40mtr hoge bult???

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma mei 21, 2007 2:57 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DH bak van Mr TrekRulez :D

Afbeelding
Klein filmpie
Tjah......

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do mei 24, 2007 3:56 pm

Tjah......

fly high

Bericht door fly high » ma mei 28, 2007 8:57 pm

lijkt me echt super als daar eens iets vets kom, meld het wel ff eh :P als er iets is om de moeite te nemen om er heen te rijden (woon in friesland) :P
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

fly high

Bericht door fly high » do mei 31, 2007 12:16 pm

zeg maar ff wanner het een beetje de moeite waard is om ff naar toe te rijden :o

thnx ;)
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do mei 31, 2007 12:21 pm

Zo gauw we van de gemeente vernemen dat het goed zit gaan we er volop mee aan de slag.

Moeten nu eerst het plan uitwerken en indienen etc etc.

We houden jullie op de hoogte :)
Tjah......

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » za jul 28, 2007 5:21 pm

Zow, de vorm op tekening is bijna klaar. Iemand van de gemeente gaat even mn plan bekijken en die zal gaan proberen de kosten die er aan verbonden zitten voormekaar te maken.

Scheelt echt als je connecties hebt.

De bedoeling is dat er 2 4x courses komen waarvan 1 een dual 4x wordt :)
De ruimte is er en de dual 4x zal ongeveer 550mtr lang zijn als we het erdoor krijgen.
Vooralsnog heb ik goede hoop :D

De tafels, roadgaps, doubles en wallrides worden tot in de details uitgewerk straks zodat we een mooi compleet uitgewerkt plan krijgen.
Tjah......

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma jul 30, 2007 5:57 pm

frank de jonge schreef:De bedoeling is dat er 2 4x courses komen waarvan 1 een dual 4x wordt :)
Bedoel je met een dual 4X een klassieke 'dual' waarbij twee rijders op tegen elkaar een eigen, edoch soortgelijk, parcours afleggen?

Worden dat beide volwaardige banen met startvoorzieningen e.d.? Zomaar een gedachte, maar misschien handig om beide op dezelfde plaats te laten beginnen (misschien zelfs wel het eerste stuk (deels) te laten delen). Lijkt me nogal wat praktische voordelen te hebben...
(als je bijvoorbeeld stroomvoorzieningen wilt aanleggen, startplatform, etc...)

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jul 30, 2007 6:11 pm

Cheeta schreef:
frank de jonge schreef:De bedoeling is dat er 2 4x courses komen waarvan 1 een dual 4x wordt :)
Bedoel je met een dual 4X een klassieke 'dual' waarbij twee rijders op tegen elkaar een eigen, edoch soortgelijk, parcours afleggen?
Nee het wordt geen klassieke dual waar je 1 tegen1 rijdt,dit wordt helemaal nieuw.Je start gewoon met zijn vieren tegelijk op een 4x parcours maar als je op een bepaald punt komt splitst de baan in 2en en dan gaat het door als een dual tot dat de 2 delen weer 1 worden en dan als eind stuk naar de finish sprinten.4x systeem blijft gewoon het zelfde.Het wordt een dual in de stijl van een 4x(jumps,tables etc).Je hebt als ware bij de splitzing 2 verschillende routes die samen weer als 1 worden.De baan zoals Frank al zegt wordt na schatting zo'n 550m lang.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma jul 30, 2007 6:55 pm

Ah, als ik het goed begrijp gewoon een 4X parcours waar je op een gegeven moment een keuze mogelijkheid hebt (neem niet aan dat startplek 1 en 3 via 1 moeten en 2 en 4 via 2), zoals in Willingen waar je op een gegeven moment die "jump-or-die" sectie kan nemen of de sectie ernaast die je wel te rijden is. Enigszins gedateerd plaajte van Willingen... Eventueel nog wat bochtjes erbij.

