT 2008
Shiftters: XTR M970
Kabels: van de LBS, type geen idee.
Ketting: KMC X9 SL gold
Cassette: Ultegra
Pedalen: Shimano PD-M520
Wielen: XT naven, Sun XC velgen, DT-comp, alu nippels, allemaal zwart
Banden: Schwalbe Nobby Nic 2.25 + Racing Ralph 2.1 / óf Speedking Supersonics
Binnenbandjes: Continental Supersonics
Snelspanners: Hope
Zadelpenklem: Hope

Heb nu de Continental Speedkings gemonteerd, die wil ik wel eens proberen en dat lijkt me het makkelijkste om te doen op een bike die je al gewend bent.
Ze zien er niet zo strak uit op de bike als de Schwalbe bandjes, maar er zit tenminste geen slag in deze banden :roll:
Er komen nog andere pedalen op.

Voor de Doctor (zo heette de complete fiets op basis van dit frame?) heb ik de volgende spulletjes gepland:
XT drivetrain / Ritchey WCS / Formula Oro K24 remmen / Mavic Crossrides met velgremrand :oops: / Schwalbe bandjes..
Vork weet ik nog niet precies, maar bij m'n LBS hadden ze nog wat goedkope Marzocchi vorken liggen. Grote kans dat het zo'n ding wordt, het veert toch al gauw hemels vergeleken met de Pace in de HT :lol:

mateis

Bericht door mateis » ma feb 04, 2008 11:51 am

De eerste fully, waar dit frame op voort gaat, heette iig Doctor.

Er moet natuurlijk wel een gave 80mm vork in... Een zwarte sid (SL) van een tijdje terug past erg goed qua lijnen en zat standaard in de eersten, het is alleen de vraag of je dat wilt qua rij- en onderhoudseigenschappen. :| Reba (zoals op de perronfoto, wel op 85mm) zou meest logisch zijn op 't moment, maar is kleurtechnisch misschien lastig (is dat mat niet niet te mat?). Commencal monteerde op een gegeven moment trouwens een lucht-Psylo in ipv een SID voor betere stijfheid, wat natuurlijk de voorganger is van de Reba.

Marzo kan heel goed, maar maak em niet te zwaar aan de voorkant. Dat maakt het verschil tussen de ht en de fully wel heeeeel groot namelijk. ;) Daarom zou ik ook niet voor meer dan ~80mm veerweg gaan.

Qprs

Bericht door Qprs » vr feb 08, 2008 12:16 pm

Er zit nu een lekker zware 100mm vork in met een inbouwhoogte van zo'n 47cm (als ik op de bike zit).
Dit is dus geen goed idee volgens jou Mateis? Hij mag van mij gerust wat luier sturen dan m'n HT..
Ik kan echt nergens een geometrie tabelletje vinden van dit frame :?
Ik zal de topic titel ff veranderen in 'Commençal VIP S + Marzocchi MX Pro 100mm, kan dat?" :lol:

Op de foto op het perron zie je hem met een SID vork, die veerde wel lekker maar was gewoon slap. En ze schijnen nogal onderhoudsgevoelig te zijn, en daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in. Een Reba oid. lijkt me idd. beter.
Ik ga sowieso sparen voor een leuker (lichter) vorkje, alsook een leuk wielsetje, maar voor nu gaat de geldkraan even dicht, dit jaar wil ik wel weer eens gaan snowboarden :lol:

Voorlopige foto, zonder pedalen & voorderailleur (ik had nog een LX liggen, maar die paste niet door de lage klemband, ga het vanmiddag met een Ultegra derrie proberen). Moet alles ook nog afstellen..

Afbeelding

Plaats reactie