Parijs Dakar 2008 afgelast!!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Reprox
Parijs Dakar 2008 afgelast!!!

Bericht door Reprox » vr jan 04, 2008 1:44 pm

http://www.telesport.nl/autosport/29442 ... AST__.html

Als dakarliefhebber vind ik dit zeer zonde!! :cry: k*t terroristen!

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 04, 2008 2:08 pm

Zonde.......wat zal dat een geld kosten....

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr jan 04, 2008 3:49 pm

triest dat het niet doorgaat,zonde van alle voorbereidingen van alle teams voor de Dakar rally :( .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » vr jan 04, 2008 3:50 pm

Egt zwaar jammer dit voor die mensen die eraan mee wouden doen en voor de fans van Dakar...

Grtz,
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

DESL

Bericht door DESL » vr jan 04, 2008 3:57 pm

idd. f#ck terroristen !
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » vr jan 04, 2008 4:30 pm

Goed k*t is dat. Toch wel het televisie hoogtpunt elk jaar.
nothing beats cubic inches

Lynx

Re: Parijs Dakar 2008 afgelast!!!

Bericht door Lynx » vr jan 04, 2008 4:36 pm

He ?

Er vallen toch bijna elk jaar doden tijdens Dakar-Rally?
Waarom mag het nu plots niet meer dan ?
gooi je imago weg

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr jan 04, 2008 6:59 pm

Indd , dat ze gewoon doorrijden ? Nu geve ze die gaste hun goesting ....
Gwn elken jeep bemanne met een geschutskoepel + schutter en alles zal wel goedkome :lol:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Mech

Bericht door Mech » vr jan 04, 2008 7:43 pm

Lynx schreef:He ?

Als je dit grappig vind ben jij echt niet wijs! Die mannen die daar verongelukt zijn waren 100% topsportmannen en verdienen iets meer respect.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr jan 04, 2008 7:57 pm

Mech schreef:
Lynx schreef:He ?

Als je dit grappig vind ben jij echt niet wijs! Die mannen die daar verongelukt zijn waren 100% topsportmannen en verdienen iets meer respect.
Ik ken iemand die er zelf aan mee heeft gedaan.
Het is daar hardstikke stoffig.
Ik neem een voorbeeld. 3 vrachtauto's naast elkaar, vol gas.
En er valt een motorrijder. Denk je werkelijk dat die vrachtwagens dat zien? Die rammen gewoon over je heen, ben maar niet bang.
Je maakt zelf de keuze of je mee doet of niet.
Uiteraard zijn het sportmannen, en mensen die de keuze maken om mee te doen moet je zeker respect voor hebben. Maar ook zeker respect hebben voor de mensen die nee zeggen. Maar niet op deze manier.

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » vr jan 04, 2008 9:01 pm

Ben er in ieder geval niet rouwig om.

*enorme co2 uitstoot (dit jaar dus niet :hippy: )
*semi-muzikanten en andere half bakke bv's die denken dat ze echte sportmanne/ avonturies zijn
*hele hoop geld waar uiteindelijk niemand iets aan heeft (alsof de lokale bevolking er beter van wordt)
*lokale bevolking die tegen wil en dank betrokke wordt(weet niet juist hoeveel, maar ieder jaar toch wel min 1 slachtoffer wie niets te maken had met dakar)

Zie niet in waarom dit ieder jaar opnieuw moet...eens in de 5jaar zou al even mooi zijn.
Het is natuurlijk wel spijtig voor de mensen die er hun tijd en moeite in steken

Mech

Bericht door Mech » vr jan 04, 2008 9:20 pm

Dan zullen we de Formule 1, MotoGP, etc. ook maar meteen afschaffen en daarna natuurlijk ook alle mountainbikewedstrijden en de tour de france want daar rijden ook een bult auto's rond.
En uit die hoop geld wordt altijd weer iemand beter, ikke onder anderen maar ook de lokale bevolking, bij elk bivac word voor meer als 3000 man eten gemaakt wat lokaal ingekocht is bij boeren, alle dorpen op de route krijgen financiele ondersteuning en tot slot werken alle medici die daar zijn voor de rally ook om de lokale bevolking te helpen, en zo zijn er nog veel meer dingen die gedaan worden maar misschien moet je dat zelf zien om het te geloven. Ik heb het afgelopen jaar gezien en het is de moeite.