In BMX banen kwam je dat vanaf de 80's al tegen: Rijswijk had zoiets bij twee bochten, Assen had later zoiets met een rhytm section, NBL South Park in Pittsburgh PA voor de laatste bocht , WK-baan in Louisville KY op het tweede stuk, ...
Bijzonder moeilijk overigens IMHO om dat goed aan te leggen, aangezien de kans groot is dat het qua lijn (aansnijden/verlaten van de sectie e.d.) en hindernisen één van beide altijd te prefereren is

zndr

Bericht door zndr » ma jul 30, 2007 7:21 pm

zeg maar zoiets als dit, maar dan met 4 personen op een track? Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jul 30, 2007 7:23 pm

Cheeta schreef:Ah, als ik het goed begrijp gewoon een 4X parcours waar je op een gegeven moment een keuze mogelijkheid hebt (neem niet aan dat startplek 1 en 3 via 1 moeten en 2 en 4 via 2), zoals in Willingen waar je op een gegeven moment die "jump-or-die" sectie kan nemen of de sectie ernaast die je wel te rijden is. Enigszins gedateerd plaajte van Willingen... Eventueel nog wat bochtjes erbij.

In BMX banen kwam je dat vanaf de 80's al tegen: Rijswijk had zoiets bij twee bochten, Assen had later zoiets met een rhytm section, NBL South Park in Pittsburgh PA voor de laatste bocht , WK-baan in Louisville KY op het tweede stuk, ...
Bijzonder moeilijk overigens IMHO om dat goed aan te leggen, aangezien de kans groot is dat het qua lijn (aansnijden/verlaten van de sectie e.d.) en hindernisen één van beide altijd te prefereren is
gewoon afwachten wanneer het dan allemaal klaar is zoals de dual 4x die wij op het oog hebben.Maar voor nu eerst zien of we een bikepark realiseren op de bult als we toestemming krijgen van de gemeente,zoals het er nu uitziet qua plannen etc gaat het de goede kant op en we zijn vol op bezig.Nu nog alleen een gesprek met de gemeente als alles volgens plan gaat,wanneer we om de tafel gaan met de gemeente is nog niet bekend.Voor nu qua parcoursen richten we op de 4x sport die dan mooi voor wedstrijden gebruikt kunnen worden en kunnen als traning parcourse gebruikt worden voor de locale fietscross verenigingen die in de buurt van emmen liggen.Parcoursen voor in de toekomst zoals een Northshore,Freeride of Mini Downhill komen later ten orde.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma jul 30, 2007 9:17 pm

De bedoeling is dus dan 1 startheuvel en een track naar beneden die halverwege opgesplitst wordt en waar je een keer over elkaar heen komt dmv een NS achtige brug, die je kan springen of hoe je het ook wilt doen.
Dan kruisen de banen zich maar beide banen zijn gelijk lang.
Hier kan je dus een keuze maken (ligt eraan welke track eenieder prettiger vindt om te rijden en welke naar gevoel sneller zal zijn) en vlak voor het eind weer samenkomt om daar de strijd uit tevechten over de laatste jumps.

Helemaal geen slecht plan dachten Julio en ik zo :)
Tjah......

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma jul 30, 2007 9:20 pm

Ja de plannen zijn heel mooi.
Maar goed eerst zien dan geloven.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma jul 30, 2007 9:28 pm

Das ook weer waar.

Binnenkort gaat een gedeelte van het plan naar iemand bij de gemeente (via een Kennis) zodat die zich er op in kan spelen en we het plan alvast wat toe kunnen lichten.
Want plannen moeten via een persoon aangedragen worden binnen de gemeente en in dit geval heb ik daar al contact mee kunnen leggen.

Schijnt dat die ook 9 van de 10 plannen er door krijgt dus ik ben benieuwd.

Tot nu toe gaat het aardig goed.

Sponsoren vinden zal niet zo'n probleem zijn want ook daar heb ik wel enkele hoge insiders bij bepaalde instanties :)
Tjah......

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma jul 30, 2007 9:37 pm

Van nagenoeg alle splitsingen die ik tot op heden heb gezien was het op papier mooier dan het in de praktijk werkte... Het is gewoon bijzonder lastig om ze zo aan te leggen dat het ook beide waardige alternatieven zijn.

