Giant Composite 07 --> Krak --> nieuw Frame
Moderators:JJ, Beheerders
Als je zadelpen tot de max uit je frame is gekomen is er niets aan de hand. Je hebt dan wel korte zadelpen, maar je hebt je dan ook gehouden aan de voorschriften die op het pen staan. De max. streep.
Komt wel goed lijkt me.
Wel vervelend dat het oet gebeuren op het moment dat je fiets het meeste gebruikt: in de zomer....
mzzl
Gène
Komt wel goed lijkt me.
Wel vervelend dat het oet gebeuren op het moment dat je fiets het meeste gebruikt: in de zomer....
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Zadelpen zat er inderdaad wel volgens de voorschriften in, tot de max streep.Gène schreef:Als je zadelpen tot de max uit je frame is gekomen is er niets aan de hand. Je hebt dan wel korte zadelpen, maar je hebt je dan ook gehouden aan de voorschriften die op het pen staan. De max. streep.
zie hier fotos (wel goed kijken)
http://www.pinkbike.com/photo/1360234/

http://www.pinkbike.com/photo/1360233/

Precies!Muppet schreef:Maar hoever zat hij er nu echt in tot voorbij de toptube?
Er kan wel een markering op staan, maar elk frame is natuurlijk weer anders. Ik zorg altijd dat de pen er minimaal tot de onderkant van de bovenbuis inzit. Heb je de zadelpen ook gekocht bij degene waar je de fiets hebt laten opbouwen?
Het is een Ritchey WCS (alu) 350mm lang. Hij is schuin afgesneden (lange kant naar voren uiteraard) en steekt dan 10cm in het frame, gemeten tot het langste punt. Volgens Giant moet een zadelpen er voor minimaal 8 cm ingestoken worden.
Zadel pen zat dus inderdaad verder dan de onderkant van de toptube. Zou dus goed moeten zijn.
Ik heb overigens nog alleen maar goede ervaringen met S-Tec, dus dit zal ook wel goed komen.
Zadel pen zat dus inderdaad verder dan de onderkant van de toptube. Zou dus goed moeten zijn.
Ik heb de fiets in zijn geheel bij S-Tec gekocht: eerst in overleg met S-Tec alle onderdelen bepaald, weekje daarna hebben ze de fiets in elkaar gezet en heb ik de fiets als geheel gekocht en meegenomen.MarinTi schreef:Heb je de zadelpen ook gekocht bij degene waar je de fiets hebt laten opbouwen?
Ik heb overigens nog alleen maar goede ervaringen met S-Tec, dus dit zal ook wel goed komen.
Helaas, negatief.
Faxmulder heeft slechte ervaringen met betrekking tot garantiegevallen van zijn fullsuspension, maar heeft via de fabrikant nog enige coulance kunnen regelen.
Steelboy heeft dezelfde slechte ervaring.
We horen het helaas vaker, probeer zoveel mogelijk "bewijs" achter de hand te houden, dwz. aankoopbewijs, gebruik, gebruikte onderdelen, foto's, etc.
Hou ook continue contact met die lui, dan kan er wel wat worden geregeld, hoop ik!
Succes..
Faxmulder heeft slechte ervaringen met betrekking tot garantiegevallen van zijn fullsuspension, maar heeft via de fabrikant nog enige coulance kunnen regelen.
Steelboy heeft dezelfde slechte ervaring.
We horen het helaas vaker, probeer zoveel mogelijk "bewijs" achter de hand te houden, dwz. aankoopbewijs, gebruik, gebruikte onderdelen, foto's, etc.
Hou ook continue contact met die lui, dan kan er wel wat worden geregeld, hoop ik!
Succes..
balen jong...en wat betreft je banden. ik rijd op specialized s-works en vind het waardeloos. elke week bijpompen, omdat ze een dikke 1,5 bar verliezen aan druk. geef mij maar binnenbandjes.
beetje fabrikant geeft life-long garantie op zijn frame dus ga ervoor. succes!
beetje fabrikant geeft life-long garantie op zijn frame dus ga ervoor. succes!
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)
Ai das nooit leuk je frame stuk.
Ik heb behoorlijk wat ervaring met garantiegevalletjes bij Giant.
Ik heb zelf de Giant AC (freeride) maar heb nu mijn derde alweer. Begon met de ac team versie, na 2 jaar begon de lak flink te borrelen aan de onderkant van de schuine buis. Zonder problemen een nieuwe. Mag ook wel voor ene frame van 1500 euro. Jaar later precies het zelfde bij dat nieuwe frame. Wel behoorlijk minder maar het begon gewoon het zelfde als bij die teamversie. Na flink wat bellen/mailen met mijn dealer (rijwielpaleis Bilthoven) via Giant weer een nieuwe gekregen. Inclusief nieuwe demper
Heel netjes afgehandeld. Want cker voor een frame van 1500 euro (mijn geval) is het gewoon niet acceptabel om dat soort lakproblemen te krijgen.
Suc6 er in ieder geval mee.
Groet BAs
Ik heb behoorlijk wat ervaring met garantiegevalletjes bij Giant.
Ik heb zelf de Giant AC (freeride) maar heb nu mijn derde alweer. Begon met de ac team versie, na 2 jaar begon de lak flink te borrelen aan de onderkant van de schuine buis. Zonder problemen een nieuwe. Mag ook wel voor ene frame van 1500 euro. Jaar later precies het zelfde bij dat nieuwe frame. Wel behoorlijk minder maar het begon gewoon het zelfde als bij die teamversie. Na flink wat bellen/mailen met mijn dealer (rijwielpaleis Bilthoven) via Giant weer een nieuwe gekregen. Inclusief nieuwe demper

Suc6 er in ieder geval mee.
Groet BAs
5 jaar fabrieksgarantie inclusief race gebruik etc.pietervds schreef:beetje fabrikant geeft life-long garantie op zijn frame dus ga ervoor. succes!
Retail prijs van dit frame is rond de 1100 a 1200 euro. Ik vind overigens dat de prijs van een frame niet zou moeten uitmaken bij de garantie afhandeling. Is overigens wel altijd een goed argument om een beetje stemming te creëren.Bastiaan schreef:Zonder problemen een nieuwe. Mag ook wel voor ene frame van 1500 euro.
Okee, vanmorgen bij S-Tec geweest. De monteur (die met die paardenstaart) die me te woord stond moest eigenlijk direct toegeven dat het probleem waarschijnlijk een te korte zadelpen is. Anyway: frame wordt gewisseld en bij het opnieuw opbouwen gaan ze een langere zadelpen gebruiken. Alleen waarschijnlijk geen Ritchey WCS, want die is in deze diameter (30.9 als ik goed onthouden heb) tot max 350 leverbaar.
Moet alleen wel drie tot vier weken wachten...
Moet alleen wel drie tot vier weken wachten...
ja hoor, het is gelukt. Nieuw frame gekregen van de Giant jongens, S-tec heeft de fiets weer opgebouwd met een langere zadelpen (helaas een Ritchey Pro, WCS is in deze diameter niet in 400mm lengte te krijgen volgens S-Tec, althans dat zeggen ze...). Zaterdag opgehaald, ik moet zeggen dat ze het allemaal netjes hebben geregeld, alleen het duurde wel een tijd (maar dat lag aan giant, niet aan s-tec).
anyway: fiets rijd weer als vanouds.
Rgds Joost
anyway: fiets rijd weer als vanouds.
Rgds Joost