M@lphy

Bericht door M@lphy » vr jan 04, 2008 9:41 pm

Mrtnrider schreef: Ik ken iemand die er zelf aan mee heeft gedaan.
Het is daar hardstikke stoffig.
Ik neem een voorbeeld. 3 vrachtauto's naast elkaar, vol gas.
En er valt een motorrijder. Denk je werkelijk dat die vrachtwagens dat zien? Die rammen gewoon over je heen, ben maar niet bang.
Je maakt zelf de keuze of je mee doet of niet.
Uiteraard zijn het sportmannen, en mensen die de keuze maken om mee te doen moet je zeker respect voor hebben. Maar ook zeker respect hebben voor de mensen die nee zeggen. Maar niet op deze manier.
3 vrachtauto's naast mekaar?

Goed bezig wheze!

Maare elke deelnemer heeft een transponder, zodat men andere deelnemers zij het motor, wagens of vrachtwagens hoort aankomen. Middels geluid / luide piepen!

On-board beelden nooit gezien zeker?

Denk dat eerlijk gezegd dit de laatste Dakar was ooit.
Gezien de situatie in Maurentanië...

en laat Maurentanië nou het mooiste stuk 'zandbak' zijn!

En Mech je hebt 100% gelijk! ! !

+ de Tour de France mogen ze van mij schrappen!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr jan 04, 2008 9:43 pm

ik heb het over de jaren van 1995. niet recent. Misschien is het nu wel anders, maar zo was het toen

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jan 04, 2008 10:16 pm

Ik denk dat de organisatie toch wel de grootste schuld hieraan heeft. Waarom verklaren ze focking één dag voor de start van de DAKAR zichzelf dood? Ze hebben alle tijd gehad om veel eerder de rit af te gelasten. Sterker nog; hebben ze daar niet een plan B klaarliggen ofzo :roll: . Of een alternatieve route zoals ze dacht ik dat het was in 2000 hebben gedaan. Of op zijn minst gewoon starten en tussen Lissabon en Marokko een alternatieve route voor na Marokko regelen. Ik denk toch wel dat dit het einde betekent voor de dakar.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jan 04, 2008 10:53 pm

BLRacing schreef:Ik denk toch wel dat dit het einde betekent voor de dakar.

Het geld zal er waarschijnlijk wel anders over beslissen...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » za jan 05, 2008 11:08 am

Wat ik vanmorgen op eurosport begreep is dat er gisteren 4 Franse toeristen zijn vermoord in Mauritanië en dat de verzekering daardoor afstand van de Dakar heeft gedaan. Ik kan me goed voorstellen dat je zonder verzekering de boel niet door laat gaan.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » za jan 05, 2008 12:44 pm

Neh, voor kerst, waren die franse toeristen vermoord, en toen heeft de Franse regering dat doorgegeven aan die mensen van Dakar volgens mij, en toen hebben hun besloten dat het niet doorging.
Zoiets, hoorde ik verschillende keren op het nieuws.
Echt jammer vind ik het wel, gewoon elke jaar weer een lache iets, en die terroristen vern**ken het weer.

Hoezo konden ze die etappe er eigenlijk niet uitlaten, en dan ergens anders weer verder gaan??