Ga je de baan zelf helemaal naar eigen ontwerp aanleggen of haal je er nog een 'grote naam' met veel ervaring bij? Een baan aanleggen op papier lijkt heel makkelijk, maar om een goed lopende baan, met meerdere lijnen aan te leggen die goed te doen is voor recreanten en uitdagend is voor experts valt meestal erg tegen.* En niets zo frustrerend als denken dat je eindelijk klaar bent en dan na drie keer fietsen tot de conclusie komen dat je weer opnieuw aan het werk kan. Evenals iedere boer die kan lassen nog niet direct een goed starthek weet te maken.
Dit valt kort samen te vatten als: wanneer je ook maar het idee krijgt het wiel opnieuw uit te gaan vinden, zie de benodigde kennis daar te halen waar deze reeds aanwezig is.

* Geen ervaring met de aanleg van 4X-banen, wel vaak genoeg m'n hoofd gestoten aan een BMX-baan met wisselend succes...

Trekrules

Bericht door Trekrules » do aug 23, 2007 6:56 pm

dit zijn de voorlopige parcoursen op de tekening,er kunnen nog dingen veranderd worden aan de parcoursen op de tekening ;) .Voor de duidelijkheid de langste is de dual 4x en de kleinste is de normale 4x.Beide parcoursen beginnen op een hoogte tussen de 40 a 45m.
Afbeelding

Cheeta

Bericht door Cheeta » do aug 23, 2007 8:45 pm

1. Wat is de start?
2. Is het niet handiger om beide op dezelfde plaats te laten beginnen en één goed, permanent starthek te bouwen...
3. Wat is er mis met een goed recht stuk? In combinatie bijv. met een uitdagende rhythm section, waar 2-3 rijders naast elkaar over kunnen zonder dat een fors meer meters hoeft te maken (binnenbocht vs. buitenbocht)?
4. Ik heb er een bijzonder hard hoofd in dat dat 'dual' stuk als alternatief voor elkaar gaat werken. Zou dan eerder voor enkele keuzemogelijkheden (een bocht c.q. combinatie van bochten en een sectie met grote sprongen of kleinere hindernissen) dan de halve baan op te splitsen...

Persoonlijk zou ik het idee komende zondag meenemen en eens tegen rijders als Wichman, Meijer, Prijkel of Van Veghel aanhouden (indien aanwezig vanzelfsprekend).

Je hoeft je monitor overigens niet te fotograferen, <print screen> werkt in het algemeen een stukje scherper.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do aug 23, 2007 10:31 pm

Mijn printscreen wil je niet zien want dan krijg je meerdere schermen in 1 bestand.

Ik heb er snel ff een foto van gemaakt omdat dat even beter overkomt en afmeting wat groter hield.

2 startplakken is mooier want dan heb je geen hinder van elkaar (voor ieder wat wils)
Rechte stukken??? Zitten er zo wel genoeg in dacht ik zo.
Langste 4x is om en nabij de 880mtr.

Zondag kan ik helaas niet in Groningen aanwezig zijn want dan heb ik iets persoonlijk wat voor mij en fam. belangrijker is.

Tekeningen worden morgen ff snel afgedrukt bij mij op het werk op groot formaat en dan zullen we er nog even het een en ander over bespreken over iets dat we anders willen hebben of zien.
Tjah......

Sven

Bericht door Sven » do aug 23, 2007 10:36 pm

frank de jonge schreef:Mijn printscreen wil je niet zien want dan krijg je meerdere schermen in 1 bestand.

Ik heb er snel ff een foto van gemaakt omdat dat even beter overkomt en afmeting wat groter hield.
Dan duw je op Alt + PrtScrn.

Dan wordt alleen het actieve venster gecopyed.
Ik vind ook dat het startpunt hetzelfde moet zijn voor beide tracks...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » vr aug 24, 2007 8:05 am

OKe, weer wat geleerd thnx :)

Maar waarom op1 startheuvel? Waarom geen 2 dan?

