DH bak van Mr TrekRulez

Klein filmpie
Moderator:Beheerders
Bedoel je met een dual 4X een klassieke 'dual' waarbij twee rijders op tegen elkaar een eigen, edoch soortgelijk, parcours afleggen?frank de jonge schreef:De bedoeling is dat er 2 4x courses komen waarvan 1 een dual 4x wordt
Nee het wordt geen klassieke dual waar je 1 tegen1 rijdt,dit wordt helemaal nieuw.Je start gewoon met zijn vieren tegelijk op een 4x parcours maar als je op een bepaald punt komt splitst de baan in 2en en dan gaat het door als een dual tot dat de 2 delen weer 1 worden en dan als eind stuk naar de finish sprinten.4x systeem blijft gewoon het zelfde.Het wordt een dual in de stijl van een 4x(jumps,tables etc).Je hebt als ware bij de splitzing 2 verschillende routes die samen weer als 1 worden.De baan zoals Frank al zegt wordt na schatting zo'n 550m lang.Cheeta schreef:Bedoel je met een dual 4X een klassieke 'dual' waarbij twee rijders op tegen elkaar een eigen, edoch soortgelijk, parcours afleggen?frank de jonge schreef:De bedoeling is dat er 2 4x courses komen waarvan 1 een dual 4x wordt
gewoon afwachten wanneer het dan allemaal klaar is zoals de dual 4x die wij op het oog hebben.Maar voor nu eerst zien of we een bikepark realiseren op de bult als we toestemming krijgen van de gemeente,zoals het er nu uitziet qua plannen etc gaat het de goede kant op en we zijn vol op bezig.Nu nog alleen een gesprek met de gemeente als alles volgens plan gaat,wanneer we om de tafel gaan met de gemeente is nog niet bekend.Voor nu qua parcoursen richten we op de 4x sport die dan mooi voor wedstrijden gebruikt kunnen worden en kunnen als traning parcourse gebruikt worden voor de locale fietscross verenigingen die in de buurt van emmen liggen.Parcoursen voor in de toekomst zoals een Northshore,Freeride of Mini Downhill komen later ten orde.Cheeta schreef:Ah, als ik het goed begrijp gewoon een 4X parcours waar je op een gegeven moment een keuze mogelijkheid hebt (neem niet aan dat startplek 1 en 3 via 1 moeten en 2 en 4 via 2), zoals in Willingen waar je op een gegeven moment die "jump-or-die" sectie kan nemen of de sectie ernaast die je wel te rijden is. Enigszins gedateerd plaajte van Willingen... Eventueel nog wat bochtjes erbij.
In BMX banen kwam je dat vanaf de 80's al tegen: Rijswijk had zoiets bij twee bochten, Assen had later zoiets met een rhytm section, NBL South Park in Pittsburgh PA voor de laatste bocht , WK-baan in Louisville KY op het tweede stuk, ...
Bijzonder moeilijk overigens IMHO om dat goed aan te leggen, aangezien de kans groot is dat het qua lijn (aansnijden/verlaten van de sectie e.d.) en hindernisen één van beide altijd te prefereren is
Dan duw je op Alt + PrtScrn.frank de jonge schreef:Mijn printscreen wil je niet zien want dan krijg je meerdere schermen in 1 bestand.
Ik heb er snel ff een foto van gemaakt omdat dat even beter overkomt en afmeting wat groter hield.
Eén is goedkoper (degelijke startvoorziening is een serieuze kostenpost) en makkelijker (maar op 1 plaats stroom nodig bijv.).frank de jonge schreef:2 startplakken is mooier want dan heb je geen hinder van elkaar (voor ieder wat wils)
Volgens mij zie ik een grote aaneenschakeling van (flauwe) bochten, of de foto vervormt het beeld van je monitor dermate extreem.frank de jonge schreef:Rechte stukken??? Zitten er zo wel genoeg in dacht ik zo.
Lijkt me een beetje veel. Als je gemiddeld aan de 36 km/h komt, dan leg je per seconde 10 meter af. Heb je in totaal dus 88 seconde nodig voor het parcours, wat IMHO wat te veel van het goede is. Bedenk daarbij ook dat je heuvel maar ~50 meter hoog is (arctan 50/880 = ~3°)frank de jonge schreef:Langste 4x is om en nabij de 880mtr.
Je compagnon "Trekrules"?frank de jonge schreef:Zondag kan ik helaas niet in Groningen aanwezig zijn want dan heb ik iets persoonlijk wat voor mij en fam. belangrijker is.
Om herharling te vallen: Gebruik alle kennis en inzichten die je waar dan ook kan opduiken (eigen, WC-rijders, ...)frank de jonge schreef:Tekeningen worden morgen ff snel afgedrukt bij mij op het werk op groot formaat en dan zullen we er nog even het een en ander over bespreken over iets dat we anders willen hebben of zien.
Voor die 1, 2 of 3x per jaar? Big issue...frank de jonge schreef:Stel dat als er een wedstrijd zou komen dan moet die andere baan ook gewoon open kunnen zijn van begin tot eind!
He Frank ik heb al met Remco afgesproken dat ik de tekening zondag mee neem,want dan is remco er ook samen met wat volk uit Emmenfrank de jonge schreef:Naja, ieder zn eigen mening natuurlijk en dat respecteer ik ook.
Maar voor ieder wat wils.
De korte is om en nabij de 380mtr.
Maargoed, eerst ff alles doornemen en dan tot een eindresultaat komen.
Mr. Trekrulez zie ik voor en tijdens het weekend niet dus kan niets overhandigen aan hem.
Maar ga binnenkort nog wel een keer naar Groningen toe om daar weer eens te rijdendus kan ik het spul dan wel meenemen.....