De dertigste editie zou zaterdag in Lissabon van start gaan, maar de veiligheid kon uiteindelijk niet voldoende worden gewaarborgd. Vlak voor Kerst werden in Mauritanië – het decor voor acht etappes – vier Franse toeristen gedood. Een paar dagen later kwamen drie soldaten om bij een aanslag die in verband wordt gebracht met Al Qaida.
Bron: http://www.volkskrant.nl/sport/article4 ... erroristen

Gr. Roel

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za jan 05, 2008 1:08 pm

dit is weliswaar van 2007
Afbeelding
maar je kunt zien dat een groot deel van de route door mauretanie loopt, dacht gehoord te hebben 7 van de 15 etappes?
Dus dat ff omzeilen is niet echt makkelijk

micro

Bericht door micro » za jan 05, 2008 3:36 pm

egt zonde ,, zwaar klote,

mijn buurman daniel willemsen zou voor de 2e keer met de motor meedoen nu gaat het niet door,,
stom!!
ze zitten er wel aan te denken om een alternatieve dakar te organiseren in zuid amerika! wie weet!!
greets..
No Risk, No fun

remember, safety first!

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » za jan 05, 2008 7:08 pm

de vraag waarom ze niet een alternatieve route gingen rijden is uiteraard aan het bestuur gesteld. De verklaring van hun was dat er 8 etappes door Mauretanië lopen, en als je die eruit haalt, het hart van de Dakar verloren ging. Daarnaast is het natuurlijk ook niet te doen om binnen een paar dagen ineens al die etappes om te zetten. Een plan B is natuurlijk een aardig alternatief, maar het gaat niet zomaar om een 'ritje' natuurlijk. De routes moeten uitvoerig worden getest alvorens ze gereden kunnen worden. Ik ben het ook totaal niet eens met degene die hiervoor aangeeft dat de plaatselijke bevolking hier niets aan heeft. Als je alleen al naar Mauretanië kijkt, daar hebben veel mensen een financiële domper gehad doordat alle hotels en plaatsen om te slapen er vol zaten, maar door de afgelasting gaat dat ook niet door voor ze. Daanaast geeft Mech hierboven aan dat het bestuur wel degelijk bezig is met het supporten van de plaatselijke bevolking, om zo niet alleen de grote landen te laten profiteren, maar ook juist de mensen die er middenin zitten.

kooz

micro

Bericht door micro » za jan 05, 2008 8:35 pm

daar sluit ik me voledig bij aan ;)
No Risk, No fun

remember, safety first!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo jan 06, 2008 1:16 am

wat ik me eigenlijk afvroeg, en misschien gaat het iets te ver voor op een forum, maar wat is nou het doel van die terroristen? het is nu dus al zover dat een groot jaarlijks evenement vanwege een terroristische dreiging wordt afgelast. maar wat hebben die terroristen daarmee bereikt?
gaat het hun gewoon om alles vernietigen wat niet islamitisch is?
had het voor die terroristen niet meer effect gehad als ze niet gedreigd hadden en dan iets hadden gedaan?
je kunt veiligheid nooit compleet garanderen, door het nu af te lassen geef je je over aan de terroristen. Wat als straks de olympische spelen bedreigd worden, of wk/ek voetbal of weet ik veel wat.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo jan 06, 2008 6:57 am

Djamgils schreef:wat ik me eigenlijk afvroeg, en misschien gaat het iets te ver voor op een forum, maar wat is nou het doel van die terroristen? het is nu dus al zover dat een groot jaarlijks evenement vanwege een terroristische dreiging wordt afgelast. maar wat hebben die terroristen daarmee bereikt?
gaat het hun gewoon om alles vernietigen wat niet islamitisch is?
had het voor die terroristen niet meer effect gehad als ze niet gedreigd hadden en dan iets hadden gedaan?
je kunt veiligheid nooit compleet garanderen, door het nu af te lassen geef je je over aan de terroristen. Wat als straks de olympische spelen bedreigd worden, of wk/ek voetbal of weet ik veel wat.
Indd , dat is nu net wat ik bedoel ! Waarom luistere naar die kerels : gwn lekker doorgaan desnoods met extra beveileging -_-
Ik ben het laatste tijd zat aan het worde " terrorist hier , terrorist daar , etc " Maar veralgemeen niet , een terrorist is niet altijd islamitisch hé ;) ( Hoewel 9/10 wel :evil: )
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

giant atx dh 2

Bericht door giant atx dh 2 » zo jan 06, 2008 8:34 am

sucks :x

Plaats reactie