Stel dat als er een wedstrijd zou komen dan moet die andere baan ook gewoon open kunnen zijn van begin tot eind!
Tjah......

Cheeta

Bericht door Cheeta » vr aug 24, 2007 9:40 am

Dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Cheeta op vr aug 24, 2007 9:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cheeta

Bericht door Cheeta » vr aug 24, 2007 9:45 am

frank de jonge schreef:2 startplakken is mooier want dan heb je geen hinder van elkaar (voor ieder wat wils)
Eén is goedkoper (degelijke startvoorziening is een serieuze kostenpost) en makkelijker (maar op 1 plaats stroom nodig bijv.).
frank de jonge schreef:Rechte stukken??? Zitten er zo wel genoeg in dacht ik zo.
Volgens mij zie ik een grote aaneenschakeling van (flauwe) bochten, of de foto vervormt het beeld van je monitor dermate extreem.
frank de jonge schreef:Langste 4x is om en nabij de 880mtr.
Lijkt me een beetje veel. Als je gemiddeld aan de 36 km/h komt, dan leg je per seconde 10 meter af. Heb je in totaal dus 88 seconde nodig voor het parcours, wat IMHO wat te veel van het goede is. Bedenk daarbij ook dat je heuvel maar ~50 meter hoog is (arctan 50/880 = ~3°)

Wanneer je trouwens het UCI rulebook er op nakijkt: The time taken to cover the course should be between 30 and 45 seconds.
Dan zou je gemiddeld >70 km/h moeten rijden :?
frank de jonge schreef:Zondag kan ik helaas niet in Groningen aanwezig zijn want dan heb ik iets persoonlijk wat voor mij en fam. belangrijker is.
Je compagnon "Trekrules"?
frank de jonge schreef:Tekeningen worden morgen ff snel afgedrukt bij mij op het werk op groot formaat en dan zullen we er nog even het een en ander over bespreken over iets dat we anders willen hebben of zien.
Om herharling te vallen: Gebruik alle kennis en inzichten die je waar dan ook kan opduiken (eigen, WC-rijders, ...)
frank de jonge schreef:Stel dat als er een wedstrijd zou komen dan moet die andere baan ook gewoon open kunnen zijn van begin tot eind!
Voor die 1, 2 of 3x per jaar? Big issue...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » vr aug 24, 2007 9:55 am

Naja, ieder zn eigen mening natuurlijk en dat respecteer ik ook.

Maar voor ieder wat wils.
De korte is om en nabij de 380mtr.

Maargoed, eerst ff alles doornemen en dan tot een eindresultaat komen.

Mr. Trekrulez zie ik voor en tijdens het weekend niet dus kan niets overhandigen aan hem :(.

Maar ga binnenkort nog wel een keer naar Groningen toe om daar weer eens te rijden :) dus kan ik het spul dan wel meenemen.....
Tjah......

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr aug 24, 2007 10:00 am

@Cheeta: Waarom is 880m volgens jouw te veel,men wilt toch een lekker lang parcourse hebben,die in groningen vindt ik zelf aan de korte kant.Ook al is de bult in emmen 45m hoog,dan kan er prima een parcourse van 880m gebouwd worden ;) .Tja sommige WC 4x parcoursen zijn ook heel lang en duren ook bijna een minuut,dus waarom zou dit te veel van het goede zijn.Beter een lang parcourse dan een kort parcourse.

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr aug 24, 2007 10:02 am

frank de jonge schreef:Naja, ieder zn eigen mening natuurlijk en dat respecteer ik ook.

Maar voor ieder wat wils.
De korte is om en nabij de 380mtr.

Maargoed, eerst ff alles doornemen en dan tot een eindresultaat komen.

Mr. Trekrulez zie ik voor en tijdens het weekend niet dus kan niets overhandigen aan hem :(.

Maar ga binnenkort nog wel een keer naar Groningen toe om daar weer eens te rijden :) dus kan ik het spul dan wel meenemen.....
He Frank ik heb al met Remco afgesproken dat ik de tekening zondag mee neem,want dan is remco er ook samen met wat volk uit Emmen ;) .

Plaats reactie