specialized stout voornaaf

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
specialized stout voornaaf

Bericht door Fry » do jan 03, 2008 7:50 pm

Weet iemand of die specialized stout naven een as hebben die tegelijk als quick release fungeert zoals DT naven ook kunnen hebben? of hebben die naven een normale as met een normale quick release?

geertjes

Bericht door geertjes » vr jan 04, 2008 7:39 am

In mijn stumpjumper uit 2004 zonder schijfremmen, zit inderdaad een snelspanner die zo dik is als normaal de as is. Ik denk dat zo'n DT RWS er doorheenkan, maar zeker weten doe ik het niet...

Fry

Bericht door Fry » vr jan 04, 2008 10:19 am

geertjes schreef:In mijn stumpjumper uit 2004 zonder schijfremmen, zit inderdaad een snelspanner die zo dik is als normaal de as is. Ik denk dat zo'n DT RWS er doorheenkan, maar zeker weten doe ik het niet...
welja, zo een voornaaf of eventueel voorwiel geschikt voor velgremmen zoek ik eigenlijk. Iemand die ik ken die bij een specialized winkel werkt zoekt voor me uit momenteel of hij ze apart kan bestellen.

Was je stumpjumper voorzien van een gelijkaardige achternaaf ook? Of had specialized alleen zulke voornaven?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jan 04, 2008 10:28 am

Fry schreef:
geertjes schreef:In mijn stumpjumper uit 2004 zonder schijfremmen, zit inderdaad een snelspanner die zo dik is als normaal de as is. Ik denk dat zo'n DT RWS er doorheenkan, maar zeker weten doe ik het niet...
welja, zo een voornaaf of eventueel voorwiel geschikt voor velgremmen zoek ik eigenlijk. Iemand die ik ken die bij een specialized winkel werkt zoekt voor me uit momenteel of hij ze apart kan bestellen.

Was je stumpjumper voorzien van een gelijkaardige achternaaf ook? Of had specialized alleen zulke voornaven?
Ze hebben eigen achternaven gehad. Aanvankelijk van redelijke kwaliteit, ik meen zelfs DT-adepten. De latere en vooral wat meer budget versies waren een ramp op het gebied van de freewheels. Overigens beide versies met 'standaard' assen en quickreleases.

Mijn ervaringen met de Stout voornaven met de as/quickrelease combi waren overigens dat de quickreleases nogal zwaar te bedienen waren.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jan 04, 2008 9:13 pm

Ja, zwaar te bedienen, maar de naaf waar ik redelijk wat kilometers radiaal gespaakt mee heb gereden was wel erg degelijk.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie